topNotif

کاد هندی را بشناسیم

3199 بازدید
16 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

کاد هندی را بشناسیم و با خواص آن آشنا شویم

به فارسی کاد هندی و کات هندی گفته می شود.

مشخصات کاد هندی چیست ؟

درختی است به بلندی 10- 12 متر، برگ ها بزرگ مرکب مضاعف و متشکل از برگچه های شانه ای به شکل برگ درخت گل ابریشم هر برگچه دارای تعدادی جفت برگچه است که برگچه ها به نوبه خود شانه ای و دارای برگچه های خیلی ریز می باشند. گل های آن سفید و میوه آن غلافی بدون خمیدگی است.

این درخت بومی هندوستان، آفریقای شرقی، برمه و سیلان است. پوست تنه آن تانن فراوان دارد و چوب آن نیز تانن دارد و به علاوه از چوب آن ماده صمغی گرفته می شود که از مواد قابض معروف است.

کاد هندی را بشناسیم و با خواص آن آشنا شویم

کاد هندی را بشناسیم و با خواص آن آشنا شویم

ترکیبات شیمیایی کاد هندی را بدانیم.

از نظر ترکیبات شیمیایی در پوست و چوب درختن مواد کاتچین، کاتچوتانیک اسید و تانن وجود دارد. چوب آن دارای آلفا – کاتچین، بتا- کاتچین، گاما – کاتچین و ال – اپی – کاتچین می باشد. صمغ معروف کاشو را از چوب آن می گیرند به این ترتیب که مغز چوب را قطعه قطعه کرده در آب سفت شود و کاشو را به دست می آورند. کاشو بی بو است ولی طعم آن تند و قابض و ابتدا شیرین و سپس کمی تلخ می شود. اگر کمی از آن در دهان گذارده شود بزاق قرمز رنگ می شود و این در اثر وجود ماده رنگین قرمزی به نام کاشو در آن است.

بررسی های شیمیایی دیگری نشان می دهد که صمغ کاشو مشتمل بر دی – گالاکتوز، ال – آرابینوز، دی – رامنوز و ال – گلوکورونیک اسید می باشد. در اثر هیدرولیز صمغ، اسیدی به نام آلدوبیورونیک اسید به دست می آید که معلوم شده است دی گلوکورونوزید دی گالاکتوز است.

 

همچنین بخوانید:  گیاه بذرالبنج یا بنگ دانه

 

خواص و کاربرد کاد هندی را بشناسیم.

پوست درخت کاد هندی قابض است و مغز کاشو، تونیک و قابض و مقوی است و برای قطع اسهال، قطع خونروی ها و کاهش بلغم در موارد لازم مصرف می شود. مقدار خوراک آن 8 – 0/5 گرم است که به صورت گرد به تنهایی و یا مخلوط با سایر داروهای مناسب برای خنثی کردن اثر شدید داروهای مدر و اسهال دهنده خورده می شود.

مثلا چون کبابه چینی که دارای خواص مورد توجهی است در اثر مصرف دراز مدت ممکن است ایجاد تحریک و اسهال کند، در مواردی که مصرف دراز مدت آن تجویز و لازم شمرده شود مخلوط با کاشو خورده می شود.

موارد منع مصرف

با کات کبود و کاشو، املاح آهن و مواد آلبومنئیدی و امتیک ناسازگار است و باید از جمع آن ها در موقع مصرف و خوردن کاشو پرهیز نمود.

در برمه از عصاره چوب درخت برای التیام زخم های باز و ناراحتی های سینه مصرف می شود. در چین از کاد هندی به عنوان ماده تلخ و قابض و محرک که ترشح بزاق را افزایش می دهد استفاده می کنند و برای کاهش تب های تند و تشنگی به کار می رود. در تایوان جوشانده چوب درونی آن را آنقدر حرارت می دهند تا خشک شود آنچه که باقی می ماند دارویی است قابض که برای بند آوردن خونریزی کاربرد دارد و برای معالجه اسهال در فصول گرم سال مصرف می شود و برای رویش گوشت جدید در زخم ها مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر البنج را با خواص  آرام کننده، خواب آور، مسکن و مخدر، باز کننده مردمک چشم، ضد درد، ضد تشنج و صرع ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0