گیاهان مورد استفاده برای شادابی پوست

1676 بازدید
04 خرداد 97
سمانه

با گیاهان مورد استفاده برای شادابی پوست آشنا شوید !

خواص معجزه آسا گیاهان و میوه ها از زمان های بسیار دور به تدریج به دست آمده و سینه به سینه منتقل شده است. مصریان، چینی ها، مردم یونان باستان خواص دارویی گیاهان و میوه ها را به خوبی می دانستند. دانشمندان ایرانی ابوعلی سینا، محمد زکریای رازی و دیگران به دانش درمان با گیاهان رونق زیادی دادند و کتاب های ارزشمندی چون قانون و الحاوی را به رشته تحریر در آوردند. اکنون پس از سال ها تحقیق و تجربه با در دست داشتن نتایج آزمایش ها و تحقیقات بسیار با کمال اطمینان می توان به تشریح علمی مزایای موجود در مواد موثره گیاهان دارویی در رابطه با سلامتی انسان ها پرداخت.

آویشن !

گیاهی است پر شاخه و دارای ساقه های چوبی به ارتفاع 10 – 30 سانتیمتر که به حالت وحشی و به صورت بوته های پر پشت در دامنه های خشک، بین تخته سنگ ها در کوهستان ها و به صورت پرورشی می روید و دارای مصارف درمانی بسیاری است. از آویشن می توان برای شست و شوی پوست های چرب و جوش دار استفاده کرد بسیار نافع است.

 

گیاهان مورد استفاده برای شادابی پوست

گیاهان مورد استفاده برای شادابی پوست

 

انگور !

انگور که در ایران بیشتر به آن مو یا تاک می گویند درختچه ای بالا رونده که به کمک پیچک های خود به سهولت از موانع و درختان مجاور بالا می رود. آب انگور حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است. مواد معدنی انگور شامل پتاسیم، منیزیم، کلسیم، سدیم، آهن، منگنز و ید است که به هضم غذا در روده و معده بسیار کمک می کند. آب انگور اگر به صورت خوراکی مصرف شود برای شادابی و طراوت پوست بسیار مفید است. غوره، انگور رسیده و آب انگور هر یک علاوه بر تغذیه به مصارف درمانی متعدد می رسند.

آب انگور تازه اگر به کمک پنبه به پوست صورت مالیده شود و پس از 10 دقیقه با آب نیم گرمی که حاوی کمی جوش شیرین است شسته شود در تقویت و طراوت پوست صورت و همچنین روشن کردن رنگ آن موثر واقع می گردد. سرکه یکی دیگر از فرآورده های انگور است. سرکه نه تنها در امر تغذیه به کار می رود بلکه در درمان هم موثر است.

 

همچنین بخوانید:  چگونه پوست خود را بشناسیم

 

بابونه !

گیاهی است کوچک، پر پشت به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر و دارای بوی معطر و قوی که در چمنزارها، اراضی شنی، کنار جوی ها و نواحی مختلف ایران و دنیا می روید. در موقع برداشت محصول باید دقت کافی به عمل آید که از چیدن کاپیتول ها در دو زمان یعنی در هنگامی که هنوز سبز و نارسند و دیگری موقعی که در شرف پژمرده شدن هستند و به سهولت از ساقه جدا می گردند خودداری به عمل آید. پس از چیدن گل ها را به صورت لایه نازکی بر روی پارچه ای گسترانیده تا به ملایمت و به تدریج تحت اثر گرمای ملایم خشک شوند.

از گل بابونه برای تامین سلامت پوست استفاده می شود. بابونه به خصوص برای پوست های شکننده و حساس در مقابل تغییرات جوی مفید است. دمنوش ساده گل های بابونه اگر بر روی پوست صورت اثر داده شود باعث شادابی و تجدید حیات سلول های پوستی می گردد به علاوه شستشو موی سر با آن تغییر رنگ محسوس و زیبایی خاصی برای موهای سر به وجود می آورد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق برگ چنار را با خواص رفع لک های پوستی، رفع ناراحتی های حلق و گرفتگی صدا، رفع اسهال های ساده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0