topNotif

کنترل قند خون با قارچ

3465 بازدید
07 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

کنترل قند خون با قارچ و اهمیت مصرف آن برای بیماران دیابتی

قارچ جز مواد غذایی بسیار مغذی محسوب می شود زیرا، تمام مواد ضروری که بدن برای حفظ سلامت خود نیاز دارد، در آن یافت می شود. قارچ ها حاوی ویتامین ب، ویتامین دی، پتاسیم، مس، آهن و سلنیوم هستند. تحقیقات اخیر نشان داده است که قارچ ها برای بیماران دیابتی بسیار سودمند هستند زیرا، باعث کاهش میزان قند خون می شود. بله، اگر شما یک بیمار دیابتی هستید، باید روزانه بین 100 تا 150 گرم قارچ بخورید. علاوه بر این، قارچ دارای مزایای فراوانی است، به همین دلیل است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای کامل و مقوی شناخته شده است. حال در این مقاله با نحوه کنترل قند خون با قارچ و اهمیت مصرف آن برای بیماران دیابتی آشنا شوید.

 

کنترل قند خون با قارچ و اهمیت مصرف آن برای بیماران دیابتی

کنترل قند خون با قارچ و اهمیت مصرف آن برای بیماران دیابتی

 

چرا قارچ برای بیماران دیابتی مفید است؟

در افراد مبتلا به دیابت، مقدار قند خون افزایش می یابد. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که، خوردن قارچ سبب کنترل قند خون می شود. این تحقیق درمجله غذایی کاربردی (Journal of Functional Foods) منتشر شده است. بر اساس این تحقیق ثابت شد که، وجود قند در قارچ تقریبا غیرممکن است، بنابراین بیماران مبتلا به دیابت می توانند آن را مصرف کنند. به علاوه، استفاده منظم از قارچ سفید در رژیم غذایی روزانه، باعث ایجاد تغییرات میکروبی در روده شده، در نتیجه قند خون تنظیم و عملکرد کبد بهبود می یابد. با این حال، هر نوع قارچی برای سلامت مفید است.

نتایج نشان می دهد که مصرف قارچ می تواند میزان قند پس از غذا را تعدیل کند. البته این تاثیر در زنان جوان و سالم بیشتر است. همان طور که می دانید، اصلی ترین علت بیماری دیابت، چاقی است. در این تحقیق ثابت شد که، مصرف قارچ برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند و کسانی که می خواهند برای مدت طولانی به ورزش بپردازند، مفید است. به همین دلیل، علاوه بر کنترل قند خون سبب کنترل وزن نیز می شود. تمام رژیم های غذایی که فیبر بالا و قند و چربی کمتری دارند برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

سایر فواید قارچ

منبع خوب ویتامین دی است

قارچ منبع طبیعی ویتامین دی است. ویتامین دی برای دندان ها و استخوان های سالم بسیار ضروری است. کمبود ویتامین دی می تواند منجر به مشکلات بهداشتی مختلف مانند ضعف عضلانی، درد مزمن، سکته مغزی، فشار خون بالا، نقایص مادرزادی و غیره شود. قارچ ها می توانند یک مکمل خوشمزه برای افراد با کمبود ویتامین دی باشند.

 

همچنین بخوانید:  5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع

 

سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

قارچ حاوی ویتامین ب است که غذا را به گلوکز تبدیل کرده و سپس انرژی تولید می کند. ویتامین ب 2 و ب 3 نیز متابولیسم بدن را افزایش می دهد. علاوه بر این، قارچ حاوی مواد مغذی ویژه به نام کولین (بخشی از ویتامین ب) است که در حفظ فعالیت عضلانی و حافظه بسیار مفید است.

هموگلوبین خون را افزایش می دهد

استفاده از قارچ هموگلوبین را در خون افزایش می دهد. علاوه بر این، جز منابع اصلی گیاهی اسید فولیک یا فولات (ویتامین ب 9) است. ویتامین ب 9 به تشکیل گلبول های سفید و گلبول های قرمز خون کمک می کند. همچنین فولات برای رشد سالم بدن نیز بسیار اهمیت دارد. بنابراین، با توجه به عناصر آهن و اسید فولیک، قارچ بهترین رژیم غذایی برای بسیاری از زنان باردار، کودکان و گیاهخواران که در معرض کم خونی هستند، می باشد.

بهترین روش خوردن قارچ برای حفظ ارزش غذایی

تحقیقات اخیر نشان داده است که اگرچه پروتئین ها، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی ضروری در قارچ ها بالاست اما، قارچ سرخ شده، مقدار چربی خون را افزایش می دهد. درحالی که با پخت قارچ، بخشی از بتا گلوکان افزایش می یابد و موجب بهبود قابل ملاحظه ای در کل گلوکان های موجود در قارچ می شود. همچنین، با سرخ کردن قارچ، میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن کاهش می یابد. بنابراین، بهترین روش برای مصرف قارچ، کبابی یا بخارپز کردن آن می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آرد هسته خرما را با خواص دفع سنگ کلیه و سنگ صفرا، رفع حساسیت و آبریزش چشم، کنترل قند خون و درمان دیابت، برطرف شدن زخم و جای آن، افزایش مقدار شیر مادران شیرده، درمان مشکلات گوارشی و اسهال مزمن، پیشگیری از پیری زودرس، تامین بخشی از آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از کم خونی، درمان ضعف قوای جنسی، کاهش کلسترول خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0