topNotif

آنچه باید در مورد کاکتوس غوره ای بدانیم – مهمترین نکات برای نگهداری

1183 بازدید
08 آبان 01
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 12 مهر 1401

آنچه باید در مورد کاکتوس غوره ای بدانیم

کاکتوس غوره ای

سلام و درود دوستان و همراهان همیشگی امیدوارم سلامت و سرحال باشید امروز در مورد گیاه زیبای غوره ای یا دانه تسبیحی یا رشته مرواریدی صحبت می کنیم گیاهی زیبا و بی آزار که اگر روش نگهداری گیاه را بدانیم گیاهی است که سالها براتون با گلهای زیبا و خوشه های مرواید مانندش دلربایی می کند.

گیاه غوره های از خانواده کاکتوس هاست و تقریبا شرایط نگهداری شبیه کاکتوس ها دارد. این گیاه باعث سم زدایی محل زندگی شما می شود اما گیاه کاملا سمی است که باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی بدور باشد (چون گیاه شبیه غوره است کودکان را وسوسه برای خردن گیاه نکند که بشدت خطرناک و سمی است).

نور مناسب کاکتوس غوره ای

گیاه غوره ای نیاز به نور فراوان اما غیر مستقیم دارد؛ اگر شرایط نوری گیاه فراهم باشد گیاه گلهای ریز و خوشبویی خواهد داد که رایحه دارچین را براتون تدایی می کند، هرگر گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید و آفتاب تند تابستان قرار ندهید؛ اگر از گیاه خارج از منزل و ساختمان نگهداری می کنید سعی کنید گیاه را سایه آفتاب نگهداری کنید و مکانی که بیشتر نور غیر مستقیم دریافت کند تا نور مستقیم همچنین کم نوری و تاریکی مطلق برای گیاه مناسب نیست.

 

آنچه باید در مورد کاکتوس غوره ای بدانیم

 آنچه باید در مورد کاکتوس غوره ای بدانیم

 

آبیاری گل غوره

گیاه غوره ای از خانواده کاکتوس هاست و نیاز به آبیاری زیادی ندارد چون آب را درساقه و دانه های خود نگهداری می کند و آبیاری زیاد منجر به پوسیدگی و بروز بیمارهای قارچی برای گیاه می شود، همچنین خشکی مطلق به گیاه آسیب می زند، همیشه به موقع و به مقدار کافی گیاه را آبیاری کنید.

خاک مناسب کاکتوس غوره ای

  • خاک گیاه غوره باید خاکی سبک با زهکشی مناسب و خوب باشد.
  • خاکی که پس از آبیاری گیاه آب اضافه از ته گلدان خارج شود و داخل خاک نماند تا خاک را باتلاقی و بیمار و ریشه ها را خراب کند؛
  • می توانید از خاک های آماده ای که مخصوص کاکتوس ها هست استفاده کنید.
  • یا از ترکیب خاک برگ و مقدار فراوانی شن و پرلیت استفاده کنید.
  • و یا از ترکیب یک سوم خاک باغچه و بقیه از خاک کاکتوس استفاده کنید؛

کوددهی

هر سال بهار و تابستان هر ماه گیاه را با کود های مخصوص کاکتوس ها و کود های موجود و مخصوصا گیاهان گوشتی تقویت کنید. در فصل پاییز و تابستان که رشد بعضی گیاهان کند تر می شود کود دهی را متوقف کنید همچنین آبیاری در شش ماهه دوم سال را به حداقل برسانید اگر در فصل بهار و تابستان هفته ای یک یا دوبار گیاه را آبیاری می کردید در فصل پاییز و زمستان دو یا سه هفته یکبار گیاهتون رو آبیاری کنید؛ (چون اکثر گیاهان در فصل سرما رشدشون کم شده و به اصطلاح به خواب زمستانی می روند)؛

پس آبیاری زیاد و کود دهی هنگامی که گیاه رشدی ندارد اضافه است و ریشه سوخته و از بین می رود.

 

همچنین بخوانید: آموزش تکثیر گیاه پتوس با راحت ترین روش (قلمه زدن)

 

قلمه زدن گیاه کاکتوس غوره ای :

شما می توانید ساقه های گیاه را به اندازه هشت تا پانزده سانتی برش زده درون خاک سبک یا پرلیت (دانه های سفید داخل خاک) بکارید؛ پس از چند هفته که ساقه ها ریشه زدند داخل خاک مناسب و غنی تر و گلدان بکارید.

مشکلات رایج گیاه غوره ای :

  • پهن و کشیده شدن دانه های غوره ای نشان از خشکی و بی آبی گیاه دارد؛ پس آبیاری را بیشتر کنید.
  • عدم گلدهی در گیاه غوره ه ای: کمبود نور کافی برای گلدهی و کمبود مواد مغذی داخل خاک؛ پس گیاه را به محیط پر نورتری منتقل کنید و خاک گیاه را تقویت کنید با کود و یا تعویض خاک.
  • زرد شدن گیاه: از آبیاری زیاد است؛ پس آبیاری را کمتر کنید و اجازه بدهید خاک گیاه تا نوبت بعدی کاملا خشک شود.
  • گیاه کاکتوس غوره ای نیاز به رطوبت و مه پاشی ندارد؛ غبار پاشی و رطوبت بالا گیاه را باعث بیماری می کند.
  • این گیاه سرما را دوست ندارند؛ در سرما برگهای گیاه می ریزد در فصل سرد سال گیاه را به داخل منزل برده و از سرما زدگی گیاه جلوگیری کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید و مثمر ثمر باشد؛ مراقب خودتون گیاهان و محیط زیست باشید؛

سوالی بود کامنت بگذارید.

روز و روزگاران خوش خدانگهدار

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بذر هویج را با خواص  شیرافزا و قاعده‌آور، مدر و خارج کننده سنگ کلیه، تقویت کننده عمومی بدن و تنظیم کننده عادت ماهیانه، فعال کننده روده‌ها و ضدعفونی کننده بدن، پاک کننده دستگاه گوارش، درمان ناراحتی‌های کلیه، یرقان، هیستری، آب آوردن بدن، اسهال‌های مزمن، اسهال‌های خونی و نفخ معده و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0