topNotif

چگونه گل آنتوریوم را در خانه نگهداری کنیم ؟

2001 بازدید
28 خرداد 01
سمانه
,

چگونه گل آنتوریوم را در خانه نگهداری کنیم ؟

سلام و درود دوستان و همراهان همیشگی امیدوارم که سلامت و شاد باشید.

امروز با یکی دیگر از گیاهان بسیار زیبا و جذاب و دوست داشتنی گیاه تقریبا مقاوم و زیبای آنتوریوم در کنار شما عزیزان هستیم. آنتوریوم انواع مختلفی دارد. برگ گلبرگ‌ های او می تواند سفید، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی یا سبز باشد. علاوه بر این، قد آنتوریوم هم متفاوت است.

این گیاه برخلاف تصورات و قیمت بالایی که دارد گیاه مقاومی با نگهداری تقریبا آسان است پس اگر شما قصد خرید این گیاه زیبا را دارید باید تا آخر این مقاله همراهم باشید تا تمام نکات در مورد نگهداری و شادابی این گیاه رو بیشتر بدانیم و بیاموزیم.

باید بدانید که این گیاه هدیه مناسبی است برای کسانی که محبوب شما هستند چون این گیاه نماد عشق و دوستی است.

 

چگونه گل آنتوریوم را در خانه نگهداری کنیم ؟

چگونه گل آنتوریوم را در خانه نگهداری کنیم ؟

 

روش نگهداری گل آنتوریوم

نور مورد نیاز گل آنتوریوم

تقریبا همه گیاهانی که گلدهی دارند نیازمند نور بالایی هستند، نور فراوان و غیرمستقیم خورشید باعث گل دهی و رشد گیاهان می‌شود، گیاه آنتوریوم هم نیازمند نور غیرمستقیم و زیادی است؛ نور کم و مکان سایه باعث توقف گلدهی و رشد کم گیاه و حتی باعث بیمارهایی می‌شود.

آبیاری گل آنتوریوم به چه صورت انجام می شود؟

  • اکنون که شرایط نوری گیاه رو فهمیدیم بریم سراغ آبیاری گیاه آنتوریوم، این گیاه به آبیاری متوسطی نیازمند است، یعنی تقریبا باید همیشه خاکش خیس باشه (منظور خاک باتلاقی نیست) خاکی که خشک کامل نباشد. قبل از آبیاری آنتوریوگلم، انگشت خود را در حدود 2.5 سانتی متر در خاک گلدان فرو کنید. در صورت خشک بودن، به طور کامل گیاه را آبیاری کنید تا آب از سوراخ های تخلیه پایین گلدان تخلیه شود.
  • این گیاه رطوبت دوست است پس بنابراین باید علاوه بر خاک تقریبا خیس محیط گیاه هم مرطوب باشد، می توان گیاه رو هر روز مه پاشی کرد؛ اگر شرایط کاری شما زیاد است و کمتر وقت دارید به مه پاشی گیاه رسیدگی کنید برای گیاه جزیره درست کنید تا به گیاه از خشکی هوای اطراف آسیب نرسد.
  • آب بدون کلر و املاح و نمک برای گیاه استفاده کنید آب تسویه یا آب جوشیده سرد مناسب آبیاری گیاه آنتریوم است.

درست کردن جزیره برای گیاه:

ظرفی بزرگتر از زیر گلدانی گیاه رو انتخاب می کنیم (تشت یا زیرگلدانی بزرگ) داخل ظرف را سنگ ریزه می ریزیم و ظرف را از آب پر می کنیم و گلدان آنتریوم رو وسط ظرف بزرگ روی سنگریزه ها می گذاریم، دوستان توجه داشته باشید ته گلدان نباید با آب تماس داشته باشد چون به ریشه ها آسیب میزند و ریشه گیاه کم کم پوسیده می شود؛

دوستان می توانید اگر ترس دارید که ته گلدان با آب داخل ظرف تماس داره یا نه، بجای سنگ ریزه ها چند تکه سنگ بزرگ با ارتفاع بلند تر از ظرف آب و آب بگذارید وسط ظرف مورد نظر و گلدان را روی سنگهای بزرگ بگذارید. این تجربه شخصی خودمه سالها گیاه حسن یوسف رو در هوای بسیار گرم و خشک با این روش سرحال نگه داشتم.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روش نگهداری برگ عبایی در منزل (از میزان آب و نور تا آفت ها)

 

خاک مناسب برای گل آنتوریوم

حالا که در مورد نور و آبیاری گیاه اطلاعات گرفتیم بریم سراغ خاک گیاهمون که چه خاکی باید برای گیاهمون استفاده کنیم؛

  • گل آنتوریوم خاک سبک با زهکشی عالی نیاز دارد، خاکی که بعد از چند دقیقه آبیاری، آب اضافه از ته گلدان خارج شود.
  • ترکیبی از شن خزه پوست چوب (خاک مخصوص ارکیده) استفاده کنید یا ترکیبی از کوکوپیت + پیت ماس وپرلیت و کمی شن استفاده کنید.
  • چون گیاه ما دارای خاک سبکی است و خاک سبک فاقد مواد مغذی است حتما در فصل کوددهی (بهار و تابستان) گیاه رو با کودهای موجود در بازار تقویت کنید.

تکثیر گل آنتوریوم

گیاه از طریق بذر، پاجوش و قلمه تکثیر می شود؛ می توان در فصل بهار با تقسیم بوته ها گلدانمون رو به چند گلدان تقسیم کنیم علاوه بر اینکه پاجوش ها سرعت گلدهی گیاه رو کم می کنند و با تقسیم بوته، گلهای بیشتری خواهید داشت.

یک نکته مهم برای گلدهی گیاه آنتوریوم : این گیاه باید در فصل استراحت و زمستان به خواب رفته تا بهار به گل بنشیند؛ پس در فصل پاییز و زمستان دمای محیط اطراف گیاه را به دمای پانزده درجه بالای صفر برسانید؛ تا گیاه به خواب رفته و در فصل بهار به گل بنشیند همچنین در این مدت آبیاری گیاه هم خیلی کم شود.

امیدوارم مطالب بالا برای شما عزیزان مفید بوده باشد؛

روز و روزگاران خوش

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه نیلوفر را با خواص رفع استرس، رفع مشکلات معده، ضد استفراغ، کاهش فشار خون، تسکین در مفاصل، تقویت سیستم ایمنی بدن و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0