9 خاصیت بی نظیر کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند

2489 بازدید
28 آبان 96
سمانه
,

9 خاصیت بی نظیر کرفس که شما را مجبور به خوردن آن می کند

کرفس یک سبزی کم کالری است که به داشتن مقدار زیادی آب شناخته می شود. بخش هایی از این سبزی در واقع به عنوان عوامل ضد فشار خون طبیعی در طب سنتی استفاده می شود. این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین ها و املاح فراوان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و بدن تان را تصفیه می کنند. این گیاه خوش عطر به کاهش وزن، تقویت اعصاب، کاهش علائم آسم و کاهش فشار خون کمک می کند.

کرفس گیاه ضد چاقی !

در تخم کرفس یک ماده مدر وجود دارد و وجود این ماده به اعتقاد اکثر محققان گیاه پزشکی درباره خاصیت تخم کرفس برای کاهش وزن اعتبار می بخشد زیرا کم شدن آب بدن در اثر ادرار زیاد به کم شدن وزن منجر می شود. البته باید توجه شود که معمولا اگر وزن کسی در اثر خوردن دارو های مدر کم شود اساسی نیست و اگر سایر مراقبت های لازم اعمال نشود وزن به صورت اول باز می گردد و کلید اساسی کاهش وزن کم کردن چربی در خوراکی ها و استفاده از کربوهیدرات های پیچیده به جای کربوهیدرات ساده چون قند و شکر سفید و نظایر آن و هم چنین انجام تمرین های ورزشی و راه پیمایی می باشد.

اثر تخم کرفس در کاهش فشار خون بالا !

پزشکان معمولا برای کاهش فشار خون دارو های مدر تجویز می کنند در یک تحقیق علمی جدید نشان داده شده است که تزریق اسانس و روغن کرفس به خرگوش و سگ به مقدار محسوسی فشار خون را کاهش داده است.

البته مردم اسانس و روغن کرفس را از طریق تزریق و یا سرنگ نمی خورند ولی دانشمندان چینی گیاه کرفس را به 16 نفر که از فشار خون بالا رنج می بردند داده اند و در 14 نفر آن ها کاهش محسوس در فشار خون ایجاد شده است.

9 خاصیت بی نظیر کرفس

9 خاصیت بی نظیر کرفس

اثر تخم کرفس در بیماری های قلبی ناشی از جمع شدن مایع !

وجود ماده ی شیمیایی فعال با اثر مدر در تخم کرفس، شهرت سنتی آن در کنترل بیماری قلبی ناشی از تمرکز مایع تایید می کند اگر مبتلا به چنین بیماری ای هستید در مورد مصرف تخم کرفس با پزشک خود مشورت نمایید.

اثر تخم کرفس در رفع اضطراب و بی خوابی !

در اسانس روغنی تخم کرفس یک ماده شیمیایی به نام فتالیداس وجود دارد که در جانوران آزمایشگاهی اثر مسکن نشان داده است، اگر دچار حالت نگرانی و دلواپسی و دل شوره و اضطراب و عصبانیت هستید خوردن تخم کرفس را امتحان کنید.

اثر تخم کرفس در بیماری قند !

تحقیقات متعددی نشان داده است که تخم کرفس در کاهش قند خون موثر است چون بیماری قند از بیماری های ناراحت کننده است توصیه می شود که تخم کرفس را نیز برای کاهش قند خون امتحان کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مضرات کرفس

 

اثر تخم کرفس در تامین سلامتی زنان !

تخم کرفس در جانوران انقباض رحمی را تحریک می کند و موجب افزایش ترشحات عادت ماهیانه و سقط جنین می شود، توصیه این است که زنان باردار از مصرف تخم کرفس خودداری کنند.

ولی ساقه های کرفس زیان آور نیست و سایر زنان غیر باردار ممکن است آن را برای باز شدن عادت ماهیانه قطع شده امتحان کنند ولی تخم کرفس را هیچ وقت برای سقط جنین نباید امتحان کرد.

اصولا مواد مدر برای رفع ورم ها و نفخ هایی که در اثر جمع شدن مایعات قبل از عادت ماهیانه ایجاد می شود کمک می کنند و لذا زن هایی که از نفخ و ناراحتی های قبل از عادت ماهیانه رنج می برند می توانند از تخم کرفس در دوره ی ناراحتی قبل از عادت ماهیانه استفاده کنند.

پاکسازی کبد با کرفس:

آب کرفس به سم زدایی کبد کمک می کند و سم زدایی باعث از بین رفتن چربی در کبد و همچنین بهبود عملکرد کبد می شود.

دتاکس گوجه فرنگی، کرفس و خیار

گوجه فرنگی منبع بسیار بزرگی از لیکوپن است. که تاثیرات زیادی در کاهش وزن خواهد داشت.

  • گوجه فرنگی یک عدد
  • ساقه کرفس یک عدد
  • خیار یک عدد

روش تهیه: گوجه فرنگی، کرفس و خیار را با کمک دستگاه مخلوط کن خوب میکس کنید تا یکدست شود. درون لیوان مورد نظر ریخته و با برگ نعنا تازه تزئین کنید.

نوشیدنی خوشمزه با کرفس

  • آب یک لیتر
  • لیمو ترش یک عدد
  • ساقه کرفس یک عدد
  • برگ نعنا تازه ۵ عدد

روش تهیه: تمام مواد را درون مخلوط کن بریزید و سپس اولین لیوان از آن را دروعده صبحانه بنوشید. دقت داشته باشید که این مواد برای مصرف ۳ تا ۴ دفعه شما کافی است.

سایر درمان های احتمالی کرفس !

کرفس دارای موادی است به نام پسورالن که برای درمان سودا و اخیرا برای درمان شکلی از سرطان به کار رفته است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر کرفس را با خواص محرک، مقوی قلب، بادشکن، مدر و قاعده آور، کاهش فشار خون بالا، رفع اضطراب و بی خوابی، کاهش قندخون، باز کردن عادت ماهیانه، ضد عفونی کننده در موارد برونشیت و آسم،رفع ناراحتی های کبد و طحال، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0