topNotif

بهترین راهکار برای نگهداری نخل ماداگاسکار

1050 بازدید
22 آبان 01
مهربانو زهرا
بروزرسانی شده در تاریخ 2 آبان 1401

بهترین راهکار برای نگهداری نخل ماداگاسکار

سلام و درود و عرض ادب خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی دوستداران گل و گیاه و طبیعت و شادابی؛ امروز قراره با گیاه نخل ماداگاسکار یکی از نخل های زیبا در خدمت شما عزیزان و بزرگواران باشم امیدوارم بتوانم با مطالبی که گفته می شود کمکی در نگهداری بهتر این گیاه کرده باشیم.

نخل ماداگاسکار چون شباهت به نخل دارد به این نام شناخته شده است اما در اصل نخل نیست، گرمسیری است، همچنین نخل ماداگاسکار گیاه کاملا سمی به شمار می رود پس هنگام رسیدگی به گیاه علاوه بر خارهای گیاه مراقب شیره سمی گیاه باشید تا به پوست شما آسیب نزند، و اجازه ندهید حیوانات خانگی و کودکان به گیاه دست بزنند تموم قسمت های گیاه سمی است حتی ریشه گیاه پس خیلی مراقب باشید.

نور مورد نیاز نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار نیاز نوری بالایی دارد؛ نور مستقیم صبحگاهی برای گیاه مناسب است اما آفتاب تند و نور مستقیم ظهر در مناطق گرم و خشک امکان دارد نوک برگ های گیاه را بسوزاند. برای رشد بهتر حتما باید نور کافی دریافت کند، اگر نخل ماداگاسکار را داخل منزل نگهداری می کنید؛ حتما پرنورترین مکان منزل را به گیاه اختصاص دهید؛ و اگر نور کافی ندارید و علاقمند به نگهداری این گیاه هستید نور مورد نیازش را با نورهای مصنوعی (لامپ های مخصوص گیاهان) تامین کنید.

آبیاری نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار به آبیاری زیادی نیاز ندارد، هر موقع سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید؛ چون گفتیم گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد برای خیلی ها سوتفاهم ایجاد می شود که گیاه رو هر چند روز یک بار با حجم خیلی کم آبیاری می کنند، این کار غلط و این باور اشتباه است؛ هر گاه گفته شد گیاه به آبیاری کمی نیازدارد یعنی باید فاصله آبیاری گیاه در نوبت بعدی زیاد باشد، و بازهم بستگی به شرایط نگهداری گیاه دارد؛ اگر مکانی که گیاه را نگهداری می کنیم خیلی گرم و خشک باشد خاک زودتر خشک می شود، پس ملاک ما برای آبیاری روز نیست هرگاه خاک گیاه کامل خشک شد گیاه را آبیاری می کنیم.

 

بهترین راهکار برای نگهداری نخل ماداگاسکار

بهترین راهکار برای نگهداری نخل ماداگاسکار

رطوبت نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار نیاز به رطوبت چندانی ندارد اما اگر برای گیاه جزیره تهیه کنید بهتر است و در روزهایی که هوای اطراف گیاه بالا می رود، اول صبح یا غروب گیاه را غبارپاشی کنید.

خاک نخل ماداگاسکار

خاک نخل ماداگاسکار باید خاکی شبیه خاک کاکتوس باشد خاک نیمه سبک برای گیاه مناسب است، گیاه حساسیت زیادی نسبت به خاک غنی ندارد؛ مخلوطی از خاک لوم + پرلیت+ شن مناسب گیاه است، حتما گلدان زهکشی بالایی داشته باشد تا خاک آب اضافه را در خود نگه ندارد چون به ریشه ها آسیب می زند.

کوددهی نخل ماداگاسکار

کودهی گیاه در فصل بهار و تابستان هر ماه با کود 20+20+20 انجام شود و در فصل پاییز و زمستان که گیاه رشد کمتری دارد کوددهی نیاز نیست.

تکثیر نخل ماداگاسکار

تکثیر این گیاه از طریق بذر و پاجوش هایی که کنار گیاه مادری می زند امکان پذیر است.

تکثیر از طریق پاجوش ها: در فصل بهار که اقدام به تعویض گلدان نخل ماداگاسکار می کنید به آرامی پاجوش ها را از گیاه مادری بردارید (حتما بخاطر سمی بودن گیاه از دستکش استفاده کنید) و در گلدانی مجزا با خاک سبک بکارید.

تکثیر از طریق بذر: بذرها را در خاکی سبک و مناسب کاشته و در فضای پرنوری قرار دهید و همیشه خاک گیاه را مرطوب نگه دارید (خیس نه مرطوب خاک نمدار) تا بذرها جوانه بزنند

اگر گیاه شما بزرگ شده می توانید گیاه را سرزنی کنید با یک چاقوی تمیز سرگیاه را بریده جای بریدگی را قارچ کش یا پارافین بزنید که گیاه بیمار نشود بعد از مدتی گیاه شما دارای چند سرجدید خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: آموزش تکثیر گیاه پتوس با راحت ترین روش (قلمه زدن)

 

سایر مشکلات مربوط به گیاه نخل ماداگاسکار

  • اگر دیدید گیاه برگ زرد می کند و ریزش برگ دارد از آبیاری زیاد است، آبیاری را کمتر کنید.
  • نوک سوزی گیاه از گرمای هوا و خشکی هواست؛ گیاه را از آفتاب مستقیم و تند ظهر تابستان دور نگهداری کنید.
  • سیاه شدن سربرگ های گیاه از آبیاری نامناسب و نبود تهویه کافی برای گیاه است، حتما موقع آبیاری یا غبارپاشی گیاه پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه در جریان باشد اطراف گیاه.
  • همچنین این گیاه مستعد آلوده شدن توسط شپشک آرد آلود است؛ به محض دیدن علائم بیماری گیاه را از گیاهان جدا کرده اقدام به درمان کنید.

نگهداری از گیاهان علاوه بر شاداب نگه داشتن محل زندگی ما باعث آرامش و سرزندگی ما هم می شود پس حتما اگر شرایطش را دارید حتما در محل کار و محل زندگی خود گیاهی نگهداری کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد بتواند در بهتر نگهداری این گیاه به شما کمک کند، مراقب خودتون گیاهان و محیط زیست باشید.

سوالی بود کامنت بگذارید سپاسگزارم از همراهی شما دوستان عزیز

روز و روزگاران خوش

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ اکالیپتوس را با خواص تب بر، ضد تنگی نفس و درمان آسم های ساده، مفید برای گرفتگی حنجره، ضد سرفه، قابض، ضد عفونی کننده، رفع درد لثه و دندان، درمان التهاب مهبل، درمان زخم و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0