بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی کاهش تورم مغز

2245 بازدید
23 تیر 01
ریحون
,

بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی برای درمان قطعی فشار مغز

افزایش فشار داخل جمجمه ای (ICP) افزایش فشار در اطراف مغز شما است. ممکن است به دلیل افزایش مقدار مایع اطراف مغز شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است مقدار مایع مغزی نخاعی افزایش یافته باشد که به طور طبیعی مغز شما را مهار می کند.

افزایش ICP همچنین می تواند به این معنی باشد که بافت مغز شما به دلیل آسیب یا بیماری مانند تومور، عفونت (مانند مننژیت یا آنسفالیت)، یا فشار خون خوش خیم داخل جمجمه در حال تورم است. افزایش ICP می تواند نتیجه آسیب مغزی باشد و همچنین می تواند باعث آسیب مغزی شود.

افزایش ICP یک وضعیت تهدید کننده زندگی است. فردی که علائم افزایش ICP را نشان می دهد باید فوراً کمک پزشکی اورژانسی دریافت کند.

4 راه برای کاهش تورم مغز به طور طبیعی وجود دارد:

  1. اکسیژن درمانی هایپرباریک
  2. یک رژیم غذایی کتوژنیک از غذاهای ضد التهابی
  3. نور درمانی سطح پایین ترانس کرانیال
  4. درمان های احیا کننده

اکسیژن درمانی هیپرباریک

التهاب می تواند جریان خون به مغز را مسدود کند و از تحویل اکسیژن که معمولاً از طریق گلبول های قرمز خون منتقل می شود جلوگیری کند. با اکسیژن درمانی هیپرباریک، بیمار در یک محفظه تحت فشار 100 درصد اکسیژن تنفس می کند. این روش اکسیژن را در تمام مایعات بدن حل می کند و به طور چشمگیری اکسیژن حمل شده در پلاسمای خون را افزایش می دهد. با بازگشت اکسیژن به دیواره‌های مویرگی، نشت پلاسما متوقف می‌شود و تورم مغز کاهش می‌یابد، جریان خون باز می‌گردد و دری برای بازسازی سلول‌های عصبی باز می‌شود.

رژیم غذایی کتوژنیک از غذاهای ضد التهابی

در طول تورم مغز، جذب گلوکز که به ناحیه آسیب دیده افزایش می یابد تا انرژی لازم برای التیام و ترمیم را فراهم کند، در نهایت مسدود می شود. تنها منبع انرژی قابل دوام دیگر در این مورد اجسام کتون هستند که می توانند از طریق اکسیداسیون اسیدهای چرب در کبد به مغز منتقل شوند.

رژیم کتوژنیک که سرشار از چربی، کربوهیدرات کم و پروتئین کافی است، اخیراً ثابت شده است که التهاب مغز را کاهش می‌دهد.

بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی کاهش تورم مغز

بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی کاهش تورم مغز

نمونه هایی از غذاهای کتوژنیک که می توانند به کاهش التهاب مغز کمک کنند عبارتند از:
  • آووکادو
  • سالمون و سایر ماهی های چرب
  • بادام و سایر آجیل های درختی
  • روغن MCT، که در سطوح بالایی در نارگیل یافت می شود
  • روغن زیتون

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند به کاهش قند خون کمک کند، که می تواند التهاب مغز را در زمانی که بیش از حد بالا باشد افزایش دهد. قند خون بالا هورمون های استرس پیش التهابی را آزاد می کند و می تواند بازسازی یا ترمیم بافت در مغز را مختل کند.

لیزر درمانی سطح پایین ترانس کرانیال

لیزر درمانی سطح پایین ترانس جمجمه یک وسیله ایمن و در دسترس برای کاهش واسطه های التهابی در مغز مانند پروستاگلاندین ها است. مطالعات نشان داده است که می تواند تورم را پس از آسیب مغزی کاهش دهد

این درمان با استفاده از نور قرمز یا نزدیک به مادون قرمز که از دستگاه LLLT محیطی به جمجمه نفوذ می کند، یک واکنش فتوشیمیایی در سلول ها ایجاد می کند که تولید ATP میتوکندری را افزایش می دهد.

 

همچنین بخوانید: بیماری خودایمنی چیست + درمان جدید بیماری خودایمنی در طب سنتی

 

درمان های احیا کننده

در حالی که درمان های فوق می توانند به کاهش التهاب مغز بدون سرکوب پاسخ ایمنی آن مانند برخی از داروهای ضد التهابی کمک کنند، درمان های ترمیمی در واقع می توانند خواص ترمیمی موجود پس از آسیب یا بیماری مغزی را افزایش دهند.

هنگامی که بافت مغز آسیب می بیند، سلول های ایمنی به سمت محل هجوم می آورند و سیتوکین های پیش التهابی را آزاد می کنند که سلول های بنیادی واقع در بافت را فعال می کند. سپس سلول های بنیادی می توانند با تمایز و آزادسازی سیتوکین های ضد التهابی و فاکتورهای رشد شروع به ترمیم و بازسازی بافت کنند.

با سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی پرتوان از طریق بینی به مغز تزریق می‌شوند و سیتوکین‌های حیاتی ضد التهابی و فاکتورهای رشد را تقویت می‌کنند. از آنجایی که این سلول‌های بنیادی به هدف خود عمل می‌کنند، اکسیژن درمانی ، لیزر درمانی و رژیم کتوژنیک می‌توانند به حفظ یک ریزمحیط سالم کمک کنند که در آن سلول‌های تزریق شده می‌توانند رشد کنند.

درمان با سلول های بنیادی همچنین می تواند همراه با پلاسمای غنی از پلاکت انجام شود، که در آن PRP از خون خود بیمار گرفته شده و به مغز تزریق می شود. درمان PRP می تواند طیف وسیعی از عوامل رشد اضافی را معرفی کند، سلول های بنیادی بیشتری را به ناحیه جذب کند و التهاب را بیشتر کاهش دهد.

بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی کاهش تورم مغز

بیماری فشار داخل جمجمه چیست؟ و 4 روش طبیعی کاهش تورم مغز

با پیروی از درمان های بالا، تورم مغز را می توان به طور طبیعی با

  1. مدیریت به جای مهار پاسخ ایمنی بدن در طول التهاب، و سپس
  2. تشویق به ترمیم بافت و رشد مجدد در آن ریزمحیط تثبیت شده کاهش داد.

افزایش فشار داخل جمجمه تقریباً در هر مورد یک  وضعیت اورژانسی پزشکی است. مهم نیست که علت افزایش فشار چیست، در صورت افزایش بیش از حد فشار می تواند منجر به آسیب مغزی و سایر عوارض کشنده شود.

مواقعی وجود دارد که این مشکل می تواند به عنوان بخشی از یک بیماری مزمن یا مادرزادی ایجاد شود، اما زمانی که به طور ناگهانی رخ می دهد، مراقبت های پزشکی سریع برای جلوگیری از یک نتیجه کشنده مورد نیاز است.

اگر سردرد شدید ناگهانی را تجربه می‌کنید، هوشیاری خود را از دست می‌دهید یا سایر بیماری‌های عصبی غیرقابل توضیح دارید، جستجوی مراقبت‌های پزشکی فوری بهترین راه برای جلوگیری از عوارض کشنده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص درمان تقویت موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، سفید کننده دندان و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سجادی
    10 مرداد 1401

    مفید و جالب بود
    در این باره لطفا مقاله و مطالب و روش های درمانی بیشتری منتشر کنید

0