موثرترین درمان خانگی برای سیاهی و تیرگی زیر چشم

2244 بازدید
25 تیر 96
عطارک
,,

سیاهی و تیرگی زیر چشم را با روش های خانگی درمان کنید

تیرگی زیر چشم از مشکلات رایج در مردان و زنان با سنین مختلف است و معمولا تصور می شود خستگی و کمبود خواب دلیل ایجاد این تیرگی ها است. ولی این می تواند یکی از دلایل باشد. نکته قابل توجه این است که سیاهی دور چشم به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست اما زیبایی ظاهری را کاهش می دهند. از این رو افراد همواره به دنبال راه حلی برای رفع آن هستند اما در بعضی از موارد، دایره های تیره زیر چشم می‌تواند نشان دهنده نیاز به تغییر در شیوه زندگی باشد، مانند بهبود عادات خواب یا رژیم غذایی.

شاید شما هم جز افرادی باشید که وقتی صبح ها بعد از بیدار شدن، چهره خود را در آینه می بینید، از وجود سیاهی و تیرگی های زیر چشم احساس بد و ناخوشایندی نسبت به چهره خود پیدا می کنید. این تیرگی ها متاسفانه ظاهر صورت را خسته، بیمارگونه، افسرده و مسن تر نشان می دهد.

اگر چه می توان آن ها را با لوازم آرایشی پوشاند، اما این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند که آسیب بیشتری به پوست زیر چشم می رسانند. بنابراین بهترین راهکار، روش های طبیعی است که می تواند به درمان سریع این مشکل کمک کند. لذا در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه سیاهی و تیرگی زیر چشم را با روش های خانگی درمان کنید.

آسان ترین راه برای از بین بردن سیاهی و تیرگی زیر چشم را بشناسید

قبل از اینکه درمان های خانگی و گیاهی را شروع کنید، بهتر است بدانید سیاهی های اطراف چشم عمدتا به دلایل مختلفی از جمله:

بی خوابی (یا عدم خواب کافی)، ژنتیک، افزایش سن، استفاده بیش از حد از الکل، سیگار و نوشیدنی های کافئین دار، کمبود آهن و ویتامین ها، تغییرات هورمونی، حساسیت پوستی، فشار خون بالا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پاک نکردن مواد آرایشی، ایجاد می شوند. لذا، توصیه می شود قبل از شروع هر روش درمانی، علت را شناسایی کرده و سپس، راه های درمانی دیگر از جمله درمان های پزشکی و خانگی را آغاز کنید.

راز نعنا در درمان تیرگی زیر چشم

مصرف نعنا فواید زیادی برای سلامتی ما دارد برگ های نعنا به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری، در ساخت محصولات سلامتی به کار می رود. این گیاه در کرم های موضعی مخصوص مشکلات پوستی نیز استفاده می شود نعناع یک اثر بسیار خوب و آرامش بخش روی پوست شما دارد. باعث می شود پوست شما بعد از استفاده از آن روشن و با طراوت تر به نظر برسد.

درمان تیرگی زیر چشم با نعنا

برگ نعنا به دلیل داشتن بسیاری از آنتی اکسیدان های ضروری و همچنین، خاصیت آبرسانی به پوست، به درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم و پوست کمک می کند. به علاوه، التهاب و تورم را نیز کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده
  • برگ تازه نعنا ۲ تا ۳ قاشق
  • آب 2 لیوان
  • دستمال نخی

برگ ‌های تازه نعنا را درون ۲‌ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به ‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم ‌ها بیندازید و درصورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورتتان باقی بماند. استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعنا تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد.

سیاهی و تیرگی زیر چشم را با روش های خانگی درمان کنید

سیاهی و تیرگی زیر چشم

روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، علاوه بر رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و همچنین کاهش التهاب پوست نیز کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده
  • روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  • نمک آشپزخانه 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون و نمک را درون ظرفی بریزید و آن قدر هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. آنگاه با دقت بسیار زیاد از مخلوط مورد نظر به زیر چشم ها بمالید بطوری که وارد چشم نشود. بعد از 10 دقیقه چشم ها را کاملا بسته و صورت را بشویید.

شیر

شیر حاوی مواد مغذی از جمله اسید لاکتیک، پروتئین، آنزیم ها، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها است که می تواند علاوه بر رفع سیاهی زیر چشم، پوست آسیب دیده را ترمیم و بهبود ببخشد.

مواد تشکیل دهنده
  • شیر سرد
  • پنبه یا دستمال نخی

شیر را حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس، پنبه یا دستمال نخی تمیز را در شیر سرد خیس کرده و زیر چشم ها قرار دهید. زمانی که پنبه (دستمال) سردی خود را از دست داد و گرم شد، آن را از زیر چشمان بردارید. این درمان را می توانید سه تا چهار بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

 

سیاهی و تیرگی زیر چشم

سیاهی و تیرگی زیر چشم

 

روغن بادام

روغن بادام غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند سیاهی های اطراف چشم را روشن تر کند. علاوه بر این، یک مرطوب کننده برای انواع پوست ها به ویژه پوست های حساس محسوب می شود.

مواد تشکیل دهنده
  • روغن بادام 5 تا 6 قطره
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

 روغن بادام را با عسل طبیعی مخلوط کنید سپس، قبل از خواب، مخلوط را با دقت به پوست زیر چشم بمالید. صبح روز بعد چشم را با آب بشویید. این روش را روزانه تکرار کنید تا نتیجه مورد نظر را بدست آورد.

چای سبز کیسه ای

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید تانن است و می تواند علاوه به رفع سیاهی زیر چشم، التهاب و پف آن را نیز بر طرف کند.

مواد تشکیل دهنده
  • چای سبز کیسه ای دو عدد
  • آب نیم لیتر

دو کیسه چای سبز را در نیم لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس کیسه های چای را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. بعد از آن، کیسه های سرد شده چای سبز را به مدت 15 دقیقه زیر چشمان خود قرار دهید. برای دریافت نتایج مثبت می توانید این روش را دو بار در روز حداقل برای 10 روز انجام دهید.

 

همچنین بخوانید:  درمان گودی و رفع سیاهی زیر چشم با ویتامین کا (K)

 

گلاب

گلاب، غنی از آنتی اکسیدان هایی است که سلول های پوست را ترمیم و بازسازی می کند و می تواند نواحی تیره زیر چشم را از بین ببرد. علاوه بر این، گلاب یکی از ساده‌ترین و کاربردی ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم نیز می باشد.

مواد تشکیل دهنده
  • گلاب
  • پنبه یا دستمال نخی

 پنبه یا دستمال را در گلاب غوطه ور کرده، سپس آن را زیر چشمان خود بگذارید. بعد از گذشت 15 دقیقه محل را با آب بشویید. این روش را یک بار در صبح و یک بار در شب، روزانه به مدت دو هفته تکرار کنید. همچنین، برای رفع پف زیر چشم، دستمال را روی صورت تان بیندازید، به گونه‌ای که چشم ‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌ بار با کمک اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به‌مدت یک هفته به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کند.

سیب زمینی

سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد و سیاهی و تیرگی زیر چشم را از بین می برد. همچنین، به کاهش التهاب اطراف چشم نیز کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده
  • سیب زمینی یک عدد کوچک
  • پنبه یا دستمال نخی

سیب زمینی را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس، آن را پوست کنده و آب آن را خارج کنید. حال پنبه یا دستمال تمیز را در آن فرو کرده و زیر چشم بمالید. بهتر است این عمل را در شب، قبل از خواب انجام داده و صبح روز بعد، ناحیه را با آب بشویید. برای رفع سیاهی زیر چشم، این درمان را روزانه برای یک هفته یا بیشتر انجام دهید.

 

سیاهی و تیرگی زیر چشم

سیاهی و تیرگی زیر چشم

 

خیار

خیار می تواند، جریان خون را افزایش داده و تورم را کاهش دهد. علاوه بر این رنگ پوست را روشن و درخشان می کند و در نتیجه سیاهی و تیرگی زیر چشم را درمان می کند.

مواد تشکیل دهنده
  • برش خیار

خیار را بریده و در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. سپس، آن ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم و زیر آن ها قرار داده و در نهایت با آب بشویید. برای رفع سیاهی اطراف چشم، دو بار در روز و حداقل برای یک هفته این روش را انجام دهید.

کرم رفع سیاهی و تیرگی زیر چشم 

مواد تشکیل دهنده
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • تخم گشنیز 2 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 1 قاشق چای خوری
  • آب مقداری

تخم گشنیز را کوبیده و داخل آب ریخته، روی حرارت بگذارید. هنگامی که آب جوش آمد حرارت را قطع کرده بگذارید تا سرد شود. محلول را صاف کرده و 3 قاشق غذاخوری از آن را به داخل عسل ریخته و روغن زیتون را هم اضافه نمایید و خوب هم بزنید و روی حرارت بخار آب قرار داده و خوب مخلوط نمایید. کرم آماده شده را در ظرف دردار بریزید هر روز دو مرتبه از این کرم به زیر چشم مالیده و بعد از 15 دقیقه کرم را بشویید. این ترکیب، علاوه بر رفع سیاهی زیر چشم، به کاهش چین چروک و خطوط ریز اطراف چشم نیز کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص نیروبخش و مقوی، مفید برای بیماری قند، مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، برای قارچ های پوستی مفید است، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0