عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

2588 بازدید
19 تیر 01
ریحون
,

عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

اگر تا به حال عفونت گوش داشته اید، پس می دانید که چقدر می تواند ناراحت کننده باشد. گوش درد برای بزرگسالان و کودکان به طور یکسان دردناک است، اما اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید، به راحتی قابل درمان است. بیایید نگاهی به بهترین درمان های خانگی برای عفونت گوش و همچنین برخی از داروهای عفونت گوش بیندازیم.

باکتری ها یا ویروس ها اغلب باعث عفونت گوش (اوتیت میانی حاد) می شوند. عفونت گوش اغلب در نتیجه آلرژی، سرماخوردگی یا مشکلات تنفسی فوقانی رخ می دهد. هنگامی که لوله های داخل گوش پر از مایع و مخاط می شود، باعث عفونت می شود.

کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار عفونت گوش می شوند و اکثر آنها حداقل یک عفونت گوش را قبل از 3 سالگی خواهند داشت. یکی از دلایل اصلی که کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش میانی مبتلا می شوند این است که شیپور استاش کوتاه تری دارند. شیپور استاش از گوش میانی تا پشت بینی و گلو ادامه دارد.

علائم عفونت گوش در بزرگسالان:

  • درد گوش داخلی
  • تب
  • از دست دادن شنوایی
  • مشکل خواب
  • عدم تعادل
  • تخلیه مایع از گوش
  • گلو درد
عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

10 درمان خانگی برای عفونت گوش

اینها رایج ترین داروهای عفونت گوش هستند که می توانند به تسکین علائم مرتبط با درد کمک کنند:

  • طب سوزنی
  • کمپرس گرم
  • پیاز
  • ویتامین دی
  • سیر
  • سرکه سیب
  • زنجبیل
  • عسل
  • میخک
  • پونه کوهی

طب سوزنی

طب سوزنی می تواند به کاهش التهاب و مخاط، تسکین درد و گردش لنف برای افزایش زهکشی و همچنین تقویت سیستم ایمنی برای بهبودی و جلوگیری از عفونت های بیشتر گوش کمک کند.

کمپرس گرم

برای کاهش درد، پزشکان اغلب استفاده از کمپرس گرم را توصیه می‌کنند که می‌تواند به کاهش احتقان و کاهش هر گونه ناراحتی کمک کند. ایجاد یک کمپرس گرم ساده است. فقط یک حوله شستشو را در آب گرم خیس کنید، آب اضافی را بگیرید، آن را تا کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی گوش آسیب دیده قرار دهید.

 

همچنین بخوانید: درمان عفونت و درد گوش با روش های خانگی که بهتر است بدانید!

 

پیاز

برای کمک به بهبود گوش درد، دو قطره آب پیاز را در گوش آسیب دیده یا نصف پیاز را در بالای گوش آسیب دیده قرار دهید. پیاز با خاصیت ضدالتهاب و ضدعفونی‌کنندگی عفونت را کاهش می دهد

ویتامین دی

ویتامین D و پروبیوتیک ها (باکتری های زنده که فواید سلامتی دارند) هر دو باعث افزایش ایمنی می شوند. مصرف مکمل های پروبیوتیک یا خوردن غذاهای سرشار از پروبیوتیک، مانند ماست، ممکن است به پیشگیری از عفونت گوش در آینده کمک کند. مصرف مکمل ویتامین D نیز ممکن است کمک کننده باشد.

سیر

دو راه وجود دارد که سیر را می توان برای کمک به درمان عفونت گوش یا گوش درد استفاده کرد. آنها شامل سیر خام، کامل و عصاره سیر به شکل روغن هستند.

اگرچه تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از یک حبه سیر برای کمک به درمان گوش درد می تواند مفید باشد،  با این حال چسباندن یک حبه سیر در گوش می تواند به تسکین گوش درد کمک کند.

برای انجام این کار، سیر را پوست بگیرید و انتهای آن را ببرید. سپس سیر را در گاز استریل بپیچید و آن را در دهانه گوش خود قرار دهید. مراقب باشید که آن را به داخل مجرای گوش فشار ندهید زیرا ممکن است باعث آسیب شود. هنگامی که سیر به آرامی محکم شد، یک پارچه گرم را روی گوش خود قرار دهید تا درد کاهش یابد.

سرکه سیب

برای استفاده از سرکه سیب برای عفونت گوش، یک قسمت سرکه سیب را با یک قسمت آب مخلوط کنید. یک گلوله پنبه را در محلول خیس کنید. پنبه را در گوش آسیب دیده خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه یا بیشتر بماند.

عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

عفونت گوش و 10 درمان خانگی آن

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند به تسکین درد ناشی از گوش درد کمک کند. آب زنجبیل یا روغن صاف شده ای که با زنجبیل در آن گرم شده است را در اطراف مجرای گوش خارجی بمالید. آن را مستقیماً در گوش قرار ندهید

عسل

خاصیت درمانی عسل به این دلیل است که فعالیت ضد باکتریایی دارد، که برای استفاده در گوش بی خطر بوده و به درمان عفونت گوش کمک می کند مقدار کمی از آن را به کمک پنبه داخل گوش قرار دهید

میخک

میخک همچنین می تواند برای درمان گوش درد استفاده شود. دارای خواص ضد درد (تسکین درد) و ضد التهاب (کاهش التهاب) است که به تسکین درد گوش و درمان عفونت گوش کمک می کند. روغن آن را داخل گوش بریزید

پونه کوهی

روغن پونه کوهی یکی از موثرترین اسانس ها برای عفونت گوش است. اما هنگام استفاده از آن باید احتیاط کرد – ممکن است با داروهایی مانند رقیق‌کننده‌های خون تداخل داشته باشد. همچنین، روغن پونه کوهی هرگز به طور مستقیم در مجرای گوش استفاده نمی شود. فقط باید روی قسمت های خارجی گوش اعمال شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن میخک را با خواص درمان درمان انواع مشکلات پوستی، درد دندان، سوء هاضمه، سرفه، آسم، سردرد، استرس ، ضد میکروب، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروس و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0