topNotif

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت یا روماتیسم ستون فقرات

2217 بازدید
14 مرداد 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 مرداد 1401

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت

اسپوندیلیت آنکیلوزان یک بیماری التهاب مفصل است که با کمردرد و سفت شدن در ناحیه باسن و ستون فقرات مشخص می‌شود. در بیشتر موارد، این اختلال مفصلی خودایمنی در اوایل نوجوانی بین 20 تا 40 سالگی مشاهده می‌شود. بیماران از تشدید درد و محدودیت حرکتی فزاینده رنج می‌برند.

علائم بیماری اسپوندیلیت

اسپوندیلوز همیشه علائمی ایجاد نمی کند. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، معمولاً شامل درد گردن یا کمر یا سفتی می شوند.

علائم میلوپاتی اسپوندیلوتیک گردنی عبارتند از:

  • گزگز و بی حسی در بازوها، دست ها، پاها
  • ضعف در عضلات بازوها، شانه ها، پاها،  دست ها
  • مشکلات هماهنگی حرکتی

در صورت عدم درمان، در شرایطی ممکن است که اسپوندیلیت آنکیلوزان به سایر عوارض سلامتی قلب، ریه و سیستم عصبی تبدیل شود. خوشبختانه، آیورودا یک درمان بسیار موثر درد اسپوندیلیت آنکیلوزان دارد که به علت اصلی مشکل کمک می کند و تسکین طولانی مدت و بهبود کلی در سلامت و تندرستی را ارائه می دهد. در اینجا 5 درمان طبیعی برای بیماری اسپوندیلیت وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنید.

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت

  1. درمان پانچاکارما

پانچاکارما یک روش درمانی آیورودا است که با درمان های گیاهی و همچنین اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی همراه است تا وضعیت سلامتی بیمار مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان را بهبود بخشد. بیش از صدها درمان مختلف پانچاکارما وجود دارد که اکثر آنها برای تحریک سیستم لنفاوی برای از بین بردن سموم، جوانسازی و تقویت مجدد سیستم عصبی و همچنین تأمین کننده تغذیه مفاصل و رباط های بدن برای ایجاد قدرت و تسکین درد تنظیم شده اند.

درمان پانچاکارما یک ماساژ درمانی علمی مبتنی بر شواهد مناسب است که با مشاوره دقیق و کامل با بیمار شروع می شود و بر اساس آن یک رژیم درمانی دقیق توسط پزشک مشاور برنامه ریزی می شود.

  1. یوگا درمانی

یکی دیگر از روال سلامتی و تندرستی که منشأ مشابهی با آیورودا دارد، یوگا است. روش‌ها و تکنیک‌های یوگا به دلیل اثربخشی آنها در تسکین بیماری‌هایی مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان، نقرس، ورم مفاصل، دیگر اختلالات مفصلی مورد حمایت قرار گرفته‌اند. تغییرات خاصی در روش های قدیمی و سنتی یوگا نیز ایجاد شده است که به طور خاص در درمان درد اسپوندیلیت آنکیلوزان تجویز می شود.

 

همچنین بخوانید: درمان خانگی کمر درد با گیاهان دارویی

 

  1. فومنتشن (حرارت) درمانی

فومنتشن یک درمان بسیار مؤثر است که اساساً در خود آیورودا است. این روش شامل استفاده از گیاهان خاص تولید کننده گرما است که با دقت در یک بولوس پارچه ای بسته بندی می شوند و قبل از اعمال بر روی ناحیه آسیب دیده روی یک تابه گرم فعال می شوند.

این تکنیک درمان درد اسپوندیلیت آنکیلوزان در کاهش سفتی و درد در ناحیه آسیب‌دیده با کمترین فشار و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به پزشک، بسیار مؤثر است. علاوه بر استفاده موضعی مستقیم با کمک بولوس، در صورت داشتن امکانات مورد نیاز برای بهره مندی از آن، می توان فونتشن تراپی را با کمک حمام گرم نیز دریافت کرد.

با این حال به خاطر داشته باشید که اگر دیابت دارید، این روش برای شما مناسب نیست. برای اطلاعات دقیق در مورد نحوه استفاده از درمان تحریک کننده در اسپوندیلیت آنکیلوزان، قبل از شروع استفاده از آن با یک پزشک متخصص آیورودا صحبت کنید.

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت

5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت

  1. رژیم درمانی

رژیم غذایی ممکن است بخشی بدیهی از زندگی روزمره به نظر برسد، اما برای تسکین کمردرد اسپوندیلیت یکی از حیاتی ترین و متأسفانه نادیده گرفته شده ترین جنبه است. یک اصل اساسی در آیورودا این واقعیت است که همه چیز با اشتباه در رژیم غذایی و سبک زندگی شروع می شود.

در آیورودا گفته می شود که اگر از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید، ممکن است هرگز نیازی به دارو نداشته باشید. در حالی که اگر از رژیم غذایی اشتباه پیروی کنید، هیچ دارویی نمی تواند به شما کمک کند! بنابراین با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و مسیر صحیح زندگی می توان هر بیماری را در مدت زمان نسبتاً کوتاهتر و مهمتر از همه بدون هیچ عارضه جانبی ناخواسته درمان کرد.

  1. آیورودا

در نهایت، به مادر تمام درمان های طبیعی اسپوندیلیت آنکیلوزان – آیورودا می رسیم! درمان درد اسپوندیلیت آنکیلوزان در آیورودا از مسیر کاملاً متفاوتی برای تسکین پیروی می کند که با یک مشاوره دقیق شروع می شود تا علت اصلی مشکل را پیدا کند که ممکن است برای هر فردی بسته به سن، شرایط سلامت موجود و همچنین جنبه های جغرافیایی متفاوت باشد. باید قبل از شروع برنامه درمانی مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین، از آنجایی که یک عامل مستعد ژنتیکی در اسپوندیلیت آنکیلوزان وجود دارد، برنامه درمانی باید نحوه فاکتورسازی این ورودی‌های مختلف را برای یک رویکرد درمانی جامع‌تر و سالم‌تر در نظر بگیرد.

کلام پایانی

منطقی‌ترین و در نتیجه هوشمندانه‌ترین راه برای مقابله با اسپوندیلیت آنکیلوزان، مراجعه به آیورودا در مراحل اولیه است، زیرا این زمانی است که هر درمان طبیعی برای اسپوندیلیت می‌تواند با درجه بالایی از اثربخشی کار کند. همچنین باید توجه داشت که زمانی که بیماری در مرحله پیشرفته است، حتی پزشکی معاصر نیز جراحی را تنها راه پیش رو توصیه می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عود صلیب را با خواص درمان درمان بیماری صرع، درمان نقرس، درمان گرفتگی عضلات، درمان اختلالات قاعدگی، رفع بیماری های تنفسی و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0