گیاه معجزه گر درخت بان

6556 بازدید
16 اردیبهشت 97
سمانه

با گیاه معجزه گر درخت بان بیشتر آشنا شوید

بان با نام های دیگر شوع، بن، حب البان، شجرة البان هم نیز خوانده می شود. گیاهی است کوچک که بلندی آن حدود درخت گز است. برگ های آن مرکب، دو یا سه بار شانه ای و دارای برگچه های سبز، کوچک، بیضی، نوک تیز و پهن می باشد که در روی محور فرعی برگ به طور متقابل قرار  دارند و در هر محور فرعی سه تا شش جفت برگچه با یک برگچه ی انتهایی دیده می شود. گل های آن سفید، زرد یا قرمز می باشد. میوه اش غلافی باریک و دراز به طول چهل و پنج سانتی متر و دانه ها در داخل آن قرار دارند، دانه ی آن در ابعاد نخود یا کمی بزرگ تر و بالدار است. این درخت در آسیای جنوبی و جنوب شرقی و در جزیره ی عرب می روید و به طور کلی از گیاهان بومی هند است که در دیگر نواحی هم کاشته شده است.

گیاه معجزه گر درخت بان

گیاه معجزه گر درخت بان

میوه ی بان :

طبیعتی گرم و خشک دارد، باز کننده ی انسداد مجاری عروق و طحال و مسهل بلغم خام است، برای تسکین درد مفاصل و درمان بیماری های کزاز و فلج مفید می باشد، برای ناراحتی های آمیزشی هم مصرف می شود. اگر همراه با سرکه خورده شود برای طحال نافع است. ضماد آن برای تحلیل ورم ها، رفع تشنج، درد مفاصل و کبد، طحال، خارش و جرب مفید است. اگر به صورت فتیله آن را در داخل بینی قرار دهید، خونریزی بینی را بند می آورد. گل بان محرک است و برای تقویت نیروی جنسی مفید می باشد. تذکرات : میوه این گیاه قی آور است، مضر کبد و معده می باشد و مصلح آن رازیانه است.

روغن بان :

خوردن آن همراه با آب سرد برای پاک کردن کبد و طحال نافع است. اگر پنج گرم از آن را همراه با عسل بخورید قی آور و مسهل است. مالیدن این روغن برای معالجه زگیل، نرم کردن عصب و تسکین درد دندان، دردهای سرد، رماتیسم، نقرس و فلج نافع است. برای رفع درد و طنین گوش نافع است و آن را در گوش می چکانند. تذکر : روغن بان مضر معده است و مصلح آن انیسون است.

برگ بان :

خاصیت آنتی بیوتیک و ضد باکتری بر ضد استافیلوکوکوس دارد، برای ازدیاد ترشح شیر نافع است، تازه آن را بجوید و بخورید. شیره ی تازه آن قی آور می باشد. اگر شیره تازه آن را بر ران ها بمالید، درد آن را تسکین می بخشد.

 

  همچنین بخوانید: گیاهان اثربخش در زمینه تنظیم قاعدگی  

 

ریشه بان :

آب جوشانده آن محرک در موارد ناراحتی های ناشی از فلج می باشد، قاعده آور است، برای سقط جنین به کار می رود، برای معالجه عوارض ناشی از کمی ویتامین ث نافع می باشد، تونیک برای تسریع جریان خون است، نرم کننده سینه و مقوی ریه می باشد، معالج صرع و هیستری است، کمی مدر می باشد و برای معالجه سوزاک موثر خواهد بود.

برای اینکه از پخش شدن سم مار در بدن جلوگیری کنید، آن را در دهان بجوید و جویده شده ی آن را روی محل نیش مار بگذارید. در استعمال داخلی و خارجی از ریشه بان برای معالجه سرماخوردگی و بیماری بری بری استفاده می شود. از جوشانده آن می توانید برای تمیز کردن زخم های باز، رفع جراحت ها و ضد عفونی کردن آن ها استفاده نمایید. تازه آن را له کنید و مانند ضماد روی پوست اندازید، خاصیت مشمع خردل را دارد، می توانید آن را پس از وزن حمل به شکم و باسن زانو ضماد کنید تا زیبایی اولیه را به دست بیاورد، برای زخم های پستان نیز موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ سفید را با خواص تقویت قوای جنسی و درمان مشکلات جنسی زوجین، مقابله با بروز علائم پیری در پوست، رفع لکه ها و چین و چروک پوست، تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش عوارض ناشی از یائسگی زنان، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی را از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. صمغ درخت بان
    25 اردیبهشت 1402

    سلام روزبخیر
    صمغ درخت بان دارید ،چه قیمت ؟

  2. بان
    14 دی 1400

    دانه بان را موجود دارید و قیمت آن چقدر است

    • عطارک
      15 دی 1400

      درود بر شما

      در حال حاضر موجود نمی باشد

0