topNotif

گیاهان دارویی جهت تقویت اعصاب

2526 بازدید
06 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با گیاهان دارویی جهت تقویت اعصاب آشنا شویم

از دیر زمان بیماری های مختلفی بدن و ذهن ما را درگیر می کرده است و ما همیشه در پی یافتن چاره برای درمان بیماری های روحی و جسمی خود بوده ایم یکی از کارهای آسان و موثری که در رابطه با درمان بیماری ها می توانیم انجام دهیم مدیریت غذا و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم هست.

بیماری های اعصاب و روان را می توان بیماری نسل جدید خواند هر چند از دیر زمان بوده برخی گیاهان، میوه ها، نوشیدنی ها می توانند به ما کمک کنند تا ذهن و اعصاب آرامتری داشته باشیم، در این مطلب گیاهان و نوشیدنی های طبیعی مفید برای بیماری های اعصاب و آرام کردن را به شما معرفی می کنم.

چند توصیه برای رفع خستگی :

گاهی پیش می آید که بدون انجام هیچ کاری خسته هستیم یا اینکه روز شلوغ و پر کاری داشته و به طبع خسته شده ایم و … در مواردی که خسته شده اید می توانید از سیب (انواع مختلف فرقی ندارد ترش و شیرین و…)، حمام آب گوجه فرنگی (به این صورت که از مقداری گوجه فرنگی طبق نیاز خود در وان حمام استفاده کرده و خود را با آن بشویید)، لیمو ترش (می توانید مقداری لیمو ترش در چای خود بچکانید و یا شربت لیمو ترش برای خود تهیه نمایید که این شربت دارای خواص بسیاری هست)، عسل با سرکه سیب (این دو را مخلوط کرده و میل نمایید) و پیاز خام استفاده کنید این گیاهان خستگی شما را تا حد زیادی کاهش می دهند.

گیاهان دارویی جهت تقویت اعصاب

گیاهان دارویی جهت تقویت اعصاب

افسردگی ها بخش جدا نشدنی زندگی صنعتی و شلوغ امروزه هستند :

افسردگی پس از زایمان، افسردگی فصلی و… هرچند با گیاهان طبیعی می توان سعی در کنترل و کم کردن آن ها داشت، مخلوط زعفران با شیره انگور (می توانید این دو را مخلوط کرده و میل نمایید از دیر باز زعفران برای آرامش اعصاب بسیار توصیه می شده است)، بادرنجبویه (دمنوش گیاه، عرق بادرنجبویه و..)، گلپر، سوسنبر و شیر گاو

سعی کنید در غذاهای هفتگی خود از این لیست استفاده نمایید، هر چند افرادی که افسردگی آن ها جدی است حتما در کنار مصرف این موارد به روانشناس مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید:  با آرام بخش های گیاهی، آرام شوید

 

درمان بی خوابی :

یکی از موارد مهمی که نسل جدید از هر سن و قشری کودک، نوجوان، جوان، مسن و… را درگیر کرده است بی خوابی می باشد، حتما شما هم افرادی را می شناسید که می گویند: خوابم نمی برد، یا ساعات خواب کمتری دارند یا حتی شاید خود شما دچار بی خوابی هستید گیاهانی که برای بی خوابی مفید می باشند شامل : کاهو، ماست، عرق بیدمشک، ناخنک، گل گاو زبان، تیول، کوکنار می باشند سعی کنید از این غذاها و نوشیدنی ها بیشتر استفاده کنید.

ضعف اعصاب و سریع از کوره در رفتن و… یکی از مشکلات دیگر اعصاب می باشد که می توان آن را با خنده، گل گاو زبان، سنبل الطیب، بادام پوست کنده و مرزنجوش کم و کنترل کرد، توجه داشته باشید از گیاهان فوق می توان به صورت دمنوش، عرق و … استفاده کرد.

ترس و درمان آن :

ترس یکی از احساسات ما آدم هاست که گاهی بیش از حد آزار دهنده می شود برای کم کردن آن می توان از آب و شربت ریواس و نارنج استفاده کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل اروانه را با خواص درمان نفخ معده، تقویت کننده سیستم گوارش، بازکننده انسداد های کبدی، دارای خواص سم زدایی، رفع ورم دست و پا، مقوی اعصاب، کاهش دردهای روماتیسمی، کاهش حملات صرع، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0