topNotif

طرز تهیه غذای محلی ماشو

4344 بازدید
20 آذر 96
عطارک

غذای محلی و سنتی ماشو

بنام مهربان هستی بخش دوستان و همراهانان همیشگی مطبخ سلام و درود بی کران خدمت یکایک شما مهربانان عزیز امیدوارم لحظات خوشی رو سپری کرده و لحظات شادی رو پیشرو داشته باشید مهربانو‌ زهرا هستم با یک آموزش جدید درخدمت شما سروان عزیزم ? آموزش امروز آموزش یه غذای محلی سنتی با نام ماشو است و از یکی از شهرهای استان اصفهان هستش مردم این شهراین غذا رو شب های سرد پاییز و زمستون داخل تنوری که نون پخته بودن میذاشتن و یا روی بخاری های نفتی اون زمان گذاشته و تا صبح با حرارت ملایم پخته می شده و بعنوان صبحانه شبیه حلیم میل میکردن شما هم می تونید این غذا رو بپزید و در وعده صبحانه، نهار یا شام میل کنید. چون غذا سرشار از انرژی و ویتامین های مفید است. پس تو پختش تردید نکنید.

مدت زمان این غذا بین دو تا سه ساعت است

 

همچنین بخوانید:   طرز تهیه بادمجان سوتالی یا کبابی

 

طرز تهیه غذای محلی ماشو برای چهار نفر

ماش یک پیمانه سرپر لوبیا قرمز نصف پیمانه برنج نصف پیمانه پیاز یک عدد شوید حدود صد گرم نمک و فلفل و روغن به میزان لازم

طرز تهیه ماشو

ماش ها و برنج و لوبیا قرمز رو شسته داخل قابلمه ریخته پیاز هم پوست گرفته ریز کرده داخل غذا می ریزیم، با سه لیوان آب بعد از جوش اومدن غذا، شعله رو کم کرده با حرارت ملایم موادمون رو بزاریم بپزه باید مواد طوری بپزه که همه مواد له بشن و یه ربع آخر به غذامون نمک و فلفل و روغن و شوید را اضافه کرده (غذا باید شبیه حلیم شده باشه، کشدار و همه موادش له شده باشد) و خوب بهم می زنیم.

ماش یکی از حبوبات بسیار مفید و غنی است. با این که زادگاه اولیه آن ایران است ولی روز به روز کمتر استفاده می شود و در حال فراموش شدن است. شاید اگر از خواص فراوان آن مطلع شوید، به مصرف بیشتر آن راغب شوید. امیدوارم آموزش امروز مفید براتون بوده باشه و از پختن و خوردن این غذا لذت ببرید. شاد و سلامت و موفق باشید. تا آموزش بعدی خدانگهدارتون ✋

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ماش درجه یک را با خواص تقویت کننده اعصاب، ضد انگل، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، تقویت دستگاه گوارشی، تقویت بینایی، درمان بی خوابی، ملین، موثر در درمان ناخنک چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0