topNotif

گریه بر هر درد بی درمان دواست

2321 بازدید
29 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

گریه بر هر درد بی درمان دواست پس آن را از خود دریغ نکنید :

فواید گریه را می دانید یا اینکه شما هم فکر می کنید گریه برای سلامتی مضر است؟ درست است که غم و اندوه عامل بیماری و پیری است اما فراموش نشود که گریه در حد معمول با دفع سموم بدن موجب سلامت بدن و پوست می شود. تحقیقات نشان داده است که گریه هم می تواند برای سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم تر است اما قطعا همان تعداد هم نباید نادیده گرفته شود.

باید گفت که اگر جلوی اشک های خود را بگیرید این امر منجر به آسیب رساندن به خود است. همان طور که شما هم می دانید عمل گریه کردن اجازه می دهد تا احساسات و تنش ها سرکوب شوند که این امر به از بین بردن استرس، افسردگی و به بهتر کردن خلق و خو کمک می کند. گریه عملی طبیعی، سالم و شفا بخش است.

گریه مردان چرا ممنوع است؟

با این که بسیاری از مردم عقیده دارند که گریه کردن، مردانه نیست، ولی ما می بینیم که وقتی مردان دستخوش یک تاثیر شدید می شوند گریه کردن برای آن ها به طور عادی می شود، اگر مردان گریه کنند بار تاثر و اندوهشان به مراتب سبک تر می شود، زیرا رفتار عادی باعث فشار روحی آن ها می گردد. جامعه بدون دلایل منطقی حق گریه کردن را به زنان داده است و بدین ترتیب راه فرار از پریشانی های روز افزون زندگی کنونی را برای آن ها باز گذاشته ولی همین جامعه فرمان می دهد که مردان نباید گریه کنند.

رابطه بین گریه و زخم معده :

در سایه تلاش روانشناسان معلوم شده که میان گریه و زخم معده رابطه ای وجود دارد این زخم ها با عصبانیت فشار روحی و پریشانی روابط نزدیکی دارند، اشخاص زود رنج عصبی، برای سوهاضمه و زخم های مربوط به معده آمادگی مخصوص دارند این گونه زخم ها در میان مردان بیشتر دیده می شود و علت را گریه نکردن مردان دانسته اند.

گریه بر هر درد بی درمان دواست

گریه بر هر درد بی درمان دواست

رابطه شیمیایی نیز بین گریه و علت پیدایش زخم معده وجود دارد زیرا اشک دارای ماده ای به نام لیوزیم است که یکی از مواد بسیار نیرومندی است که باکتری ها را نابود می کند، این ماده مخصوص، در قطره های اشک و همچنین در بزاق دهان وجود دارد و کارش این است که از دچار شدن چشم به بیماری های گوناگون عفونی جلوگیری می نماید.

ولی باید گفت که گریستن دردهای درونی و تاثیرات روحی را اعم از زن یا مرد تسکین می بخشد و مسکن تمام آشفتگی های روحی است. در گریستن لذتی است، زیرا اندوه ها و تاثیرات درونی که در اعماق روح و قلب انسان است با سیلاب اشک بیرون آمده و نابود می گردد. قطره های اشک بدون این که به کوشش ما برای جلوگیری آن توجهی کند، فرو ریخته و با افتادن خود روح پر شکنجه ی ما را آسوده می کند.

 

همچنین بخوانید: بیماری های چشم و گیاهان سنتی

 

گریه کنید تا آرامش پیدا کنید

شروع گریه یعنی انفجار انرژی هایی که در هنگام فشارهای روحی و پریشانی های مختلف روی هم انباشته شده است. این انفجار باعث آرامش و استقرار مجدد تعادل فکر ما می گردد. پس بشر باید تاثیرات و احساسات و ناراحتی های روحی خود را با اشک ریختن آرام نموده و خشم خود را فرو نشانده، این است نتیجه و خواص گریه و اشک ریزی.

به غیر از ورزش و خنده، عمل گریه کردن نیز، اندروفین ها را آزاد می سازد. اندورفین ها باعث شادی و نشاط می شوند. همچنین خواص ضد درد و آرام بخشی دارند، به این معنی که مانع از رسیدن پیام های درد به مغز می شوند. این امر نشان می دهد که گریه همچنین ممکن است به کاهش درد جسمی کمک کند. بنابراین، اگر زمانی که موضوع ناراحت کننده ای شما را به گریه کردن تحریک می کند آن را دریغ نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لبان را با خواص درمان روماتیسم، درمان سرفه، درمان ریزش مو، مقوی قلب، شادی آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0