topNotif

گیاه بادیان و خواص درمانی آن

20968 بازدید
25 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با گیاه بادیان و خواص درمانی آن

عرقیجات در دنیای امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب مردم به راحتی آن ها را در عطاری ها و فروشگاه های اینترنتی می توانند پیدا کنند و مطابق دستور العمل و خواصی که برای هر عرق گیاهی ذکر شده است آن را مصرف کنند و تقریبا می توان گفت عرقیات سریعا بین مردم محبوب شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله به گیاه بادیان و خواص درمانی آن می پردازیم.

بادیان ختایی یا انیسون ستاره‌ای یا انیسون بری یک نوع ادویه است که شباهت زیادی به انیسون دارد. این ادویه از درختچه‌ای همیشه سبز از تیره ماگنولیاها به دست می‌آید. این درخت بومی شمال ویتنام تا جنوب کشور چین است. میوه ستاره‌ای شکل این درخت درست قبل از رسیدن برداشته می‌شود. بادیان ختایی دارای برگ‌های ضخیم همیشه سبز، گل‌های درشت زیبا و میوه مخروطی معطر و اندکی شیرین است که با نام بادیان کاربرد دارویی دارد

گیاه بادیان و خواص درمانی آن

گیاه بادیان و خواص درمانی آن

ترکیبات شیمیایی گیاه بادیان :

در کتب سنتی بادیان را بادیان ختایی و انیس ستاره ای و انیس چینی گویند. از نظر ترکیبات شیمیایی در عرق بادیان ستاره ای مواد موثره ی آنتول و فلاندرن و دی پنن و هایدرو کینون و اتیل اتر و متیل چاویکول وجود دارد در این گیاه هم چنین انیسک اسید و شیکمیک اسید و پروتو کاتچوئیک اسید و روغن ثابت و پروتئین وجود دارد.

خواص عرق بادیان :

اسانس و عرق بادیان ستاره ای محرک و ضد روماتیسم است و معمولا اسانس آن برای معطر کردن نوشیدنی به کار می رود ولی مصرف بیش از حد مجاز آن خطرناک است. خوردن مقدار مجاز آن زیر نظر پزشک موجب تسهیل تنفس و تسریع گردش خون و تنظیم ضربان قلب می شود و به طور کلی احساس راحتی و شادی به انسان می دهد.

نکته :

خوردن مقدار زیاد و خارج از حد مجاز اسانس آن سمی است و ایجاد لرزش و رعشه و مسمومیت و هجوم خون به مغز و حتی تشنج های صرعی می کند.

 

همچنین بخوانید:  انیسون و خواص درمانی آن در طب سنتی

 

دیگر خواص بادیان :

در هند و چین از بادیان ستاره ای به عنوان مقوی معده و بادشکن و محرک و ضد انگل استفاده می کنند و برای معالجه ی کولیت و تهوع و رفع سیاه سرفه و خناق (خفگی) و فتق و یبوست و تسکین قی کردن و لومباگو (کمردرد) و تب از آن استفاده می کنند. بادبان ستاره ای و عرق آن طبق نظر حکمای طب سنتی نسبتا گرم و خشک است، مقوی معده و هاضمه می باشد و برای رفع باد های جمع شده در معده و هضم غذای سنگین اثر مفید دارد در عین حال مدر نیز می باشد.

بادیه ستاره ای برای تسکین دندان درد موضعی و هم چنین در برخی انواع ناراحتی ها و التهابات جلدی روی پوست مالیده می شود، مهمترین علایم مسمومیت با این گیاه قی و درد پشت و کمر و اغما و فلج ریه ای می باشد این گیاه را زیر نظر پزشک مصرف کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انیسون ستاره ای را با خواص مسکن درد، رفع علائم میگرن، تقویت معده، رفع گرفتگی های کبدی و طحال، تصفیه خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0