topNotif

کاهش علائم اندوکاردیت با گیاهان دارویی

2860 بازدید
03 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

کاهش علائم اندوکاردیت با گیاهان دارویی

اندوکاردیت (Endocarditis) یا التهاب درون‌شامه قلب، یک عفونت غیر مسری در سطح داخلی قلب، دریچه های قلب و اندو کاردیوم (پوشش داخلی حفرات یا دریچه های قلب) است که می تواند خطرناک و کشنده باشد. از علایم این بیماری می توان به کاهش وزن، دردهای مبهم، خستگی و ضعف، تورم پاها و شکم، تب و لرز، شربان قلب نامنظم و تنگی نفس اشاره کرد. این بیماری برای قلب های سالم اتفاق نخواهد افتاد بلکه ، افرادی که مشکلات قلبی از جمله بیماری قلبی مادرزادی، تب رماتیسمی و بیماری دریچه‌ای دارند، مستعد این بیماری هستند. در این مقاله راه های کاهش علائم اندوکاردیت با گیاهان دارویی را شرح خواهیم داد.

 

کاهش علائم اندوکاردیت با گیاهان دارویی

کاهش علائم اندوکاردیت با گیاهان دارویی

 

کاهش علائم آندوکاردیت با گیاهان دارویی

دمنوش پونه و برگ به

هر روز 4 تا 6 قاشق غذاخوری از سرشاخه های گلدار پونه و برگ به را خرد نموده و در یک قوری مناسب ریخته و به آن در حدود 3 تا 4 لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 تا 45 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و بتدریج میل کنید.

دمنوش بومادران

3 تا 5 قاشق غذاخوری از گل های بومادران را به 3 لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه دم بکشد. سپس، آن را صاف کرده و با کمی عسل میل نمایید. مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش می تواند به کاهش علائم اندوکاردیت کمک می کند.

دمنوش برگ پولک

برای تهیه دمنوش برگ گیاه پولک، 6 قاشق غذاخوری از این گیاه را به 4 لیوان آب جوش اضافه کنید و بعد از 30 تا 45 دقیقه دم کشیدن، آن را صاف کنید و روزانه یک تا دو فنجان میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  درمان بیماری های قلبی عروقی

 

تخم ریحان

یک قاشق چای خوری تخم ریحان را در یک لیوان آب جوش و یا یک لیوان شیر داغ به مدت 10 دقیقه خیس نموده و میل نمایید. جهت کاهش علائم اندوکاردیت، روزانه 3 بار این خیسانده را مصرف کنید.

دمنوش رازیانه

به 3 لیوان آب در حال جوش، 3 قاشق غذاخوری تخم رازیانه اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه دم بکشد. سپس، چای رازیانه را صاف کرده و بتدریج میل نمایید.

دمنوش آویشن

یک تا دو قاشق غذاخوری آویشن معمولی و یا آویشن شیرازی (پونه کوهی) را به 2 لیوان آب جوشیده اضافه کنید. اجازه دهید این دمنوش به مدت 30 دقیقه دم بکشد. این دمنوش به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده ای که دارد برای کاهش علائم اندوکاردیت، بسیار موثر است.

ترکیب گیاهان دارویی

ترکیبات
  • پونه 100 گرم
  • پونه وحشی 50 گرم
  • گیاه پولک اعلا 80 گرم
  • اسطوخودوس 30 گرم
  • آویشن شیرازی 30 گرم
  • آویشن کوهی 40 گرم
  • گل بابونه 50 گرم
  • گل بومادران 30 گرم
  • تخم گشنیز 50 گرم
  • تخم رازیانه 50 گرم
  • مرزنجوش 30 گرم
  • کاکوتی 30 گرم
  • گل ختمی 50 گرم
  • گل پنیرک 40 گرم
روش تهیه

ابتدا تمام گیاهان دارویی کمی با دست خرد کنید (احتیاجی به پودر کردن نیست). سپس، هر روز 3 تا 5 قاشق غذاخوری از این ترکیب گیاهان دارویی را در یک قوری چینی یا ششه ای بزرگ بریزید. حال 4 لیوان آب جوش به آن افزوده و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه دم بکشد. بعد از گذشت این زمان، این دمنوش را صاف نموده و هر روز دو فنجان میل نمایید.

نکته: از آنجا که این بیماری توسط باکتری ها و قارچ ها اتفاق می افتد، مصرف آنتی بیوتیک زیر نظر پزشک بسیار ضروری است. دمنوش ها و نسخه های گیاهی که در این مقاله ارائه شد، درمان قطعی بیماری اندوکاردیت نیست بلکه آن ها تنها باعث کاهش علائم اندوکاردیت می شوند. از مصرف آنتی بیوتیک و مراقبت های پزشکی غافل نشوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پولک را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0