کودک مبتلا به سندرم دان چگونه کودکی است

1828 بازدید
13 فروردین 97
سمانه

کودک مبتلا به سندرم دان چگونه کودکی است ؟

سندرم دان شرایطی است که می تواند هر جنبه ای از رشد کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد و میزان تاثیر آن به ساختار آن به ساختار کلی فرزندتان بستگی دارد. کودکان مبتلا به سندرم دان در بدو تولد، در زمینه رشد جسمی، ذهنی و رفتاری توانمندی های زیادی از خود نشان می دهند. بعضی از ویژگی ها در تمام عمر فرزندتان ثابت می ماند. اما ویژگی های دیگر با رسیدگی  دلسوزانه شما، درمان مناسب، تعالیم به موقع و آموزش مستمر رشد خواهند کرد. آن چه نباید از یاد ببرید این است که کودکان مبتلا به سندرم دان نیز مانند کودکان دیگر از لحاظ استعداد و توانمندی های گوناگون، با یکدیگر تفاوت دارند.

نشانه های سندرم دان :

سندرم دان بیش از پنجاه نشانه دارد، ولی به ندرت تمام یا اکثر این نشانه ها در یک فرد ظاهر می شود. در هر صورت، امکان ظهور هر نوع ترکیبی از این نشانه ها در بدو تولد در کودک وجود دارد و این امر امکان مطالعه ی بیشتر را برای پزشکان فراهم می کند. ناگفته نماند که اکثر این نشانه ها به ویژگی های جسمی و حرکتی مربوط می شود. می توان این نشانه ها را در ضعف کشیدگی عضلات که بر قدرت و توان و حرکت و رشد عمومی کودک تاثیر می گذارد مشاهده نمود و باید با تمرین های ورزشی تحت نظر درمانگر به افزایش قدرت عضلانی فرزند خود کمک کنید و موجب سفت شدن عضلات و افزایش توان حرکتی شوید. و نشانه های دیگر را در فرم سر، حالت چشم، دست ها و پاها، رشد عمومی می توان مشاهده نمود.

سندرم دان چیست ؟

کودک مبتلا به سندرم دان چگونه کودکی است

کودک مبتلا به سندرم دان چگونه کودکی است

ژنتیک یا ساختار اصلی بدن :

برای درک بهتر سندرم دان، باید تا حدی در مورد ژنتیک انسان، یعنی ساختار اصلی بدن، اطلاع داشته باشید. بدن هر انسان از میلیون ها یاخته (سلول) تشکیل شده است و در هر یاخته تعدادی ژن وجود دارد که کیفیت رشد جسمی و ذهنی و صفات ظاهری مانند رنگ چشم، ترکیب صورت و چگونگی صدا را تعیین می کنند. معمولا در هر یاخته انسانی چهل و شش کروموزوم، به صورت بیست و سه جفت وجود دارد. محققان برای مطالعه بهتر، هر جفت کروموزوم را یک تا بیست و شش شماره گذاری کرده اند.

هنگام بارداری، کودک ژن های خود را به طور مساوی از پدر و مادر می گیرد. یعنی از هر جفت کروموزوم تخمک مادر یک کروموزم و از هر جفت کروموزوم اسپرم پدر یک کروموزوم دریافت می کند و به این ترتیب اولین یاخته با چهل و شش کرومزوم به وجود می آید. گاه در تشکیل یاخته ی اولیه اتفاقی می افتد و یک کروموزوم، به چهل و شش کرومزوم اضافه می شود. جنین های چهل و هفت کرومزومی به کودکانی تبدیل می شوند که مبتلا به سندروم دان هستند. تقریبا تمام این کودکان در بیست و یکمین جفت کرومزوم های خود یک کرومزوم اضافی دارند.

 

همچنین بخوانید: توصیه های به والدین کودکان مبتلا سندروم دان

 

تنها یک کرومزوم اضافی کافی است تا رشد منظم جسمی و ذهنی را مختل کند. به همین دلیل است که رفتار کودک شما با رفتار کودکان دیگر متفاوت است، با نقایص مادر زادی و بیماری های برخاسته از آن رو به رو می شود و دیرتر رشد می کند. میزان این مشکلات در هر کودک متفاوت از دیگری است. بعضی از کودکان سالم به دنیا می آیند و علائم کمی در آن ها مشاهده می شود. بعضی دیگر به مراقبت های دارویی فوری و پیگیری های درمانی دقیق نیاز دارند.

عامل موثر در پیدایش سندرم دان :

سن والدین تنها عامل شناخته شده ای است که احتمال ابتلا به سندرم دان را افزایش می دهد. بیشترین درصد این اختلال بعد از سی و پنج سالگی مشاهده می شود. در این سن احتمال بروز سندرم دان یک در چهارصد است، در چهل و پنج سالگی این میزان به یک در سی و پنج می رسد. با توجه به این آمار، اما باز هم هشتاد درصد کودکان مبتلا به سندرم دان از مادرانی متولد می شوند که سن آن ها زیر سی و پنج سال است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0