کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

2559 بازدید
15 اسفند 96
آلاله

علت کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

علت ناراحتی پشت و کمر بانوان حالت بد بدنی آنهاست و این حالت نامتناسب باعث انحنای جانبی ستون فقرات و دردهای خاص آن می گردد. از موارد اشاره شده گرم نگه داشتن بدن در زمان عادت ماهانه مخصوصا کمر می باشد، از برداشتن بار سنگین و انجام کارهای خسته کننده پرهیز نمایند.

علل کمر درد خانم ها

قاعدگی، سندروم پیش از قاعدگی، افتادگی رحم، یائسگی، حاملگی، سرطان گردن رحم، پرولاپس رحم از شایع ترین علل کمردرد در خانم ها می باشند.

پیشگیری از کمر درد مادران

برای پیشگیری از کمر درد زنانی که به تازگی بچه دار شده اند به این توصیه ها توجه کنید :

به محض آن که پزشک شما ورزش را برای شما بی خطر اعلام کرد، ورزش منظم و حرکات کششی را برای تقویت عضلات در شکم و کمر را آغاز کنید. هنگامی که کودک را بلند می کنید به جای اینکه بازوهایتان را باز کنید، بازوهایتان را نزدیک به قفسه سینه نگه دارید و بلند کردن را انجام دهید. هنگام بلند کردن کودک از کف اتاق، به جای اینکه از کمر خم شوید زانوهایتان را خم کنید و با باز کردن زانوها بلند شوید.

از حمل کردن کودک در پشت و روی لگن تان اجتناب کنید. سعی کنید که کودک را روی کوله جلویی حمل کنید. مراقب باشید که هنگامی که کودک را از صندلی های بلند، صندلی ماشین یا کالسکه بلند می کنید به کمرتان فشار نیاورید. جا به جا شدن مهره ها و دیسک های ستون فقرات می تواند سلسله اعصاب را تحریک کرده و بر ساختار و اندام ها و کارکرد آن ها اثراتی بگذارد که در بالا ذکر شد.

کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

درمان های خوراکی

منابع ویتامین های ب، دی و ای را مصرف کنید. روزی یک کپسول امگا 3 و 6 مصرف کنید. استفاده از مایعات گرم را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید. یک لیوان شیر داغ و یک زرده تخم مرغ و یک قاشق مربا خوری عسل و شیره انگور و مالت جو و کمی پودر زنجبیل و دارچین را به همراه یک کپسول امگا 3 و 6 و یک قرص مخمر آب جو مصرف نمایید.

 

همچنین بخوانید:  رژیم غذایی شفابخش برای درمان کمر درد

 

دم‌کرده ای از گز علفی، زرشک سیاه، بادرنجبویه و بهار نارنج تهیه کرده و میل کنید. سنبل الطیب، بسفایج، پونه یا نعنا تازه را دو دقیقه به آرامی بجوشانید سپس خاموش کرده و بگذارید خنک شود سپس بادرنجبویه و گل گاو زبان را به آن اضافه کنید و بگذارید با درب بسته دم بکشد و آن را صاف نموده و 3 نوبت با عسل میل کنید.

جوشانده ای از هل سبز، بسفایج، کاکنج، تخم یونجه و سنبل الطیب تهیه کرده و به مدت 2 دقیقه به آرامی بجوشانید و آن را خاموش کرده تا خنک شود سپس یک مشت گل گاو زبان به آن اضافه کرده و صبر کنید تا 2 ساعت دم بکشد، کمی زعفران ساییده و به دم کرده اضافه کنید و در 3 نوبت با کمی عسل و مالت جو میل کنید. کباب همراه با فلفل سیاه و سیر و کرفس و آب لیمو تازه مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بسفایج را با خواص صفرابر قوی و برطرف کننده یبوست، محرک سیستم تنفسی و خلط آور، آرام بخش و اشتهاآور، تصفیه کننده خون و دفع کننده انگل های روده، ضد آسم و تسکین دهنده سرفه های مزمن، دفع کننده عفونت های کلیه، مثانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0