topNotif

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

1808 بازدید
01 آذر 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آبان 1401

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

سرطان پوست

سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان های تشخیص داده شده است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از علل اصلی کارسینوم سلول بازال، کراتوز اکتینیک، کارسینوم سباسه و بسیاری از انواع دیگر سرطان پوست است. و حتی اگر کلاه لبه پهن خود را به سر کرده باشید، از ضد آفتاب خود استفاده کرده باشید و در سایه بمانید – هنوز این احتمال وجود دارد که سرطان پوست در مقطعی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بررسی منظم بدن برای هر گونه ناهنجاری روی پوست برای شناسایی سرطان پوست مفید است.

علت سرطان پوست چیست؟

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) عامل اصلی سرطان پوست است. نور ماوراء بنفش از خورشید و همچنین از تخت‌های آفتاب‌گیر و لامپ‌های برنزه مصنوعی می‌آید.

سایر عوامل خطر که می توانند شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند عبارتند از:

  • سرطان پوست قبلی
  • سابقه خانوادگی سرطان پوست
  • پوست رنگ پریده که به راحتی می سوزد
  • تعداد زیادی خال یا کک و مک
  • مصرف داروهایی که سیستم ایمنی شما را سرکوب می کند
  • یک وضعیت پزشکی همزمان که سیستم ایمنی شما را سرکوب می کند

درمان های طبیعی برای سرطان پوست

علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید، درمان های طبیعی پوست دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در وهله اول به پیشگیری از سرطان کمک کند. خوشبختانه، درمان‌های طبیعی برای سرطان پوست مانند رژیم غذایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از امروز وارد برنامه‌های روزمره خود کنید. برای کسانی که به دنبال درمان کمتر مرسوم هستند، بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه درمان طبیعی سرطان پوست بیندازیم و ببینیم کدام روش‌های درمان طبیعی سرطان پوست ممکن است برای شما یا عزیزانتان مناسب باشد.

  1. رژیم غذایی و ویتامین ها

در حالی که محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی پوست کمک کند، تحقیقات همچنین نشان می دهد که رژیم غذایی نیز می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. با تحقیقاتی که نشان می‌دهد تغییرات در رژیم غذایی شما می‌تواند به پیشگیری از این موارد رایج سرطان پوست کمک کند، بیشتر و بیشتر متخصصان پوست از این ایده حمایت می‌کنند که آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا کمک کنند.

پزشکان غذاهای کامل غنی از ویتامین های C، E و A، روی، سلنیوم، بتا کاروتن (کاروتنوئیدها)، اسیدهای چرب امگا 3، لیکوپن و پلی فنول ها را پیشنهاد می کنند. در اینجا کاری است که این آنتی اکسیدان ها انجام می دهند و لیستی از غذاهایی که می توانید آنها را پیدا کنید.

  1. ویتامین C

دانشمندان دریافته اند که برخی از خواص ویتامین C باعث سمی شدن آن برای سلول های سرطانی می شود. اگرچه شواهد نشان نداده است که از موارد سرطان پوست پیشگیری یا کاهش می‌دهد، اما مطالعات ارتباط بین سطوح بالاتر ویتامین C در خون و خطر کلی کمتر مرگ‌ومیر ناشی از سرطان را نشان داده‌اند. برای استفاده کامل از این درمان طبیعی، از دوز روزانه ویتامین C از مرکباتی مانند پرتقال، لیموترش، تمشک، توت فرنگی و سبزیجات برگدار لذت ببرید.

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

  1. ویتامین E

وقتی صحبت از داروهای طبیعی برای سرطان پوست می شود، ویتامین E تا حدودی یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز است. این به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند، انرژی اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند، دارای خواص ضد التهابی است و همچنین توانایی محافظت از پوست و ورید را بهبود می بخشد. ویتامین E مصرفی خود را از بادام و مغزها، تخمه آفتابگردان و اسفناج دریافت کنید.

  1. ویتامین A

ویتامین A برای حفظ نرمی و ظاهری پوست شناخته شده است، اما محققان اخیراً دریافته‌اند افرادی که ویتامین A بیشتری مصرف می‌کنند، عوامل خطر سرطان سلول سنگفرشی پوست را کاهش می‌دهند. شما می توانید این ویتامین را در جگر مرغ، بوقلمون یا گوشت گاو، تخم مرغ، هویج، کلم پیچ، کدو تنبل، کلم بروکلی و غیره پیدا کنید.

  1. پلی فنول ها

یکی از بهترین درمان های خانگی برای سرطان پوست، نوشیدن یک لیوان چای سبز گرم است. پلی فنول ها یک ترکیب گیاهی قوی هستند که در چای سیاه و سبز یافت می شود. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی و مهار کننده تومور، مطالعات نشان داده اند که نوشیدن این چای ها می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند و می تواند DNA را در پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش ترمیم کند (که آسیب سلولی را کاهش می دهد).

  1. فلز روی

روی به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند تا بتواند با سرطان و بیماری ها مبارزه کند و به فعال کردن آنتی اکسیدان های خاص در بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که این درمان طبیعی می تواند سطح پروتئین ها را در ترمیم DNA افزایش دهد و نوع آسیب DNA را که منجر به سرطان می شود کاهش دهد. روی را در گوشت گاو، بره، صدف، نخود و لوبیا سیاه پیدا کنید.

  1. سلنیوم

با 16 مطالعه اصلی که نزدیک به 150000 نفر را درگیر کردند، نشان داده شد که مصرف بیشتر سلنیوم 31 درصد کمتر خطر ابتلا به سرطان و 40 درصد خطر مرگ ناشی از سرطان را نشان می دهد. شما می توانید سلنیوم را در غذاهایی مانند مرغ، گوشت گاو علف خوار و آجیل برزیلی پیدا کنید – بنابراین آن ها را به فهرست مواد غذایی داروهای طبیعی خود برای سرطان پوست اضافه کنید.

 

همچنین بخوانید: بیماری لوپوس چیست و چگونه درمان میشود؟

 

  1. بتاکاروتن

بتا کاروتن با تبدیل شدن به ویتامین A در بدن شما فوایدی برای سلامتی دارد. اگرچه نشان داده نشده است که از سرطان پوست جلوگیری می کند، اما خوردن غذاهای غنی از بتاکاروتن ممکن است به کاهش عوامل خطر برخی سرطان ها کمک کند (به علاوه، آنها توانایی سیستم ایمنی را برای مبارزه با بیماری ها تقویت می کنند). به سراغ سبزیجات و میوه هایی بروید که رنگ نارنجی دارند، مانند هویج، کدو، زردآلو و سیب زمینی شیرین.

  1. اسیدهای چرب امگا 3

بسیاری می پرسند، آیا ملانوما (از انواع خطرناک سرطان پوست) قابل درمان است؟ در حالی که انواع درمان‌های موجود وجود دارد، یک گزینه طبیعی‌تر، ترکیب یک رژیم غذایی سالم است و بهترین رژیم غذایی برای ملانوما و سایر انواع سرطان پوست، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب است. احتمالاً شنیده اید که اسیدهای چرب امگا 3 چقدر برای شما مفید هستند.

وقتی صحبت از نحوه درمان طبیعی سرطان پوست می شود، قطعاً می خواهید آنها را جزء مهمی از رژیم غذایی خود قرار دهید. اما چرا؟ اسیدهای چرب امگا 3 COX-2 را مهار می کنند که یک ماده شیمیایی است که باعث پیشرفت سرطان پوست می شود. همچنین گفته می شود که آنها التهاب را که با سرطان مرتبط است، کاهش می دهند. امگا 3 خود را در ماهی های چرب مانند شاه ماهی، ماهی تن آلباکور، سالمون و ساردین و همچنین گردو و بذر کتان پیدا کنید.

  1. لیکوپن

مطالعات نشان می دهد که همان رنگدانه قرمز موجود در گوجه فرنگی که به محافظت از آن در برابر نور خورشید کمک می کند، ممکن است از پوست شما نیز محافظت کند. در واقع، پس از یک مطالعه 10 هفته ای، بیمارانی که به طور منظم رب گوجه فرنگی مصرف می کردند، 40 درصد کمتر از افرادی که رب گوجه فرنگی مصرف می کردند، کمتر دچار آفتاب سوختگی می شدند! علاوه بر گوجه فرنگی، لیکوپن را می توانید در غذاهایی مانند هندوانه، پاپایا، گواوا، زردآلو و گریپ فروت صورتی پیدا کنید.

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

  1. سرکه سیب

وقتی صحبت از درمان های خانگی سرطان پوست می شود، سرکه سیب اغلب به عنوان یک درمان موضعی (و داخلی) استفاده می شود. سرطان در نتیجه سطح اسیدی بالا و سطح پایین اکسیژن در بدن است – با مشاهده این که با رشد آنها، سلول های سرطانی اسید لاکتیک تولید می کنند. مردم به این نتیجه رسیدند که اگر خون کمتر اسیدی شود، به کشتن سلول های سرطانی کمک می کند. استفاده از سرکه سیب برای کاهش اسیدیته در بدن، بر اساس این ایده که یک اسید قلیایی است، آغاز شد.

برای استفاده موضعی از سرکه سیب، مقدار کمی از آن را روی یک تکه پنبه بریزید و استفاده کنید – زیرا برخی افراد ممکن است به آن واکنش آلرژیک نشان دهند. به خاطر داشته باشید که سرکه سیب نباید به عنوان جایگزینی برای درمان سرطان دیده شود و تئوری استفاده از آن (چه به صورت موضعی و چه داخلی) برای پیشگیری یا درمان سرطان ثابت نشده است.

  1. روغن نارگیل

یکی از محبوب ترین گزینه های درمان طبیعی سرطان پوست، روغن نارگیل است. پوست ما جاذب است و روغن نارگیل اغلب به عنوان مرطوب کننده و در درمان خارش پوست استفاده می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن نارگیل با تشکیل رادیکال های آزاد مبارزه می کند و ممکن است به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند.

  1. روغن ضروری

درمان های خانگی سرطان پوست نیز شامل استفاده از روغن های ضروری است. آنها در برابر سلول های سرطانی محافظت می کنند و همچنین بر روی هر گونه ضایعات پوستی ایجاد شده که ممکن است در اثر جراحی بهبود یابد، تسکین دهنده هستند. برای درمان طبیعی سرطان پوست، سعی کنید برخی از این روغن‌های ضروری ضد سرطان برای سرطان پوست را به برنامه سلامتی خود اضافه کنید.

  1. روغن کندر

روغن کندر که قرن‌ها به عنوان یک عامل شفابخش در فرهنگ‌ها استفاده می‌شود، به دلیل توانایی‌هایش در مبارزه با سرطان در سرطان‌های سینه، مثانه و پوست نیز مورد توجه بوده است.

  1. روغن دانه تمشک سیاه

گفته می‌شود دانه‌های شاه توت با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کنند و به دلیل خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی و توانایی‌شان در هدف قرار دادن خود تومور شناخته شده‌اند.

  1. عصاره بادمجان

در مطالعه ای عصاره بادمجان بنفش به عنوان یک درمان موثر برای سرطان پوست ثابت شده است. از سال 1825 کرم های عصاره بادمجان به عنوان درمان خانگی موضعی سرطان پوست استفاده می‌شود.

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

17 درمان طبیعی برای سرطان پوست

  1. روغن مر

مر یک شیره خشک شده از یک درخت خاردار است که برای کمک به درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. اگرچه داده های علمی محدودی وجود دارد، برخی مطالعات نشان می دهد که می تواند با سلول های سرطانی در سرطان های پروستات، سینه و پوست مبارزه کند.

کلام پایانی

اگرچه درمان‌های طبیعی و گیاهی نسبت به جراحی سنتی یا گزینه‌های درمانی هدفمند مطلوب‌تر هستند، به یاد داشته باشید که رویکردی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای تشخیص شما مناسب باشد.

در حالی که سرطان پوست به تنهایی قابل درمان نیست، تعدادی از درمان های طبیعی وجود دارد که ممکن است بتواند از سایر روش های درمانی تهاجمی جلوگیری کند. درمان کل نگر سرطان پوست می تواند برای هرکس معنای متفاوتی داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کندر را با خواص کاهش سطح اضطراب یا استرس مزمن، کاهش افسردگی، بهبود قدرت سیستم ایمنی، ضد سرطان، ضد آنفلوانزا و سرماخوردگی، کاهش ترک های پوستی، بهبود حافظه، درمان یبوست، کاهش التهاب و درد، افزایش تحرک اسپرم ها و تراکم آن و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0