topNotif

کاهش وزن در گروه های خونی مختلف

1504 بازدید
06 بهمن 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

توضیحاتی در زمینه مواد مصرفی جهت کاهش وزن در گروه های خونی مختلف :

کاهش وزن در گروه های خونی مختلف : پس از سال ها تحقیقات طولانی، پزشکان بر اساس سیستم ژنتیکی، ایمنی و بیوشیمیایی گروه های خونی او، آ، ب، آ-ب و انجام آزمایش های بسیار، برنامه غذایی مناسبی را تهیه نموده اند. برای این اقدام در نظر گرفتن خصوصیات ویژه ی هر گونه گروه خونی به منظور تهیه برنامه ای لذت بخش کافی است.

استفاده از روش تغذیه بر اساس گروه خونی، باعث می شود شما در زمان بسیار کوتاهی خود را بسیار پر قدرت و سر زنده حس کنید و با قدم های مطمئن، آرام آرام شاهد رسیدن به وزن ایده آل باشید. اگر به مفید بودن رژیم غذایی بر مبنای گروه خونی اطمینان ندارید، یا در حین اجرای رژیم با مشکلاتی در رابطه با سلامتی روبه رو شدید، حتما مشورت بگیرید.

توصیه های ما برای رژیم های غذایی متناسب با گروه خونی های مختلف :

مهم ترین نکات مربوط به گروه خونی او :

اجداد این گروه خونی شکارچی یا جمع کننده بوده اند. سیستم گوارشی سالم آن ها با ترشح اسید معده فراوان (در مورد گوشت خواران) به غذاهای گروه شیر، گندم، نشاسته و نان علاقه مند نیستند. سیستم ایمنی شان بلافاصله نسبت به هر نوع تغییری واکنش نشان می دهد و بی نهایت حساس است. تمایل و توصیه به مصرف گوشت دام های اهلی و ماهی ها در این افراد.

اگر افراد با این گروه خونی قصد لاغر شدن دارند، بعضا می توانند نان، لوبیا و گل باقالی (لوبیا چیتی) مصرف کنند و کلم سیاه، محصولات دریایی سیاه، گوشت گاومیش و گوساله، جگر و اسفناج به آن ها در لاغر شدن کمک می کنند.

گندم و مشتقات گندم برای گروه خونی او ماده مناسبی نیست، زیرا به بالا رفتن میزان گلوتن، لاکتوز و تولید انسولین و اختلال در آن ها منجر می شود و کالری کم تری مصرف می کنند و انرژی کافی آزاد نمی شود. قندهایی که در عدس و باقلا یافت می شود، در ماهیچه رسوب می کند. همچنین کلم بروکسل، لوبیا چیتی، باقلا خشک، عدس، کلم قرمز و سفید باعث چاقی در افراد با این گروه خونی می شود.

کاهش وزن در گروه های خونی مختلف

کاهش وزن در گروه های خونی مختلف

مهم ترین نکات مربوط به گروه خونی آ :

اجداد این گروه به اولین قبایل (کولی ها) می رسد. سیستم گوارشی حساسی دارند، چربی ها و پروتئین های حیوانی را به سختی هضم می کند. سبزی، سویا و انواع مشتقاتش، ماهی و محصولات دریایی، آرد (به جز گندم) و میوه برای آن ها مفید است.

سیستم ایمنی این افراد سازگار و هوشیار است. اگر افراد با این گروه خونی قصد لاغر شدن دارند، آناناس، سبزی، سویا کمک می کنند. با گوشت به جایی نمی رسند، زیرا پروتئین های حیوانی متابولیسم را کند می کند. اگر تکرار مصرف گوشت باعث افزایش توان و قدرت در گروه خونی او می شود؛

در گروه آ به عکس منجر به از دست رفتن و تحلیل قدرت و نیروی آن ها می شود. دستگاه گوارش گروه خونی آ، مانند گروه او قادر به تولید و ترشح اسید معده نمی باشد؛ بنابراین این گروه قادر به مصرف شیر هم نمی باشد، چون چربی آن ها را افزایش می دهد. آن چه منجر به چاقی این افراد می شود شامل گوشت و لبنیات، لوبیا و گندم بیش از حد می باشد.

 

همچنین بخوانید:  ویژگی غذایی گروه خونی ب

 

مهم ترین نکات مربوط به گروه خونی ب :

اجداد این گروه به قوم مهاجر و چادر نشین (بربر) می رسد. سیستم گوارشی این افراد آرام و ملایم و سیستم ایمنی این افراد قوی و سازگار است. اگر قصد کاهش وزن دارید گندم سیاه (پوست نکنده)، عدس، بادام زمینی و مشتقات را در لیست غذایی خود قرار ندهید؛ زیرا انواع قندی که از طریق این مواد وارد بدن می شود، بی نهایت متفاوت است اما وجوه اشتراکی با هم دارند.

این ها می توانند منجر به اختلال در تولید انسولین شوند. از طرفی با مصرف کربوهیدرات ها قند خون را در حالت تعادل نگه می دارید و اگر سطح انسولین پایین باشد، این مواد مفید واقع نخواهد شد. همچنین گندم، بادام زمینی، عدس موجب چاق شدن در افراد گروه خونی ب می شود. تخم مرغ، لبنیات، گوشت، جگر و سبزی تازه باعث لاغر شدن این افراد می شوند.

مهم ترین نکات مربوط به گروه خونی آ ب :

اجداد این گروه خونی به قفقازها و مغول ها می رسد. سیستم گوارشی این افراد متعادل و تغذیه شان مختلط می باشد. سیستم ایمنی این افراد بی نهایت سازگار و هماهنگ می باشند. اگر افراد دارای گروه خونی آ ب قصد کاهش وزن را دارند:

گوشت قرمز، ماهی قزل آلا، لوبیا، فندق، کنجد و بادام، گندم و دانه های خوراکی را باید از لیست مواد غذایی خود حذف کنند  و آناناس ، ماهی های دیگر، سبزی تازه و لبنیات را جایگزین کنند و چون از ترکیب دو گروه خونی آ و ب تشکیل شده، از هر کدام خصوصیاتی به ارث برده است.

بعضا قند موجود در گوجه فرنگی در افراد گروه خونی آ و ب منجر به لخته شدن خون می شود، اما در گروه خونی آ ب چنین موردی را شاهد نیستیم؛ یعنی به راحتی قادر به مصرف گوجه فرنگی می باشند. هضم گلوتن های گندم نیز برای گروه آ ب مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر فرد چاقی هستید گندم و مشتقات آن را از لیست غذایی تان حذف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کنجد خام را با خواص کمک به کاهش فشار وچربی خون، درمان یبوست، پیشگیری از میگرن، پوکی استخوان، سرطان روده، لطیف کننده صدا، افزایش توان جنسی در مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0