کمبود ویتامین دی در کودکان و ضرورت آن برای بدن کودکان

1499 بازدید
30 آبان 97
بهاره
,,

چرا ویتامین دی برای بدن کودکان ضروری است؟

با کمک ویتامین دی، کلسیم در بدن شکل می گیرد و کلسیم برای تقویت و رشد استخوان ها ضروری هستند. در صورت کمبود آن، استخوان ها ضعیف شده و می تواند شکسته شود و تحلیل استخوان ها نیز افزایش می یابد. کمبود ویتامین دی باعث افزایش خطر ابتلا به نرمی استخوان (راشیتیسم) در کودکان می شود. البته وقتی سطح ویتامین دی بالا باشد، ممکن است در قسمت های مختلف بدن مانند کلیه ایجاد سنگ کند و مشکلاتی برای قلب و رگ های خونی ایجاد کند.

 ویتامین دی سطح کلسیم در بدن را تنظیم می کند. اغلب مردم فکر می کنند که ویتامین دی باید تنها توسط بزرگسالان مصرف شود، در حالی که برای کودکان نیز لازم است. اغلب افراد اهمیت ویتامین دی در رشد کودکان را نادیده می گیرند. اما آیا می دانید کمبود ویتامین دی می تواند برای کودک خطرناک باشد. امروز ما به شما می گویم، چرا ویتامین دی برای بدن کودکان ضروری است؟

 

چرا ویتامین دی برای بدن کودکان ضروری است؟

چرا ویتامین دی برای بدن کودکان ضروری است؟

 

چرا ویتامین دی برای بدن کودکان ضروری است؟

ویتامین دی یکی از ویتامین های ضروری برای بدن کودکان است. برخی از افراد ویتامین دی را ویتامین شگفت انگیز می نامند. ویتامین دی برای سلامت کودکان و رشد آن ها ضروری است. ضرورت ویتامین دی در بدن کودکان به شرح زیر است:

  • کودکان برای تقویت دندان ها و استخوان ها، نیاز به کلسیم و پتاسیم دارند.
  • برای ایجاد تعادل مواد معدنی در بدن و برای جلوگیری از لخته شدن خون ضروری است.
  • در حفظ عملکرد قلب و سیستم عصبی مفید است.
  • برای کنترل سطح انسولین در بدن ضروری است.

 

همچنین بخوانید: چه عواملی بر رشد کودکان اثر می گذارد؟

 

ویتامین دی کودکان را از بیماری ها محافظت می کند

کودک در سال اول زندگی خود به سرعت رشد می کند. در طول دوره رشد، استخوان ها، ستون فقرات و سیستم های فیزیکی او شکل می گیرند. کمبود ویتامین دی بر عملکرد و استحکام استخوان ها تاثیر می گذارد. در برخی موارد، این مشکل به شکل نرمی استخوان بروز می کند که ممکن است شامل علایمی چون اسپاسم عضلانی، اسکولیوز (کژپشتی) و پاها شبیه به کمان باشد.

نرمی استخوان یکی از اختلالات استخوانی در کودکان است. در این بیماری، استخوان ها شکننده می شوند و خطر شکستگی افزایش می یابد. اگر چه در کشورهای توسعه یافته، این بیماری بسیار نادر است اما در بسیاری از کشورهای در حال توسعه این بیماری طبیعی است. دلیل اصلی این بیماری فقدان ویتامین دی است. علاوه بر این، ممکن است دلیلی بر عدم مصرف کلسیم کافی، برای بدن باشد. در صورتی که نرمی استخوان وخیم تر شود، ضعف ماهیچه ها نیز رخ می دهد.

علاوه بر این، مشکلات کلیه و کبدی نیز ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود. به علت کمبود ویتامین دی، خطر ابتلا به آسم در کودکان افزایش می یابد. همچنین، اگر کمبود ویتامین دی در زنان باردار وجود داشته باشد، سیستم ایمنی فرد بسیار کاهش می یابد.

بهترین منبع غذایی ویتامین دی برای کودکان

اگرچه بهترین راه تامین ویتامین دی، نور خورشید است. اما برخی مواد غذایی، منبع عالی برای ویتامین دی هستند. از منابع ویتامین دی می توان به شیر، محصولات لبنی، ماهی (قزل آلا، سالمون، ساردین، ماهی خال دار و تن ماهی)، گوشت گاو، جگر، تخم مرغ و غلات اشاره کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق یونجه را با خواص چاق کننده، مولد خون، تقویت استخوان بندی اطفال، برطرف کننده علائم پوکی استخوان، نیرودهنده قوای جنسی، سرشار از ویتامینها بخصوص ویتامین کا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0