topNotif

کمک های اولیه و گیاهان دارویی

2963 بازدید
20 بهمن 96
نسترن
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

کمک های اولیه و گیاهان دارویی :

روغن های فرار به علت دارا بودن خواص عالی ضد ویروس و ضد عفونی کننده، برای کمک های اولیه بسیار با ارزش اند و اسطوخودوس و درخت چای در جعبه کمک های اولیه از واجبات است.

ژل شفابخش :

ترکیب اسطوخودوس و درخت چای با ژل صبر زرد (آلوئه ورا)، ژلی است مناسب برای بیشتر پیش آمدهای غیر مترقبه مانند بریدگی، خراشیدگی، سوختگی سطحی و نیش زدگی، در یک شیشه 30 گرمی ژل صبر زرد، 7 قطره درخت چای و 8 قطره اسطوخودوس ریخته مخلوط کنید و شیشه را برای کمک های اولیه اضطراری در یخچال نگهدارید.

بریدگی و زخم :

 بریدگی جزیی یا زخم را شسته از درخت چای، اسطوخودوس یا ژل شفابخش خالی استفاده کنید. سوختگی: سوختگی جزیی را با آب سرد شسته از درخت چای، اسطوخودوس یا ژل شفابخش خالص استفاده کنید. اگر سطح سوختگی بزرگ است آن ناحیه را با آب سرد و اسطوخودوس یا درخت چای کمپرس کنید.

سردرد :

پیشانی را با آب سرد و اسطوخودوس کمپرس کنید یا در صورت ابتلا به میگرن از کمپرس داغ مرزنجوش در ناحیه پشت گردن استفاده کنید.

 

کمک های اولیه و گیاهان دارویی

کمک های اولیه و گیاهان دارویی

زگیل :

دور تا دور زگیل را وازلین بمالید تا نواحی اطراف از نفوذ روغن فرار محفوظ باشد سپس روزی دو یا سه مرتبه درخت چای خالص را ملایم به زگیل بمالید.

سرماخوردگی و آنفولانزا :

برای بازکردن بینی گرفته و مقاومت در برابر عفونت از بخور با اکالیپتوس یا نعنا استفاده شود. برای ضدعفونی کردن هوا از 4 قطره درخت چای، اکالیپتوس یا نعنا به وسیله چراغ شمعی یا افشانه استفاده شود. در صورت ابتلا به آسم از بخور استفاده نشود.

 

همچنین بخوانید:   اکالیپتوس و خواص و مضرات آن

 

گلودرد :

 برای رفع عفونت دهان یا گلو با درخت چای غرغره کنید، درخت چای سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، روزانه سه دفعه در یک لیوان آب گرم 2 تا 3 قطره درخت چای بریزید، غرغره کنید و تف کنید.

سینوزیت :

در یک کاسه آب داغ 2 تا 3 قطره اکالیپتوس یا نعنا ریخته استنشاق کنید برای باز کردن سینوس روزانه دو تا سه مرتبه تکرار شود. در صورت ابتلا به آسم از بخور استفاده نشود.

بیماری های متداول !

آرتروز :

فهرست چند روغن فرار در زیر آمده است که می تواند به تسکین عوارض آرتروز کمک کند. دسته ای ضد التهاب اند و تعدادی درد را تسکین می دهند و دیگری مدر است و زهرابه مفاصل را دفع می کند. برای تخفیف درد مفاصل می توان از این روغن ها در حمام وان استفاده کرد یا با کرم مخلوط کرده مستقیما به ناحیه مبتلا شده مالید. ماساژ کمپرس داغ و منظم نیز موثر است. تسکین دهنده های درد شامل بابونه، اسطوخودوس، رزماری و اکالیپتوس می باشد، سروکوهی مدر است و بابونه و اسطوخودوس ضد التهاب هستند. زنجبیل، رزماری و مرزنجوش گرم کننده می باشند و گردش خون را فعال کرده و به درمان کمک می کنند.

کرم مخلوط آرتروز :

50 گرم کرم پایه را در یک ظرف شیشه ای ریخته روغن های 8 قطره زنجبیل، 10 قطره سرو کوهی، 7 قطره بابونه را به کرم اضافه کرده و روزانه دو مرتبه به مفاصل مبتلا شده بمالید و ماساژ دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زردچوبه قلم را با خواص رفع آرتروز، رفع افسردگی، رفع آلزایمر، بهبود گردش خون در بدن، جوان کننده پوست صورت و بدن، جوان ساز و روشن کننده پوست، پاکسازی کبد و بهبود تورم های بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0