topNotif

گیاهان از لحاظ آثار طبی و بهداشتی

1582 بازدید
29 مرداد 97
خانم راد
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

خواص گیاهان از لحاظ آثار طبی و بهداشتی

گیاهان مرطوب، نرم و لطیف کننده ی پوست:

از جمله گیاهان مفیدی که باعث افزایش رطوبت پوست و در نتیجه باعث نرمی و لطافت پوست می شوند، می توان به انگور کولی کُش (سیاه)، بابونه، بنفشه، بادام، جو صحرایی، پرتقال، سیب، گل سرخ، گندم، شقایق، کنگر فرنگی، گیلاس، هلو، هویج اشاره کرد.

گیاهان تقویت کننده ی پوست :

این گیاهان به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند: ویتامین ها، روغن ها گیاهی و غیره، فعالیت های فیزیولوژیکی پوست را منظم، تقویت و تحریک نموده و موجب واکنش های طبیعی آن می شوند. از جمله این گیاهان موارد زیر را می توان نام برد:

آویشن، پیاز، بارهنگ، توت فرنگی، رازک، جعفری، گندم، کنگر، مریم گلی، هویج، گوجه فرنگی، هفت بند و گیلاس.

گیاهان قابض:

این گیاهان موجب بسته شدن منافذ پوست شده و پوست های آلوده را تمیز کرده و رنگ کدر پوست را روشن و شفاف می کنند. این گیاهان عبارت اند از: پرتقال، انگور سیاه، هفت بند، مریم گلی، گردو، تمشک، خیار، شقایق، عشقه، کاج، به، سرخ و لیک، گل سرخ و چای.

گیاهان از لحاظ آثار طبی و بهداشتی

گیاهان از لحاظ آثار طبی و بهداشتی

گیاهان ضدعفونی کننده :

این گیاهان فرآورده های بدست آمده از آن ها ضایعات جلدی ناشی از بافت های تحریک شده و جوش های چرکین را برطرف می کنند و مهمترین این گیاهان عبارت اند از : ترب کوهی، آویشن، جعفری، دم اسب، سیب، مریم گلی، همیشه بهار، بید سفید، سیر، شاه تره، لیمو ترش و نعناع.

گیاهان محافظ پوست :

گیاهان این دسته، پوست را در برابر عوامل جوی مانند گرد و غبار، سوز و سرما، گرمای زیاد به ویژه آثار زیان بخش آفتاب و عوامل شیمیایی محافظت می کنند. بعضی از این گیاهان عبارت اند از : روغن بادام، روغن زیتون، بابونه و همیشه بهار.

گیاهان ضد چروک :

گیاهان این گروه برای برطرف کردن نسبی چروک های موجود و جلوگیری از بروز چروک های زودرس صورت و گردن می باشند. مواد موجود در این گیاهان روی بدن آثار مشابه دارد و از شل شدن و حالت افتادگی قسمت های مستعد بدن و پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند. از جمله این گیاهان می توان به زیتون، سوسن، سیب، گوجه فرنگی، هلو و هویج اشاره نمود.

 

همچنین بخوانید: اوجن چه خواصی دارد ؟

 

گیاهان آرام بخش و ضد خستگی پوست :

این گیاهان برای برطرف کردن خستگی و کوفتگی پوست و آرامش عمومی بدن به کار می رود. مصرف این گیاهان رو تمام پوست بدن اثر مثبت می گذارد و موجب تسکین اعصاب می شود و اغلب مصرف این گیاهان به صورت حمام توصیه می شود. مهمترین این گیاهان عبارت اند از : برگ مو، گیلاس، عشقه، نعناع، جو صحرایی، ختمی، خیار، آرتیشو، بومادران، پرتقال، سیب زمینی، شقایق، کاج و مریم گلی.

گیاهان معطر کننده :

این گیاهان برای خوشبو کردن فرآورده های آرایشی به کار می روند. بعضی ازاین گیاهان عبارت اند از : شمعدانی، رازیانه، گل سرخ، اسطوخودوس، بنفشه، لاواند، زنبق، و شاه پسند معطر.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شيرين را با خواص تقويت اعصاب، رفع بي خوابي، پرپشت شدن ابرو و مژه، رفع التهاب معده، تميزکننده پوست و مو، رشد مجدد مو، حاوي ويتامين هاي Eو B، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0