topNotif

درمان های گیاهی کمردرد و دیسک کمر

3277 بازدید
21 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با درمان های گیاهی کمردرد آشنا شویم

درمان های طبیعی می تواند برای کمردرد کارایی داشته باشد، مصرف روغن های معطر به صورت موضعی باعث آرامش، رفع گرفتگی و بهبود سلامتی کل بدن می شود، گیاهان دارویی موثر و درمان های گیاهی کمر درد و سایر نارحتی های کمر در زیر آورده شده است، برخی از گیاهان را می توانید به صورت گیاه تازه یا خشک شده و برخی دیگر را به صورت مایع، تنتور، قرص یا پودر پیدا کنید.

گیاه دارویی پنجه شیطان :

قسمت های مورد استفاده پنجه شیطان :

ریشه های فرعی که خشک شده آن شبیه حلقه می شود، به صورت دم کرده برای ساخت عصاره و تنتور استفاده می شود، بومی آفریقای جنوب غربی است و اسم آن به خاطر شکل عجیب میوه آن است. دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، قبیله های زیادی در آفریقای جنوبی پنجه شیطان را برای رفع مشکلات گوارش و همچنین مشکلات مفصل استفاده می کنند، پنجه شیطان به صورت وسیعی در سطح اروپا برای درمان التهاب مفاصل استفاده می شود.

هشدار :
  • خانم های باردار نباید از این دارو استفاده کنند.
  • از آنجایی که پنجه شیطان اسید معده را افزایش می دهد افراد مبتلا به زخم معده یا دوازدهه (زخم اثنی عشر) نیز نباید از این گیاه استفاده کنند.

دم کرده پنجه شیطان برای غلبه بر درد :

برای تهیه دم کرده سه قاشق از ریشه پنجه شیطان را در یک فنجان آب بریزید به مدت سه دقیقه بجوشانید، بگذارید 10 تا 15 ساعت بماند، این تنتور را باید سه بار در روز و 10 دقیقه قبل از غذا بنوشید.

درمان های گیاهی کمردرد

درمان های گیاهی کمردرد

گیاه دارویی اسطوخودوس :

قسمت های مورد استفاده اسطوخودوس:

از گل ها و برگ ها و گاهی ساقه ها برای تهیه دم کرده یا روغن های معطر و تنتور استفاده می شود، بومی اروپا و آفریقای شمالی است، امروزه در تعدادی از کشورها مانند فرانسه و آمریکا کشت می شود، رایحه دلپذیری از خود به جا می گذارد، بنابراین می توانید آن را به جای نعنا در سالاد بریزید، امروزه از اسطوخودوس برای غلبه بر سردرد، افسردگی و بی خوابی استفاده می شود، این گیاه خواص آرام بخش و شل کننده دارد، به عنوان روغن معطر برای استحمام قابل استفاده است می توان از شاخ و برگ آن نیز جوشانده درست کرد.

چای اسطوخودوس :

چای اسطوخودوس دارای خاصیت تسکین دهندگی می باشد. دو قاشق چای خوری از برگ های اسطوخودوس را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند می توانید تا سه فنجان در روز از این چای بنوشید.

گیاه دارویی گل ساعتی :

قسمت های مورد استفاده گل ساعتی :

گل و برگ آن برای دم کرده استفاده می شود، میوه آن خوراکی است، منشا این گیاه آمریکاست، یک گونه از این گیاه با ویژگی های مشابه در اروپا رشد می کند، این گیاه توسط فاتحان اسپانیایی که نشانه های زحمات مسیح را در آن دیدند به اروپا آورده شد (نام گذاری آن به این جهت است)، یکی از بهترین درمان ها در برابر ناراحتی های عصبی است، عوارض جانبی ندارد گل ساعتی خواص تسکین بخش و آرام بخش دارد اما باعث افسردگی نمی شود، مسکن است برای رفع استرس ناشی از کار و نوسان خلق و نگرانی قبل از قاعدگی و یائسگی مفید است.

هشدار :

در حین بارداری و شیردهی از گل ساعتی استفاده نکنید، برای کودکان زیر سه سال ممنوع است و برای بچه های چهار تا 12 سال با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید زیرا دوز آن باید با توجه به وزن بچه تعیین بشود، میوه گل ساعتی را فقط می توانید به صورت کاملا رسیده میل کنید زیرا میوه کال آن سمی است.

 

همچنین بخوانید:  کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

 

گیاه دارویی فلفل هندی یا قرمز :

قسمت های مورد استفاده فلفل قرمز:

برگ و میوه آن به صورت تنتور و پودر استفاده می شود، حداقل چهل گونه فلفل در آمریکای مرکزی و جنوبی وجود دارد، میوه آن باریک و استوانه ای است که هنگام رسیدن قرمز یا زرد می شود، مزه آن بسیار تند و تیز است، از زمان های گذشته در آن مناطق به عنوان غذا، دارو و ترکیب تشریفاتی استفاده می شد، خواص زیادی دارد اما برطرف کننده درد، ضد التهاب و ضد عفونی کننده است، برای تورم، کبودی، رماتیسم و هرپس توصیه می شود.

تنتور مسکن با استفاده از فلفل قرمز :

برای برخورداری از اثر تسکین درد فرآورده های فلفل قرمز، باید یک میوه کامل فلفل را با دانه های آن به مدت پنج ساعت در الکل تخمیر کنید، سپس این مایع مسکن را به مناطق دردناک بمالید، از تماس آن با چشم ها، دهان و مناطق تناسلی جلوگیری کنید، فلفل باعث سوزش زخم های باز می شود.

درمان های گیاهی کمردرد

درمان های گیاهی کمردرد

گیاه دارویی بید سفید :

قسمت های مورد استفاده بید سفید :

برگ، ریشه و تنه آن استفاده می شود و در بهار کشت می شود، در اروپای مرکزی و اقلیم اروپایی رویش دارد، هرچند که در آمریکای شمالی نیز یافته می شود، در جنگل، کنار رودخانه ها، برکه ها و سایر محیط های مرطوب می روید، از میان ترکیباتش، سالیسین مهم ترین جز آن برای خواص ضد درد، تسکین بخش، ضدالتهاب و ضد تب است.

هشدار :

افرادی که به آسپرین یا سایر داروهای مشابه آلرژی دارند نباید از بید سفید استفاده کنند، در خانم های باردار و کودکان نیز نباید استفاده شود.

گیاه دارویی اسپره چمنی اروپایی :

قسمت های مورد استفاده اسپره چمنی:

گل و برگ آن گاهی به صورت جوشانده استفاده می شود، در مناطق مرطوب سراسر اروپا غیر از مدیترانه می روید، در برخی از مناطق شمالی و سرد آمریکای شمالی نیز می روید، ضد التهاب، ضد درد و ضد تب است، می تواند برای غلبه بر کمردرد، گردن درد و سایر ناراحتی هایی مانند درد سیاتیک آرتریت روماتوئید، دردهای عصبی و سایر مشکلات ناشی از آرتریت اوریکی یا نقرس استفاده شود.

کمپرس ضد درد اسپره اروپایی :

جوشانده یا دم کرده قوی با سه قاشق چای خوری از اسپره اروپایی در چهار فنجان آب تهیه کنید و روی مناطق دردناک بمالید.

 

همچنین بخوانید:  حجامت چیست و چه فوایدی دارد

 

گیاه دارویی پنجه گربه :

قسمت های مورد استفاده پنجه گربه:

تنه ریشه ها در دم کرده، تنتور یا عصاره خشک شده استفاده می شود، در نواحی گرمسیری، کوهستانی در آمریکای جنوبی به ویژه پرو می روید، خواص ضد التهاب و ضد اکسیدان دارد و برای التهاب روماتیسم و تومورها عاملی شفابخش در نظر گرفته می شود، مصرف آن در بارداری توصیه نمی شود.

گیاه دارویی سنبل الطیب :

قسمت های مورد استفاده سنبل الطیب :

ریشه آن به صورت عصاره و تنتور استفاده می شود، در طبیعت وحش سراسر اروپا می روید و در بیشتر موارد به منظور تهیه عصاره های درمانی کشت می شود، مسکن است به همین دلیل برای رفع گرفتگی عضلات و رفع گردن درد و درد بالای کمر ناشی از استرس مصرف می شود و سنبل الطیب عوارض جانبی ندارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0