topNotif

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

2516 بازدید
28 مرداد 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 19 مرداد 1401

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

آملا چیست؟

آملا یک میوه نیمه شفاف به رنگ سبز است که نام آن از کلمه سانسکریت آملاکی به معنای شهد زندگی گرفته شده است. آملا به دلیل فواید سلامتی فراوان و کیفیت آن برای درمان بیماری های بی شماری در هند مشهور است.

انگور فرنگی هندی، میوه ای تند، بیشتر در ماه های زمستان در دسترس است. این میوه به دلیل طعم غیرمعمولش معروف است زیرا حاوی ترکیبی از طعم های مختلف از تلخ، تند، شیرین تا قابض و ترش است. حتما می دانید که خوردن آملا به طور منظم فواید متعددی برای سلامتی دارد و شکی نیست که آملا نیروگاهی از مواد مغذی است.

فواید آملا برای سلامتی:

  1. بهبود ایمنی:

آملا هشت برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است، دو برابر بیشتر از آکای بری و 17 برابر انار قدرت آنتی اکسیدانی دارد. جای تعجب نیست که آملا یک سوپر غذا نامیده می شود.

محتوای ویتامین C آملا آن را به منبعی عالی برای تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم شما تبدیل می کند. شناخته شده است که به طور موثر با بیماری های ویروسی و باکتریایی مبارزه می کند و تأثیر مشکلات مختلف سلامتی مانند سرطان و بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد.

  1. با عفونت ها مبارزه می کند و از احتقان قفسه سینه جلوگیری می کند:

از آنجایی که آملا منبع فوق‌العاده‌ای برای تقویت ایمنی شماست، پودر آملا در هنگام عفونت‌های ویروسی و باکتریایی و همچنین در هنگام مبارزه با سرماخوردگی برای بدن مفید است.

پودر آملا مخلوط با دو قاشق چای خوری عسل با مصرف حدود سه تا چهار بار در روز سرفه و سرماخوردگی را تسکین می دهد. آملا همچنین به حذف خلط از دستگاه تنفسی کمک می کند و می تواند راه های هوایی ملتهب را تسکین دهد. بنابراین، آملا برای تسکین برونشیت، سرفه و سایر بیماری های تنفسی استفاده می شود.

  1. جلوگیری از یبوست:

ماهیت قلیایی آملا برای پاکسازی و تقویت سیستم گوارشی شناخته شده است. محتوای فیبر بالای آملا برای دستگاه گوارش عالی است زیرا یبوست را درمان می کند. آملا همچنین دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین می توان از پودر آملا خشک شده برای درمان اسیدیته بالا و جلوگیری از زخم معده استفاده کرد.

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

  1. به کنترل و کاهش وزن کمک می کند:

آب آملا برای افرادی که برای مدیریت وزن خود تلاش می کنند مفید است زیرا به هضم غذا کمک می کند و متابولیسم را بهبود می بخشد. خوردن آمله با معده خالی فواید متعددی دارد و بسیاری از افراد نیز از آملا برای کاهش وزن استفاده می کنند.

آب آملا با کمی نمک و فلفل نیز می تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند زیرا شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین به جذب مواد مغذی به بدن کمک می کند و به دلیل داشتن فیبر بالا به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند.

  1. به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی خون عمل می کند:

یکی از فواید بی‌شمار انگور فرنگی هندی این است که ویتامین C موجود در آن رگ‌های خونی را قوی‌تر و ضخیم‌تر می‌کند. آملا به عنوان یک عامل آنتی اکسیدانی عمل می کند و به طور موثر بدن را سم زدایی می کند. پودر آملا مخلوط با یک قاشق غذاخوری عسل یا دمنوش می تواند به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی خون عمل کند و در صورت مصرف منظم هموگلوبین شما را افزایش دهد.

  1. به مدیریت شرایط مزمن کمک می کند:

دیابت، کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی، آسم و سرطان به شرایط رایجی تبدیل شده‌اند که بر تعداد زیادی از مردم در عصر حاضر تأثیر می‌گذارند. نکته خوب این است که آملا کاربردهای دارویی زیادی دارد و تمام این بیماری های مزمن را می توان با مصرف این غذای فوق العاده کنترل کرد.

 

همچنین بخوانید: 4 روش درمان لکنت زبان با گیاهان دارویی

 

سرطان در اثر آسیب اکسیداتیو ایجاد می‌شود، یعنی زمانی که سلول‌های بدن از اکسیژن استفاده می‌کنند، محصول جانبی مضری به نام رادیکال‌ها از خود باقی می‌گذارند. آملا به پیشگیری و ترمیم این آسیب کمک می کند. اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها به عملکرد کلی قلب کمک می کنند. کروم موجود در آملا به بدن کمک می کند تا به انسولین پاسخ دهد و همچنین سطح قند خون را تنظیم می کند و برای دیابتی ها عالی است.

  1. بینایی را بهبود می بخشد:

آملا حاوی کاروتن است که باعث بهبود بینایی می شود. افزودن آملا به رژیم غذایی روزانه می تواند به طور قابل توجهی سلامت کلی چشم را بهبود بخشد و به رفع مشکلاتی مانند آب مروارید، تنش داخل چشمی کمک کند و از قرمزی، خارش و آبریزش چشم جلوگیری کند.

  1. تسکین درد:

آرتریت، درد مفاصل، زخم های دردناک دهان، چند درد رایجی هستند که افراد در زندگی روزمره خود تجربه می کنند. با توجه به خواص ضدالتهابی آملا، با استفاده منظم از آن می توان تمام این دردها را تسکین داد.

برای تسکین زخم، آب آملا را در نصف فنجان آب رقیق کرده و آن را غرغره کنید.

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

10 دلیل برای افزودن آملا به زندگی روزمره

  1. فواید آملا برای مو

آملا یک مقوی ثابت شده برای مو است زیرا شوره سر را درمان می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند، سفیدی مو را کند می کند، فولیکول های مو را تقویت می کند و گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد. مردم اغلب از آملا برای موهای درخشان و قوی استفاده می کنند.

  1. فواید آملا برای پوست

آملا نه تنها به پوستی درخشندگی می بخشد، بلکه پوست را هیدراته و سالم نگه می دارد. آملا همچنین به دلیل خواص ضد پیری به عنوان یک ابر غذا استفاده می شود.

پودر آملا را با عسل و ماست مخلوط کنید تا پک صورت درست شود. پس از خشک شدن کامل آن را بشویید.

یکی از کاربردهای فراوان آب آملا این است که می توانید آن را هر روز صبح با عسل مصرف کنید تا پوستی بدون لک و درخشان داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

آمله مقشر را با خواص محافظت از قلب، درمان تب، تقویت سیستم ایمنی، ضد سرطان، کاهش و درمان مشکل معده، درمان بی خوابی، کاهش قند خون، قطع کننده انواع خونریزی ها، مسهل سودا و بلغم رقیق، تقویت مو‌ها و افزایش رشد مو، جلوگیری از سفید شدن مو‌ها و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0