topNotif

10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

1524 بازدید
26 مهر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 مهر 1401

10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یک بیماری طولانی مدت است که باعث درد، تورم و سفتی در مفاصل می شود. این عارضه معمولاً دست‌ها، پاها و مچ‌ها را درگیر می‌کند.

ممکن است دوره‌هایی وجود داشته باشد که علائم بدتر شوند، که به عنوان شعله‌ور شدن شناخته می‌شوند. برخی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مشکلاتی را در سایر قسمت‌های بدن یا علائم عمومی‌تری مانند خستگی و کاهش وزن تجربه می‌کنند.

علل آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است. این بدان معناست که سیستم ایمنی بدن شما (که معمولاً با عفونت مبارزه می کند) به اشتباه به سلول هایی که مفاصل شما را پوشانده اند حمله می کند و مفاصل را متورم، سفت و دردناک می کند.

با گذشت زمان، این می تواند به مفاصل، غضروف و استخوان مجاور آسیب برساند.

مشخص نیست چه چیزی باعث ایجاد این مشکل در سیستم ایمنی بدن می شود، اگرچه شما در معرض خطر بیشتری هستید اگر:

  • خانم هستید
  • شما سابقه خانوادگی آرتریت روماتوئید دارید
  • سیگار میکشید

عوارض آرتریت روماتوئید

ابتلا به آرتریت روماتوئید می تواند منجر به چندین بیماری دیگر شود که ممکن است علائم اضافی ایجاد کند و گاهی اوقات می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

عوارض احتمالی عبارتند از:

  • سندرم تونل کارپال
  • التهاب نواحی دیگر بدن (مانند ریه ها، قلب و چشم ها)
  • افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی

اطمینان از اینکه آرتریت روماتوئید به خوبی کنترل شده است می تواند به کاهش خطر ابتلا به این عوارض کمک کند.

درمان های طبیعی آرتریت روماتوئید

  1. کشش

کشش عضلات اطراف مفاصل آسیب دیده می تواند تا حدودی علائم آرتریت روماتوئید را تسکین دهد.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که کشش های ساده و تمرینات تقویتی می تواند به کاهش علائم آرتریت روماتوئید در دست ها و مچ دست کمک کند. کشش ها می توانند از روش های مرسوم مراقبت پشتیبانی کنند.

قبل از انجام هر گونه کشش در ناحیه مبتلا به روماتوئید با یک پزشک یا فیزیوتراپ مشورت کنید. برخی از ورزش ها می توانند استرس مضری را به مفاصل وارد کنند.

10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

  1. ورزش کنید

علاوه بر انجام حرکات کششی هدفمند، برخی از ورزش‌های پویا و کم استرس می‌توانند برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید باشند.

فعالیت هایی مانند شنا یا دوچرخه سواری می تواند عضلات اطراف مفاصل آسیب دیده را تقویت کند. این می تواند به کاهش تاثیر کلی بر روی مفاصل کمک کند و پیشرفت آرتریت روماتوئید را کند کند.

  1. گرما و سرما

شواهد پزشکی محدودی در مورد مزایای استفاده از منبع مطمئن گرما یا سرما برای تسکین درد مفاصل وجود دارد. برخی از افراد ممکن است از گرم کردن یا خنک کردن این نواحی دردناک تسکین موقتی با منبع قابل اعتماد پیدا کنند. در خانه فرد می تواند از کمپرس گرما یا یخ استفاده کند.

  1. استراحت متعادل

استراحت برای درمان درد مفاصل مهم است. با این حال، استراحت بیش از حد یا سبک زندگی بی تحرک می تواند درد مفاصل را بدتر کند.

  1. کاهش استرس

تحقیقات نشان می دهد که رویدادهای استرس زا ممکن است باعث تشدید یا شروع علائم آرتریت روماتوئید شوند. به نظر می رسد که این رابطه بین استرس و آرتریت روماتوئید در زنان مهم تر باشد.

تعدادی از کارها وجود دارد که یک فرد می تواند انجام دهد تا به او کمک کند تا با استرس مقابله کند. این فعالیت ها همچنین ممکن است به تسکین برخی از دردهای آرتریت روماتوئید کمک کنند. آنها شامل منبع قابل اعتماد هستند:

  • یوگا
  • مدیتیشن
  • ماساژ دادن
  • طب سوزنی
  • بیوفیدبک
  • تایچی

کار با پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند به اطمینان حاصل شود که فرد تعادل مناسبی بین استراحت و ورزش تقویتی پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید: 10 روش طبیعی رفع کبودی بدن با روش های ساده و خانگی

 

  1. رفتار درمانی شناختی

علاوه بر این، درمان یا مشاوره ممکن است به فرد کمک کند تا اضطراب را کاهش دهد و بهتر با درد ناشی از آرتریت روماتوئید مقابله کند.

متداول ترین روش درمانی منبع مورد اعتماد مورد استفاده برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، درمان شناختی رفتاری CBT است. روش های دیگر عبارتند از روان درمانی و ذهن آگاهی.

  1. گروه های حمایتی

یک فرد همچنین می‌تواند به دنبال گروه‌های حمایتی برای آرتریت روماتوئید باشد، جایی که می‌تواند درک و توانمندی را از سایر افرادی که احساس زندگی با این بیماری را درک می‌کنند، بیابد.

این می تواند به مقابله با علائم و کاهش اضطراب در زندگی روزمره با این بیماری کمک کند.

یک فرد می تواند گروه های پشتیبانی را به صورت محلی از طریق کلینیک مراقبت های بهداشتی یا بیمارستان خود یا با جستجوی آنلاین برای سازمان های منطقه خود پیدا کند. برخی از سازمان‌های ملی ممکن است گروه‌های پشتیبانی محلی یا میزبانی جلسات را به صورت مجازی ارائه دهند.

  1. وسایل کمکی

فردی که مبتلا به آرتریت روماتوئید است ممکن است بتواند با استفاده از وسایل کمکی در زندگی روزمره خود مقداری درد را تسکین دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که استفاده از آتل مچ دست می تواند به کاهش درد در مفاصل مچ دست کمک کند.

گزینه های اضافی برای دستگاه های کمکی عبارتند از:

  • زبانه کشش زیپ zipper pulls
  • وسایل کمکی دکمه بستن
  • درب بازکن قوطی، غذاساز و سایر لوازم کمکی آشپزخانه
  • نرده های وان حمام
  • صندلی های قابل تنظیم، هدست های بی سیم و سایر وسایل اداری که می توانند استفاده از مفاصل دردناک را کاهش دهند
  • زانوبند برای زانو زدن
  • جا کلیدی پهن برای کلید خودرو
10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

10 درمان طبیعی برای آرتریت روماتوئید

  1. رژیم غذایی

التهاب، مشخصه اصلی آرتریت روماتوئید است و پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند به کاهش علائم کمک کند.

پژوهشی که در سال 2015 منتشر شد، اثرات رژیم غذایی گیاهی را بر سطوح پروتئینی که باعث التهاب می‌شود، مورد مطالعه قرار داد.

محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم گیاهخواری سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها به طور قابل توجهی التهاب سیستمیک را در شرکت کنندگان کاهش می دهد.

همچنین فرد باید از غذاهای فرآوری شده، کره، روغن، شکر و محصولات حیوانی خودداری کند.

  1. مکمل ها

تحقیقات انجام شده در سال 2017 همچنین به افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید توصیه می‌کند که ماست پروبیوتیک و ادویه‌هایی مانند زردچوبه و زنجبیل که دارای خواص ضد التهابی هستند، مصرف کنند.

در واقع، نتایج مطالعات متعدد نشان می دهد که زردچوبه و کورکومین می توانند از التهاب جلوگیری کرده و با آن مبارزه کنند.

با این حال، از مکمل های حاوی زردچوبه با احتیاط استفاده کنید. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین مصرف می کنند، باید از زردچوبه اجتناب کنند.

مکمل‌های زیر ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید زندگی می‌کنند مفید باشد:

  • روغن ماهی از ماهی های آب سرد مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی کاد و شاه ماهی حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدها با مسدود کردن گیرنده های التهابی به مبارزه با التهاب کمک می کنند.
  • کندر نیز دارای خواص ضد التهابی قوی است و مکمل ها ممکن است به تسکین علائم RA کمک کنند.
  • مکمل های پروبیوتیک ممکن است برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند نیز مفید باشد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تجویز پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی 01 در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به مدت 8 هفته منجر به بهبود فعالیت بیماری و التهاب می شود. فرد می تواند مکمل ها یا پروبیوتیک ها را در غذا مصرف کند. علاوه بر برخی ماست ها، نمونه دیگری از مواد غذایی غنی از پروبیوتیک ترشی است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

قبل از استفاده از هر گونه درمان جدید، از جمله ورزش ها و مکمل ها، ضروری است که با پزشک صحبت کنید. همچنین اگر تورم، درد یا علائم دیگر بدتر شد، با پزشک تماس بگیرید.

هر فردی که تشخیص آرتریت روماتوئید را دریافت کرده است باید ترکیبی از داروها، درمان‌های طبیعی و تغییرات سبک زندگی را در نظر بگیرد که می‌تواند درد را کاهش دهد، از تحرک حمایت کند و به زیستی را ارتقا دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0