topNotif

کمتر رانندگی کنیم و درکاهش آلودگی هوا و حفظ منابع طبیعی سهیم باشیم

1346 بازدید
11 آذر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

کمتر رانندگی کنیم و درکاهش آلودگی هوا سهیم باشیم و منابع طبیعی را حفظ کنیم

کل جامعه ما بر اطراف داشتن اتومبیل و رانندگی کردن بنا شده است. پس وقتی توصیه می شود که کمتر رانندگی کنیم و یا قدری از رانندگی کاسته شود، احتمالا به نظر امری غیر ممکن می رسد ولی سایرین این کار را به مرحله انجام رسانده اند. در هلند 80 درصد مردم با دوچرخه به ایستگاه قطار می روند، در دانمارک 30 درصد آمد و شدها با دوچرخه صورت می گیرد و در ژاپن حتی در مناطق شهری پارکینگ های مخصوص دوچرخه وجود دارد.

آیا می دانید؟!

در یک روز متوسط برآورد می شود که 140 میلیون ماشین در حدود 5/6 میلیارد کیلومتر سفر می کنند و بنابر گزارش وزارت راه بیش از 750 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند. اثرات اکولوژیکی آن سرگیجه آور است برای مثال یکی از نتایج سوزاندن 750 لیتر سوخت، ورود 1/8 میلیارد کیلوگرم دی اکسید کربن به درون اتمسفر در روز است.

کمتر رانندگی کنیم

کمتر رانندگی کنیم

چه کار باید انجام داد!؟

برای شروع می شود به جای استفاده از اتومبیل شخصی از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس ها، مترو، قطار و دوچرخه استفاده کرد و یا حتی پیاده راه رفت، فقط یک روز در هفته، حتی این هم ممکن است مشکل باشد ولی ارزش سعی کردن را دارد.

اگر فقط 1 درصد صاحبان وسایط نقلیه در آمریکا اتومبیل های خود را یک روز در هفته خاموش نگاه دارند می توان سالیانه 160 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی کرد. نشر آلاینده های مضر هم به همان نسبت کاهش خواهد یافت برای مثال 380 میلیون کیلوگرم دی اکسید کربن به اتمسفر راه پیدا خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید: حفظ محیط زیست و نقش انسان در حفظ محیط زیست

 

موقع رفت و برگشت به سرکار از اتومبیل ها به طور اشتراکی استفاده کنید.

تعداد رو به رشد اتومبیل ها در جاده ها محیط زیست را در معرض خطرهای جدی قرار می دهد. با این همه راه حل های زیادی برای مبارزه با این مشکل وجود ندارد. در بسیاری از نقاط وسایل نقلیه عمومی به طور وحشتناکی غیر کافی است. پس اگر علاقه مند به رانندگی کمتر هستید باید کارها را به دست خود بگیرید. اکنون بهترین راه برای حل مساله استفاده مشترک از اتومبیل است. استفاده مشترک از ماشین ها مخصوصا وقتی که به مناطق شهری رفت و آمد می کنید کاری مناسب است ولی این کار را بدون در نظر گرفتن محل زندگی هم می شود انجام داد.

1/4 کارکرد تمام اتومبیل های شخصی مربوط به رفت و آمد از خانه به سرکار و بالعکس می باشد. یک چنین اتومبیلی به طور متوسط 1/4 نفر مسافر حمل می کند. اگر هر ماشین فقط یک مسافر بیشتر حمل کند حدود 2300 هزار لیتر بنزین در روز صرفه جویی کرده و از آلوده شدن اتمسفر توسط 5/5 میلیون کیلوگرم دی اکسید کربن جلوگیری خواهد شد.

امکان استفاده اشتراکی از اتومبیل ها با سایرین را بررسی کنید در این مورد مرکز ملی اطلاعات وجود ندارد ولی حکومت های این کار را تشویق کرده و می توانند شما را به مراجع صحیحی هدایت کنند. بعضی جاها مراکز منظم ولی غیر رسمی استفاده مشترک از ماشین ها در نزدیکی ایستگاه های اتوبوس و قطار به وجود آمده است. مردم در صفی ایستاده و اتومبیل های مسیرهای مختلف پر شده و راه می افتند. به این ترتیب می توانند از مزایایی (تخفیف در هزینه ها) بابت عوارض پل ها و اتوبان ها استفاده کنند. استفاده اشتراکی از اتومبیل ها را روی تابلوهای اعلان عمومی به اطلاع علاقه مندان برسانید. از خبرنامه های هفتگی مخصوص تبلیغاتی نیز می شود در این راستا استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ اکالیپتوس را با خواص تب بر، ضد تنگی نفس و درمان آسم های ساده، مفید برای گرفتگی حنجره، ضد سرفه، قابض، ضد عفونی کننده، رفع درد لثه و دندان، درمان التهاب مهبل، درمان زخم ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0