topNotif

کاربردهای مهم روغن درخت چای

2898 بازدید
07 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

با کاربردهای مهم روغن درخت چای آشنا شویم

روغن درخـت چای فوق العاده تند به علت خواص آنتی باکتریایی، ضدقارچ و ضد ویروس بسیار مورد تحقیق قرار گرفته است. اگرچه به علت بوی بیمارستانی و ضدعفونی کننده اش در مخلوط روغن ها برای ماساژ استفاده نمی شود، در جعبه کمک های اولیه یکی از واجبات است.

درخت چای بومی نیوسات ویلز است و از خانواده میلالوکا، از این خانواده دو نوع دیگر عصاره به دست می آید، نیااولی و کجپوت که هر دو ضدعفونی کننده اند. بومیان استرالیا سالها است که با خواص این درخت آشنا بوده اند و از برگ هایش به صورت ضماد، جوشانده و مرهم برای زخم های عفونی و امراض تنفسی استفاده می کرده اند.

درخت چای درختی است کوتاه با برگ های سوزنی کوتاه و گل های زرد رنگ مانند برس بطری شوی، روغن آن مایعی است زردرنگ و از برگ و سرشاخه ها به وسیله تقطیر با بخار تهیه می شود. بوی تند و بیمارستانی آن شبیه بوی سرو کوهی یا اکالیپتوس است.

کاربردهای مهم روغن درخت چای

کاربردهای مهم روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای را بشناسیم !

ضدعفونی کننده، آنتی بیوتیک، ضدویروس و ضدقارچ طبیعی بسیار قوی است. در مواقع اضطراری مفید است و می توان به صورت خالص و برای کودکان نیز استفاده کرد، درخت چای برای جوش صورت، بریدگی، گزیدگی، خال، التهاب، مثانه، برفک، شوره سر، سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد بسیار عالی است. به طور کلی سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و در مواقعی که اطرافیان دچار سرماخوردگی و آنفولانزا هستند مصرف آن مفید است.

خاصیت ضدقارچ درخت چای برای مقابله با کچلی، قارچ انگشتان پا، زگیل، شوره موی سر، بیماری قارچی برفک مانند، شوره زردرنگ سر نوزاد سودمند است و به عنوان یک مقوی عالی سیستم دفاعی به تازگی تاثیر درخت چای در مقابله با ویروس اچ آی وی مورد تحقیق قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید:  اثرات درمانی روغن درخت چای

 

روش های استفاده از روغن درخت چای :

استفاده از روغن درخت چای در افشانه و چراغ شمعی دارای خاصیت ضدعفونی کننده اتاق و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا را دارد. استفاده از مخلوط شده روغن در شامپو پایه برای شوره سر، آبله مرغان، هر نوع عفونت قارچی، شوره زردرنگ سر نوزاد و خارش سر مفید است. استفاده از روغن در کمپرس سرد برای رفع زخم، آفتاب سوختگی، سوختگی و گزیدگی و زخم نیش نافع است. رقیق شده روغن درخت چای در وان حمام برای نیش و گزیدگی حشره، آفتاب سوختگی، التهاب مثانه، رفع قارچ انگشتان پا، زخم، کچلی سر، مونونوکلئوز عفونی، سرماخوردگی و آنفولانزا، برفک، عفونت پا، سوختگی، عفونت قارچی برفک مانند و آبله مرغان نافع است.

رقیق شده روغن درخت چای در کرم پایه برای جوش صورت، قارچ انگشتان پا، تب خال، سوختگی، کهیر ناشی از پوشک نوزاد، نیش خوردگی و گزیدگی حشره، سوختگی، عفونت پا، کچلی سر، زخم و آبله مرغان مفید است. دهان شویه کردن این روغن برای رفع گلودرد، تنفس بدبو، زخم دهان، سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. اگر روغن خالص درخت چای را بر پوست بمالید برای جوش صورت، زگیل، بریدگی و خرشیدگی، گزیدگی حشره، تب خال مفید است. حمام نشسته با روغن درخت چای برای التهاب مثانه و برفک نافع است.

روغن درخت چای با روغن مریم گلی، اکالیپتوس، شمعدانی عطری، اسطوخودوس، مرزنجوش، رزماری  به خوبی مخلوط می شود.

موارد عدم استعمال روغن درخت چای کدامند ؟

روغن درخت چای ناسازگاری ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن درخت چای را با خواص ضد جوش و آکنه، درمان ریزش مو، درمان تاول و زخم، ایجاد لطافت و زیبایی در پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0