topNotif

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

2418 بازدید
22 مرداد 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 19 مرداد 1401

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

حلقه های سیاه و پف زیر چشم در زنان و مردان بسیار رایج هستند و معمولا به معنای نگرانی جدی برای سلامتی نیستند. با این حال ظاهر آنها همچنان استرس زیادی را در بین افراد ایجاد می کند. حتی اگر به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و چهره ای سالم داشته باشید، ظاهر آن نواحی تیره زیر چشم، شما را پیر، خسته و کسل نشان می دهد و این بسیار ناامید کننده است!

اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، پس نگران نباشید. مانند همه مشکلات پوستی، علم آیورودا نیز درمان های ساده ای برای درمان سیاهی دور چشم در اختیار ما قرار می دهد. آیورودا استرس را بزرگترین دشمن چشم می داند.

استرس فیزیکی یا محیطی، ساعات کاری طولانی، بی خوابی شبانه یا گریه طولانی مدت، همه اینها تعادل طبیعی چشم شما را بر هم می زند. پوست زیر چشم نازک می شود و رگ های خونی زیر آن به صورت دایره های سیاه دیده می شوند.

اما در برخی موارد، سیاهی دور چشم یک مسئله ژنتیکی است که به دلیل استرس بیشتر، تشدید می شود. ما نمی توانیم این عوامل استرس زا را به طور کامل از زندگی خود حذف کنیم. با این حال، ما می توانیم راه هایی برای جلوگیری از سیاهی دور چشم و خلاص شدن از شر آنها به طور طبیعی پیدا کنیم. در ادامه 16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید؛

علت پف زیر چشم در طب سنتی

در برخی موارد، تورم زیر چشم‌های شما ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری جزئی یا جدی‌تر باشد. اگر مشکل سلامتی دارید، درمان مشکل زمینه ای می تواند به صاف کردن ناحیه چشم شما کمک کند. در اینجا 10 دلیل پف زیر چشم آورده شده است.

  1. خوردن نمک زیاد
  2. گریه کردن
  3. کم خوابی
  4. آلرژی
  5. سیگار کشیدن
  6. عفونت چشم
  7. مسدود شدن مجرای اشک
  8. جراحت
  9. بیماری گریوز
  10. مونونوکلئوز

16 درمان خانگی پف زیر چشم

  1. خیار خنک

خیار سال‌هاست که به‌عنوان یک درمان خانگی برای پف‌ زیر چشم‌ استفاده می‌شود، زیرا خاصیت سم‌زدایی و ادرارآوری دارد. خیار حاوی اسید اسکوربیک ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها هستند که می توانند به تسکین و حمایت از پوست کمک کنند. به علاوه، از آنجایی که آنها اغلب در یخچال نگهداری می شوند، عمل خنک کنندگی می تواند به کاهش تورم و سفت شدن پوست کمک کند.

بدین منظور، یک برش خیار خنک را روی هر یک از پلک های بسته خود قرار دهید و 15 تا 30 دقیقه استراحت کنید.

  1. برش های سیب زمینی خام

سعی کنید به جای خیار از سیب زمینی خرد شده استفاده کنید. آنها نه تنها مدت طولانی تری نسبت به خیار خنک می مانند، بلکه دارای خواص گیرنده هستند که ممکن است به کاهش تجمع آب زیر چشم کمک کند.

همچنین می توانید با رنده کردن 1 تا 2 قاشق غذاخوری سیب زمینی خام و قرار دادن آن در چند لایه پارچه  آن را روی چشمان بسته خود بگذارید و از مزایای آن بهره مند شوید.

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

  1. شیر برای پف زیر چشم

ما در بسیاری از دستور العمل های خانگی خود از شیر استفاده می کنیم زیرا حاوی اسید لاکتیک است که استحکام پوست را افزایش می دهد. یک تکه پنبه را در شیر سرد آغشته کنید و اضافه آن را فشار دهید. روی هر یک از چشم های بسته خود قرار دهید تا به بافت زیر چشم کمک کنید.

  1. چای سبز یا سیاه

چای کیسه ای یکی دیگر از درمان های خانگی محبوب است. چای سبز و سیاه حاوی کافئین هستند که پوست را سفت می‌کند و از تجمع بیش از حد چربی در سلول‌ها جلوگیری می‌کند که یکی از دلایل رایج ایجاد کیسه‌های زیر چشم با افزایش سن است. چای کافئین دار همچنین حاوی تانن است که گردش خون را تحریک می کند و آنتی اکسیدان هایی دارد که از پوست در برابر اثرات پیری محافظت می کند.

دو کیسه چای را در یک فنجان آب داغ قرار دهید. چای کیسه ای را بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود، سپس آنها را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. انجام این کار یک یا دو بار در هفته می تواند به سفت شدن پوست زیر چشم کمک کند و همچنین فواید تسکین دهنده ای را به همراه داشته باشد.

  1. چای بابونه

چای بابونه کافئین ندارد، اما خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قابل توجهی دارد. بابونه برای درمان بیماری ها در سراسر بدن استفاده می شود، بنابراین جای تعجب نیست که چشم های خسته و پف کرده را نیز احیا کرده و قرمزی را کاهش می دهد. همچنین می تواند التهاب ملتحمه و چشم صورتی را تسکین دهد.

  1. سفیده تخم مرغ

یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید و با برس یا انگشتانتان زیر چشم ها بزنید (مطمئن شوید که در چشم ها نرود و بعد از استفاده دست ها را بشویید). همانطور که خشک می شود، پوست را سفت و سفید می کند. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس به آرامی بشویید.

همچنین می تواند گردش خون را تحریک کرده و التهاب را کاهش دهد. برای درمان جدی پف کردن چشم، یک سفیده تخم مرغ، مقداری خیار و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم پوره کنید. به آرامی زیر چشمان خود را بکشید تا خنک شود.

  1. ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی تعداد بی شماری از آنتی اکسیدان ها است و دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و دیگر خواص درمانی است. با مرطوب کردن پوست و ایجاد تسکین می تواند به تسکین چشم های کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کند.

 

همچنین بخوانید: 6 مکمل برای کمک به درمان طبیعی HPV

 

  1. گلاب

گلاب حاوی ویتامین C و A و همچنین فلاونوئیدها است. این یک گیرنده طبیعی با خواص ضد التهابی است. همچنین فوق العاده جوان کننده و طراوت بخش است. و حتی می توانید گلاب را خودتان در خانه درست کنید.

گلبرگ‌های گل رز را به اندازه‌ای در آب مقطر بجوشانید که روی آن‌ها را بپوشاند. وقتی گلبرگ ها رنگ خود را از دست دادند، مایع را صاف کرده و بگذارید خنک شود. در یک شیشه یا بطری بریزید. یک تکه پنبه را با گلاب خنک شده آغشته کنید و زیر چشم ها را بمالید تا سیاهی دور چشم کاهش یابد و پوست شاداب شود.

  1. فندوق جادوگر

فندق جادوگر یک گیرنده شناخته شده است که اغلب برای کاهش تورم و قرمزی استفاده می شود. فندق جادوگر سرد شده بسیار با طراوت است. پس از سرد شدن در یخچال به مدت چند ساعت، مقداری را روی یک پد پنبه ای بمالید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی چشمان بسته بماند تا تازه شود.

  1. آب سرد

اول صبح صورت خود را با آب خنک بشویید. اگر احساس می‌کنید بیش از حد چشم‌هایتان پف‌کرده، صورت خود را در آب یخ غوطه‌ور کنید یا پارچه‌ای را در آب سرد آغشته کنید، اضافی آن را فشار داده و روی چشم‌هایتان بگذارید. آب سرد به عنوان یک منقبض کننده عروق عمل می کند تا جریان خون را در این ناحیه محدود کند که به نوبه خود قرمزی و تورم را کاهش می دهد.

  1. قاشق سرد

اگر طرفدار آب سرد نیستید، سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب دو قاشق را در یخچال بگذارید. صبح می توانید آنها را بیرون بکشید و به آرامی روی چشم های بسته خود قرار دهید. این همان اثر آب سرد را ایجاد می کند.

  1. قهوه

خستگی چشم ها را با افزودن یک دوز قهوه به برنامه مراقبت از پوست صبحگاهی خود، درمان کنید. کافئین موجود در این ماسک خانگی برای چشم های پف کرده به عنوان یک ادرارآور برای کاهش تورم عمل می کند. یک یا دو قاشق چای خوری از قهوه آسیاب شده را به سفیده تخم مرغ زده و زیر چشم بمالید. یا کرم دور چشم دم کرده با قهوه را امتحان کنید. هم تورم چشم و هم خطوط ریز را کاهش خواهید داد.

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

16 روش طبیعی و موثر برای درمان پف چشم

  1. جید رولر

جید همان سنگ یشم است. سنگ زیبای سبزرنگی که خواص درمانی دارد. جید رولرهای دستی در دو سر خود دارای سنگ یشم هستند و برای ماساژدادن سطحی پوست ساخته شده اند. در واقع، باید این سنگ ها را در دو سمت وسیله روی پوست بغلتانید و بکشید تا خون را به جریان در بیاورند.

ماساژ صورت با جید رولر گردش خون را تحریک می‌کند، سموم را دفع می‌کند و تخلیه لنفاوی را تشویق می‌کند و باعث می‌شود پوست سفت و کشیده به نظر برسد. هنگامی که در اطراف بافت ظریف چشم کار می کنید، فقط مطمئن شوید که لمس ملایمی داشته باشید و تا حد امکان ملایم باشید.

  1. زردچوبه

ماسک های چشم زردچوبه برای روشن کردن پوست، صاف کردن رنگ پوست و کاهش التهاب بسیار عالی هستند. برای لایه برداری ملایم با شیر ترکیب کنید. 1 قاشق غذاخوری زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری شیر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با استفاده از پنبه به زیر چشم ها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با دقت بشویید.

  1. ضربه بزنید

ضربه زدن به آرامی با سر انگشتان به ناحیه زیر چشم می تواند به گردش لنف کمک کند و مایع زیر چشم را تخلیه کند. هنگام استفاده از سرم چشم، مطمئن شوید که به آرامی آن را روی پوست زیر چشم خود فشار دهید نه اینکه آن را به صورت سطحی روی آن بکشید.

  1. روغن گیاهی برای رفع پف زیر چشم

بسیاری از روغن های ضروری دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند ظاهر پف چشم را کاهش دهند. سعی کنید 1 تا 2 قطره روغن آرگان، بابونه، دانه گل رز و اسطوخودوس را مخلوط کرده و به آرامی روی ناحیه زیر چشم بمالید.

فقط بسیار مراقب باشید که آن را در نزدیکی خط مژه یا گوشه چشم خود قرار ندهید، زیرا این روغن ها می توانند بسوزند یا حساسیت را بدتر کنند. من آن را در امتداد چین جایی که ناحیه زیر چشمم به بالای گونه هایم می رسد اعمال می کنم.

کلام پایانی

تورم زیر چشم طبیعی است. معمولاً بدون درمان از بین می رود. اگر تورم زیر چشم دارید که از بین نمی رود یا علائم دیگری دارید به پزشک مراجعه کنید. درمان اولیه برای جلوگیری از آسیب به چشم مهم است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب را با خواص درمان مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، درد چشم و حرارت آن را کم می کند. و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0