کف تمیز کننده طبیعی سرویس بهداشتی در خانه

1896 بازدید
05 خرداد 97
سمانه
,

کف تمیز کننده طبیعی سرویس بهداشتی در خانه

زمانی بود که من خودم کف نمک دریایی را مرتب در وان حمام استفاده می کردم و به عنوان هدیه برای دوستانی که منتظر بچه بودند، پس از زایمان به آنها کف حمام می دادم. من چند تا از آنها را برای خودم نگه داشتم اما هنگامی که آنها را از قالب های شان جدا کردم شکستند. لذا تصمیم گرفتم از آنها برای خودم استفاده کنم. آنها را درون کیسه ای در نزدیک وان حمام گذاشتم. بچه کوچک یک ساله ام را نیز درون آن قرار دادم. او داشت تمام چیزها را در توالت می ریخت و از او انتظاری بیشتر از این هم نمی رفت.

اولین واکنش من این بود که عصبانیتم را خوردم اما بعد از آن چیزی درون توالت پرتاب شد و من خیلی عصبانی بودم که دیگر نمی توانم از کف حمام برای خودم استفاده کنم. من نمی‌خواستم تا زمانی که عمل کف کردن تمام نشده، فلاش توالت را بکشم چرا که مطمئن نبودم این کار برای لوله ها مناسب است یا نه. همانطور که آنجا ایستاده بودم و کف ها را مشاهده می‌کردم و شاهد از بین رفتن آرامش حمامم بودم، متوجه شدم که توالت با کف کردن در حالت تمیز شدن است.

از برس توالت استفاده کردم تا اطمینان حاصل کنم همه آن کف‌ها حل شده اند و زمانی که فلش توالت را کشیدم، از تمیز بودن آن شگفت زده شدم. متوجه شدم که کف های حمام دارای موادی هستند که طبیعتا سم زدا می باشند و این مواد سم زدا در تمیز کردن توالت بسیار خوب عمل می کنند.

کمی با دستورالعمل بازی کردم تا آن را کمی قوی‌تر کنم، چرا که به اندازه کافی برای پوست مناسب نبود. نتیجه به دست آمده نیز ارزان، دارای کاربردی راحت و همچنین در انجام تمیز کردن توالت بسیار موثر بود. بهترین بخش آن چه بود؟

بچه ها خیلی دوست داشتند از آنها استفاده کنند چرا که برایشان سرگرم کننده بود. لذا توالت من ۳ بار در هفته و یا بیشتر تمیز می شد. این باعث می‌شد که وان حمام و اتاق دستشویی تر و تمیز شود و توالتم برق بزند. من آنها را در یک بطری شیشه ای بدون هوا در حمام نگه داشتم و در مواقع لازم از آنها استفاده می‌کردم. من دریافتم که اگر آنها را صحیح نگهداری کنید می توان برای چند ماه از آنها استفاده کرد.

کف تمیز کننده طبیعی سرویس بهداشتی در خانه

کف تمیز کننده طبیعی سرویس بهداشتی در خانه

 کف تمیز کننده طبیعی سرویس بهداشتی

اگر هنوز از این نوع تمیز کننده ها استفاده می کنید که روی آنها نوشته شده است “در صورتیکه خورده، نوشیده و یا استشمام شده با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید”، به جای آن از این تمیز کننده استفاده کنید. تمام مواد موجود در آن خوراکی هستند و در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد (با اینکه قطعاً من آنها را نمی خورم، چرا که غلظت جوش شیرین و اسیدی آن بالا بود)

توجه : من امتحان نکردم که پیش از حل شدن این کف ها فلاش توالت را بکشم، اما به شما نیز توصیه می‌کنم که این کار را امتحان نکنید (چرا که فکر می‌کنم، این فشار برای لوله ها مناسب نیست.)

طرز تهیه شوینده طبیعی

 مواد تشکیل دهنده

  • دو سوم فنجان سیتریک اسید
  • نصف فنجان کف نمک دریا
  • عطر مورد علاقه (من از ۳۰ قطره ریحان و لیمو استفاده می کنم)
  • قوطی اسپری با آب یا عصاره وانیل

 

همچنین بخوانید:  دستورالعمل پاک کننده طبیعی اجاق گاز

 

دستورالعمل درست کردن کف تمیز کننده حمام

  1. سیتریک اسید و جوش شیرین را در یک ظرف شیشه ای مخلوط کنید، پیشنهاد می‌کنم که از دستکش لاتکس و ماسک برای محافظت از پوست و چشم خود استفاده کنید.
  2. پودر خشک را با آب به آرامی مخلوط کنید.
  3. اگر می‌خواهید کمی پودر را تر کنید تا در قالب به یکدیگر بچسبند یک تا دو اسپری کافی ست و زیاد آن نیز موجب کف کنندگی زیادی می شود.
  4. عطر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
  5. زمانی که مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شد، این ترکیب را به اندازه‌های استفاده یکبار تقسیم‌بندی کنید. همچنین می توانید به اندازه نصف یا یک پیمانه قاشق سوپخوری آنها را جدا کنید و در یک کاغذ پوستی قرار دهید تا که خشک شوند، و یا از یک قالب سیلیکونی استفاده کنید.
  6. بگذارید این مخلوط در یک شب خشک شود و با احتیاط آن را درون یک ظرف بدون هوا همانند یک قوطی یا یک کیف زیپ دار قرار دهید و در مواقع احتیاج از آن استفاده کنید.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نفتالین را با خواص خوشبوکننده، جلوگیری از بیدزدن لباس و فرش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0