5 درمان اثربخش خانگی برای پوکی استخوان با گیاهان دارویی

2570 بازدید
24 مرداد 01
ریحون
,

5 درمان اثربخش خانگی برای پوکی استخوان با گیاهان دارویی

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان عارضه ای است که منجر به ایجاد استخوان هایی ضعیف، شکننده و مستعد شکستگی می شود.

با افزایش سن، کاهش هورمون های محافظ استخوان می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها شود. در نتیجه، زنان یائسه و مردان مسن بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. عوامل دیگری که خطر پوکی استخوان را افزایش می دهند عبارتند از:

  • اندازه بدن
  • قومیت
  • سابقه خانوادگی
  • رژیم غذایی
  • شرایط پزشکی
  • داروها
  • عدم فعالیت
  • سیگار کشیدن
  • و مصرف بیش از حد الکل

اغلب هیچ علامتی وجود ندارد. به همین دلیل است که از آن به عنوان یک بیماری “خاموش” یاد می شود. پوکی استخوان عارضه‌ای است که اغلب تا زمانی که شکستگی یا فروپاشی مهره‌ها رخ ندهد، کشف نمی‌شود. تأخیر در تشخیص به علاوه صدمات بعدی می تواند منجر به کمردرد، از دست دادن قد و یا حالت خمیده شود.

در حالی که داروها می توانند پوکی استخوان را درمان کنند، گیاهان دارویی به یک درمان محبوب برای کسانی که از این بیماری رنج می برند تبدیل شده است.

بهترین روش های درمان خانگی پوکی استخوان

بسیاری از گیاهان طبیعی برای پوکی استخوان توصیه می شود. آنها ممکن است در آشپزی استفاده شوند یا به عنوان مکمل به شکل قرص، پودر یا چای مصرف شوند. در اینجا لیستی از گیاهانی است که ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد و به عنوان یک درمان جایگزین برای پوکی استخوان عمل کند:

  • مریم گلی قرمز
  • شبدر قرمز
  • دم اسب
  • آویشن
  • زردچوبه
5 درمان اثر بخش خانگی پوکی استخوان با گیاهان دارویی

5 درمان اثر بخش خانگی پوکی استخوان با گیاهان دارویی

مریم گلی قرمز

مریم گلی قرمز یکی از گونه های مریم گلی و گیاهی است که در طب گیاهی چینی استفاده می شود. که با بهبود و درمان پوکی استخوان همراه بوده است. بررسی 36 کارآزمایی بالینی نشان داد که مریم گلی قرمز بیش از 80 درصد موارد پوکی استخوان را درمان کرده و بهبود بخشیده است.

اسید سالویانولیک، تانشینون ها و لیتوسپرمات منیزیم B ترکیباتی در مریم گلی قرمز هستند که ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشند. اسید سالویانولیک دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از التهاب و تولید رادیکال های آزاد مرتبط با تجزیه استخوان جلوگیری می کند. این ترکیبات همچنین می توانند به رشد استخوان کمک کنند. مریم گلی قرمز نیز منبع خوبی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان ها مورد نیاز است.

این گیاه به شکل کپسول یا تنتور است و می توان آن را به صورت چای درست کرد. مریم گلی قرمز به دلیل نگرانی های ایمنی در استفاده طولانی مدت باید فقط برای مدت کوتاهی استفاده شود. این گیاه همچنین ممکن است عوارض جانبی و تداخلات دارویی ایجاد کند و در دوران بارداری و استفاده با داروهای رقیق کننده خون منع مصرف دارد.

شبدر قرمز

شبدر قرمز گیاهی چند ساله از خانواده حبوبات است. از لحاظ تاریخی، به عنوان یک درمان مکمل برای علائم یائسگی، مانند گرگرفتگی، و همچنین انواع بیماری ها، از جمله سرطان، مشکلات تنفسی، و بیماری های پوستی استفاده شده است.

شبدر قرمز را می توان به عنوان یک عنصر در چای گیاهی و همچنین از طریق کپسول، تنتور، عصاره و به عنوان یک درمان موضعی مصرف کرد.

 

همچنین بخوانید: بیماری مونونوکلئوز و 6 درمان خانگی آن

 

خاصیت گیاه دم اسب مخصوص تقویت استخوان

دم اسب یک گیاه چند ساله ی بزرگ و درخت مانند است که در بخش هایی از اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی یافت می شود. این گیاه دارویی است که قدمت آن به روم و یونان باستان می رسد. از دم اسب برای درمان زخم، سل و مشکلات کلیوی استفاده شده است.

کوئرستین، اسید اولئانولیک و اسید اورسولیک آنتی اکسیدان هایی هستند که در گیاه دم اسب یافت می شوند. این ترکیبات ممکن است سطح کلسیم را بهبود بخشد و رشد استخوان را افزایش دهد.

دم اسب همچنین حاوی ترکیب سیلیس است. مکمل های ساخته شده از سیلیس با بهبود تراکم مواد معدنی و استحکام استخوان مرتبط هستند.

دم اسب به صورت کپسول، تنتور، و به عنوان یک گیاه خشک موجود است که می توان آن را به صورت چای درست کرد یا با مایع مخلوط کرد و روی پوست مالید.

5 درمان اثر بخش خانگی پوکی استخوان با گیاهان دارویی

5 درمان اثر بخش خانگی پوکی استخوان با گیاهان دارویی

آویشن

آویشن گیاهی از خانواده نعناعیان بومی مدیترانه است. این درختچه کوچک و کم رشد یک ادویه محبوب برای استفاده در آشپزی است. همچنین این گیاه دارویی است که قدمت آن به دوران باستان باز می گردد. آویشن برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی و درمان بیماری های تنفسی، عصبی و قلبی استفاده شده است.

یک مطالعه بررسی کرد که چگونه مصرف روزانه 1000 میلی گرم آویشن به مدت شش ماه روی 40 زن یائسه تأثیر می گذارد. محققان دریافتند که مصرف منظم آویشن تراکم مواد معدنی استخوان را بهتر از مکمل کلسیم/ویتامین D3 بهبود می بخشد.

زمانی که آویشن همراه با مریم گلی و رزماری استفاده شود، ممکن است بیشترین تاثیر را داشته باشد. سطح تراکم مواد معدنی استخوان با این ترکیب بیشتر از آویشن به تنهایی بود.

این گیاه دارویی به عنوان یک درمان برای پوکی استخوان نویدبخش است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم چگونه می تواند به استخوان ها در دراز مدت کمک کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ریشه زرد رنگ و چند ساله متعلق به خانواده زنجبیل و بومی جنوب آسیا است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن باعث شده است که در 4000 سال گذشته به طب گیاهی اهمیت داده شود. زردچوبه برای درمان علائم قاعدگی، آرتریت و مشکلات گوارشی استفاده شده است.

کورکومین، ماده فعال زردچوبه، ممکن است به کاهش تراکم استخوان کمک کند. یک مطالعه اولیه نشان داد که مصرف مکمل کورکومین به مدت شش ماه، بهبود قابل توجهی را در 57 نفر با تراکم استخوان پایین نشان داد.

عوارض جانبی هنگام استفاده از دوزهای زیاد یا مصرف زردچوبه برای بیش از 12 ماه مشاهده شده است.26 زردچوبه همچنین ممکن است باعث آلرژی و عوارض در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، دیابت و مشکلات کیسه صفرا شود.

مطالعات طولانی‌تر باید ایمنی و اثربخشی کلی زردچوبه و کورکومین را برای درمان پوکی استخوان تایید کند. هنگام استفاده از این گیاه باید احتیاط کرد.

کلام پایانی

داروهای گیاهی به عنوان جایگزینی طبیعی برای داروهای پوکی استخوان در نظر گرفته شده است. این گیاهان حاوی ترکیبات تقویت کننده استخوان هستند که ممکن است رشد استخوان را بهبود بخشد. این تحقیقات امیدوارکننده است، اما برای یافتن اثرات بلندمدت این گیاهان بر پوکی استخوان به مطالعات گسترده تری نیاز داریم.

هنوز چیزهای زیادی در مورد این گیاهان و اثرات آنها بر پوکی استخوان نمی دانیم. اگر به دنبال کمک برای پوکی استخوان خود هستید، این گیاهان بسته به وضعیت سلامتی شما ممکن است مکمل خوبی برای درمان پزشکی شما باشند. قبل از افزودن هر گونه مکملی به برنامه مراقبتی خود، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

گیاه دم اسب را با خواص درمان درمان شوره سر و مو خوره، نرم کننده طبیعی مو، درمان اختلالات کلیوی، تنظیم چرخه قاعدگی، تقویت استخوان ها و درمان پوکی استخوان، درمان اختلالات تنفسی، درمان مشکلات پا، کاهش قند خون، درمان زخم معده، درمان هموروئید، کمک به کاهش وزن و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. مژده رحیمی
    27 مرداد 1401

    بسیار مطالب آموزنده و درجه یکی بود
    استفاده کردیم
    ممنون

    • عطارک
      30 مرداد 1401

      درود بر شما

      از ثبت نظر و دیدگاهتان سپاسگزاریم.

      شاد و پیروز باشید????

0