topNotif

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی در طب سنتی

5253 بازدید
10 آذر 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400
آخرین به روزرسانی 7 بهمن 1398

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی که توصیه می کنم حتما مطالعه کنید

هر ماه بانوان با دردهایی دست و پنجه نرم می کنند که مختص بدن آن ها و خونریزی ماهانه آن ها می باشد، کمردرد، دل درد، دل پیچه، سر درد و حالت تهوع از جمله دردهایی است که هر ماه در حد زیاد و کم بسته به بدن هر فرد، خانم ها از وجودشان رنج می برند. بگذریم از دردها و فشارهای روحی و عصبی مختص این دوران که همگی باعث ایجاد فشارهای زیادی در این زمان علی الخصوص روزهای اول قاعدگی می شوند، این دردها از روزگاران دور بوده و باعث سلب آسایش و آرامش برخی از روزهای بانوان می شده است، اطبا سنتی برخی گیاهان دارویی و میوه ها را برای کاهش درد این دوران پیشنهاد داده اند همچنین باید از مصرف برخی میوه ها و غذاها نیز در این دوران خودداری کرد تا دردهای کمتری و قاعدگی آرامتری داشته باشیم.

تسکین درد دوران قاعدگی :

اگر دارای قاعدگی سخت هستید می توانید از کاهو، سیر، مربا، تخم مرغ، زعفران، رازیانه، زیره و خرما استفاده کنید. برخی از پزشکان پیاده روی در این ایام را توصیه کرده اند، سعی کنید در ایام هفته خود مرتبا ورزش کنید این موضوع باعث کاهش درد بدنتان در ایام قاعدگی می شود، همچنین از مصرف غذاها و میوه هایی با طبع سرد همچون ماست، خیار، بستنی و… در ایام قاعدگی خودداری کنید چون باعث افزایش دردتان و سرد شدن رحم می شود

در عوض از خرما، زیره، رازیانه، تخم مرغ و غذاها و نوشیدنی های گرم استفاده کنید، سعی کنید مصرف شیرینی جات و شکر را در این ایام علی الخصوص روزهای اول کاهش دهید همینطور از دمنوش هایی همچون دمنوش بابونه، پونه، رازیانه برای کاهش درد می توانید استفاده کنید، با مصرف غذاهای گرمی مانند کاچی می توانید درد این دوران را تا حد زیادی کاهش دهید (طرز تهیه در انتهای مقاله ذکر شده است).

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی

درمان اختلال در قاعدگی :

  • اگر دچار قاعدگی نمی شوید و نگران این موضوع هستید می توانید از سیر، آناناس، رازیانه، جاوشیر (گیاهی با ساقه بلند و پرزدار، برگ‌های شبیه برگ انجیر، و گل‌های زرد خوشبو) با افسنطین استفاده کنید تا باعث گشایش قاعدگی یا قاعدگی مرتب شود.
  • اگر مداوما دچار درد رحم می شوید می توانید از حنا، آب گوگردی حمام، بید سفید و میوه سرو کوهی استفاده کنید تا درد رحم شما کاهش یابد.

 

همچنین بخوانید:  جلوگیری از سقط جنین در طب سنتی

 

فراموش نکنیم :

سعی کنید دردهای این دوران را با داروهای گیاهی کاهش داده و قاعدگی خود را مرتب کنید تا داروهای شیمیایی، اما اگر دارای درد زیادی و قاعدگی های سخت هستید حتما به پزشک مخصوص بانوان مراجعه کنید و دردها و مشکلات خود را با او در میان گذاشته تا مطمئن شوید مشکل جدی نیست اما اگر باز هم درد داشتید می توانید با مصرف گیاهان دارویی و غذاهایی با طبع گرم و ورزش مرتب در ایام مختلف سال تا حد بسیاری آن را کنترل کرده و کاهش دهید این دردی است که تمامی بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند نگران نباشید.

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی

کاهش درد قاعدگی با گیاهان دارویی

طرز تهیه کاچی :

آرد برنج یا گندم یک فنجان، کره ترجیحا محلی به اندازه نیاز، شکر مقدار کم، دارچین یا زیره به اندازه نیاز سعی کنید از زیره سبز استفاده کنید.

آرد برنج و کره را داخل قابلمه تفت دهید تا آرد سرخ شود سپس مقداری آب بر روی مواد ریخته و آن را هم زنید تا سفت شود در این بین می توانید شکر، دارچین یا زیره به دلخواه خود را به آن اضافه کنید پس از چند دقیقا کاچی آماده است، این غذا گرم بوده و تا حد زیادی دردهای این دوران را کاهش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جاوشیر را با خواص تقویت بینایی، بادشكن، تسكین درد سیاتیک، مفاصل، نقرس، تسكین درد دندان، طحال، دفع بلغم، تب لرزه، ترمیم و تسكین درد استخوان، فلج، لقوه، صرع، رعشه، بازكردن قاعدگی، دفع سنگ مثانه، تصلب شرائین، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0