topNotif

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

966 بازدید
13 دی 01
ریحون
,

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

بیماری اسکولیوزچیست؟

اسکولیوز یک انحنای جانبی ستون فقرات است که اغلب در نوجوانان تشخیص داده می شود. در حالی که بیماری اسکولیوز می تواند در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند فلج مغزی و دیستروفی عضلانی رخ دهد، علت اکثر اسکولیوزهای دوران کودکی ناشناخته است.

اکثر موارد اسکولیوز خفیف هستند، اما برخی از منحنی ها با رشد کودکان بدتر می شوند. اسکولیوز شدید می تواند ناتوان کننده باشد. انحنای شدید ستون فقرات می‌تواند مقدار فضای درون قفسه سینه را کاهش دهد و عملکرد صحیح ریه‌ها را دشوار کند.

علائم و نشانه های اسکولیوز

علائم و نشانه های اسکولیوز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شانه های ناهموار
  • یک تیغه شانه که برجسته تر از دیگری به نظر می رسد
  • کمر ناهموار
  • یک لگن بالاتر از دیگری
  • یک طرف قفسه سینه رو به جلو است
  • برجستگی در یک طرف پشت هنگام خم شدن به جلو
  • در اکثر موارد اسکولیوز، ستون فقرات علاوه بر انحنای پهلو به پهلو، می‌چرخد یا می‌پیچد. این باعث می شود که دنده ها یا ماهیچه های یک طرف بدن بیشتر از سمت دیگر بدن بیرون بیایند.

علت بیماری اسکولیوز

پزشکان نمی‌دانند چه چیزی باعث شایع‌ترین نوع اسکولیوز می‌شود – اگرچه به نظر می‌رسد که عوامل ارثی را شامل می‌شود، زیرا این اختلال گاهی اوقات در خانواده‌ها دیده می‌شود. انواع کمتر شایع اسکولیوز ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

  • برخی از شرایط عصبی عضلانی، مانند فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی
  • نقایص مادرزادی که بر رشد استخوان های ستون فقرات تأثیر می گذارد
  • جراحی قبلی روی دیواره قفسه سینه در دوران کودکی
  • آسیب یا عفونت ستون فقرات
  • ناهنجاری های نخاعی

عوارض بیماری اسکولیوز

در حالی که اکثر افراد مبتلا به اسکولیوز دارای شکل خفیف این اختلال هستند، اسکولیوز گاهی اوقات ممکن است عوارضی ایجاد کند، از جمله:

  • مشکلات تنفسی. در اسکولیوز شدید، قفسه سینه ممکن است به ریه ها فشار بیاورد و تنفس را دشوارتر کند.
  • مشکلات کمر. افرادی که در کودکی به اسکولیوز مبتلا بودند ممکن است در بزرگسالی بیشتر به کمردرد مزمن مبتلا شوند، به خصوص اگر انحنای غیر طبیعی آنها بزرگ و درمان نشده باشد.
  • ظاهر. همانطور که اسکولیوز بدتر می شود، می تواند تغییرات محسوس تری ایجاد کند – از جمله ناهمواری باسن و شانه ها، دنده های برجسته، و جابجایی کمر و تنه به پهلو. افراد مبتلا به اسکولیوز اغلب نسبت به ظاهر خود آگاه می شوند.

درمان های طبیعی بیماری اسکولیوز

اسکولیوز یا انحنای غیرطبیعی ستون فقرات می تواند بسیار دردناک باشد. اگر به طور منظم برای مدیریت درد اسکولیوز تلاش می کنید، این شش عادت روزانه را برای کاهش ناراحتی خود اتخاذ کنید.

  1. حرکات اصلاحی اسکولیوز

شما می توانید سلامت ستون فقرات را بهبود بخشیده و برخی از عدم تعادل های اسکولیوز را با کشش روزانه بازیابی کنید. یک گزینه ساده این است که بدن خود را به یک جهت خم کنید، دستان خود را بالای سر خود نگه دارید و چند ثانیه نگه دارید. سپس، در طرف مقابل تکرار کنید. بستن انگشتان به هم در پشت کمر و فشردن تیغه های شانه به هم به کاهش درد و تنش در ستون فقرات کمک می کند.

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

  1. مفاصل خود را گرم نگه دارید

بدتر شدن درد اسکولیوز در هوای سرد به دلیل سفت شدن ماهیچه‌های سفت‌تر رایج است. برای مبارزه با این مشکل، ترموستات را در خانه روی دمای گرم و راحت قرار دهید و هنگام خروج از خانه لباس گرم بپوشید. اگر به خصوص احساس درد می کنید، در یک حمام آب گرم غوطه ور شوید یا یک کیسه حرارتی روی نواحی دردناک در امتداد ستون فقرات خود قرار دهید.

  1. از یک رژیم غذایی ضد التهابی استفاده کنید

التهاب ستون فقرات در افراد مبتلا به اسکولیوز شایع است. غذاهای ضد التهاب ممکن است این مشکل را کاهش دهند و به کنترل درد شما کمک کنند. در اینجا نحوه تغییر رژیم غذایی برای بهبود سلامت ستون فقرات آمده است:

  • میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.
  • چربی های سالم از جمله آووکادو، روغن زیتون و روغن نارگیل را در حد متعادل مصرف کنید.
  • بین وعده های غذایی بادام و سایر مغزها میل کنید.
  • چند بار در هفته از ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند سالمون، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال مخالی استفاده کنید.
  • غذای خود را با زردچوبه، دارچین و شنبلیله طعم دار کنید.
  • چای سبز بنوشید.
  • از قندهای اضافه شده، کربوهیدرات های تصفیه شده، گوشت فرآوری شده، روغن نباتی، چربی ترانس و الکل خودداری کنید.

 

همچنین بخوانید: 5 درمان طبیعی بیماری اسپوندیلیت یا روماتیسم ستون فقرات

 

  1. مکمل با ویتامین

پزشک ممکن است مصرف ویتامین D3 را برای بهبود تراکم استخوان، منیزیم برای تقویت سلامت ستون فقرات و مکمل‌های روغن ماهی به دلیل خواص ضد التهابی آنها توصیه کند. حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، مصرف این مکمل ها به توصیه پزشک برای کمک به کاهش درد اسکولیوز ضرری ندارد.

  1. روی تشک خوب بخوابید

روز خود را با بالا رفتن از یک تخت راحت به پایان برسانید. کمردرد اسکولیوز بهترین پاسخ را به تشک های سفت یا متوسط ​​نشان می دهد. اگر معمولاً با درد صبحگاهی و سفتی در ستون فقرات خود از خواب بیدار می شوید، ممکن است زمان سفر به فروشگاه تشک باشد.

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

6 عادت روزانه برای کاهش درد اسکولیوز

  1. برای شروع درمان اسکولیوزیس به پزشک کایروپراکتور مراجعه کنید

دریافت منظم تنظیمات کایروپراکتیک می تواند شکل، عملکرد و تحرک ستون فقرات شما را بهبود بخشد. مهمتر از همه، مراقبت کافی از ستون فقرات می تواند از تخریب بیشتر ستون فقرات شما جلوگیری کند. هنگامی که مراقبت های کایروپراکتیک را در برنامه درمان اسکولیوز خود قرار می دهید، انتظار کاهش درد و وضعیت بهتر بدن را داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سفید را با خواص درمان سردرد، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، افزایش انسولین، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از پوکی استخوان، کاهش وزن، پیشگیری و درمان سرطان و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

    • عطارک
      29 اردیبهشت 1402

      درود بر شما

      سپاس فراوان از درج نظرتان٬ لطفا دیگر مقالات موجود در بلاگ عطارک را نیز ملاحظه بفرمایید.

      شاد و سلامت باشید.

0