10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

937 بازدید
15 دی 01
ریحون
,

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

قهوه قارچ چیست؟

قهوه قارچ از قهوه معمولی که با عصاره غلیظ قارچ ترکیب شده است تهیه می شود. قارچ های مورد استفاده برای این نوع قهوه دارای خواص دارویی قوی هستند و معمولا در طب سنتی چین از آنها استفاده می شود. این قارچ ها شامل یال شیر، قارچ ریشی، قارچ چاگا و کوردیسپس هستند.

قهوه قارچ به طور کلی دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه معمولی است. با این حال، طعم آن مشابه قهوه استفاده شده است. بنابراین، قهوه‌ی قارچ برشته تیره آسیاب شده طعمی مانند فنجان جو برشته شده تیره معمولی شما خواهد داشت، اما ممکن است ظاهری خاکی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که قهوه قارچ روند جدیدی نیست. در دهه 1940، فنلاندی ها چاگا دم کردند، زمانی که قهوه و سایر جیره ها در طول جنگ جهانی دوم کمبود داشتند. چاگا، مالت و کاسنی جایگزین های ارزانی برای قهوه در نظر گرفته می شدند. نوشیدنی قهوه‌ مانندی که از دم کردن قارچ چاگا تهیه می‌شود، در سال 2017 بازگشته است و اکنون، چندین شرکت بهداشتی در حال توسعه انواع مختلف قهوه با عصاره قارچ هستند.

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

علاوه بر تاریخچه طولانی و تاریخی آنها در طب شرقی، شواهد روزافزونی در تحقیقات علمی معاصر وجود دارد که نشان می‌دهد قارچ‌های کاربردی دارای خواص ارتقا دهنده سلامتی هستند. صرف نظر از اینکه چگونه قهوه قارچ خود را درست می کنید، فواید کمی وجود دارد. درک این فواید بالقوه ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که قهوه قارچ را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

  1. مواد مغذی را اضافه می کند

فقط یک قاشق چای خوری پودر قارچ تک گونه ای (معادل دوز توصیه شده 2000 میلی گرم) که به قهوه شما اضافه می شود می تواند فواید تغذیه ای داشته باشد. پودر تهیه شده از قارچ های خشک و کامل که حاوی میسلیوم است می تواند منبع کم کالری پروتئین، ویتامین های B و مواد معدنی و همچنین مجموعه ای از ترکیبات فعال زیستی باشد که از تعادل هموستاتیک بدن شما حمایت می کند.

  1. از عملکرد مغز پشتیبانی می کند

بسیاری از ما روز را با قهوه شروع می کنیم تا از خواب بیدار شویم و برای آن روز آماده شویم. قهوه یال شیر یک راه عالی برای تقویت روتین صبحگاهی شما، با ترکیبات زیست فعال است که از سلامت مغز و اعصاب حمایت می کند. این قارچ نوتروپیک از عملکرد سالم مغز، از جمله حافظه، تمرکز، و وضوح پشتیبانی می کند تا به شما کمک کند هر روز را با بهترین خلاقیت و بهره وری خود شروع کنید. ترکیبات زیست فعال از میسلیوم و اجسام میوه، عوامل نوروتروفیک را تقویت می کنند که ممکن است از تنظیم خلق و خوی سالم حمایت کند.

  1. تنظیم کننده قند خون

قهوه قارچ فرصتی برای حمایت از سطح قند خون سالم فراهم می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که قارچ مایتاک برای آنزیم های گوارشی رقابت می کند و ممکن است تعداد کربوهیدرات های هضم و جذب شده در روده ها را کاهش دهد. سعی کنید هنگام خوردن یک وعده غذایی پر کربوهیدرات پودر مایتاک را به قهوه خود اضافه کنید تا تعادل قند خون را افزایش دهید.

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

  1. به شما در کاهش استرس کمک می کند

گونه های قارچ سازگار به مقابله با عوامل استرس زا کمک می کنند و از تعادل بدن شما حمایت می کنند. افزودن پودر ریشی به قهوه‌تان، به‌ویژه در اواخر روز، می‌تواند به شما کمک کند تا برای خواب آرام شبانه آماده شوید.

  1. فلور روده سالم را حفظ می کند

به دلیل محتوای فیبر پری بیوتیک، قارچ ها از رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش شما حمایت می کنند. فقط یک قاشق چای خوری به قهوه اضافه شده مصرف روزانه فیبر شما را افزایش می دهد.

  1. آنتی اکسیدان را فراهم می کند

قارچ های کاربردی آنتی اکسیدان هایی را ارائه می کنند که به مبارزه با آسیب بافتی ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند. قارچ چاگا سرشار از آنتی اکسیدان است. افزودن آن به قهوه ممکن است با خنثی کردن رادیکال های آزاد به مبارزه با پیری کمک کند.

 

همچنین بخوانید: فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

 

  1. ضد التهاب قوی

التهاب مزمن علت بسیاری از بیماری ها و شرایط بهداشتی در سراسر بدن است. گونه های مختلف قارچ حاوی ترکیبات ضد التهابی از جمله پلی ساکاریدها، کاروتنوئیدها و ویتامین های گروه B هستند. افزودن پودر قارچ از پاسخ بدن شما به التهاب حمایت می کند.

  1. به محدود کردن جذب کلسترول کمک می کند

ارگوسترول یک ترکیب استرولی است که در دیواره سلولی قارچ ها یافت می شود. تحقیقات نشان داد که ارگوسترول جذب کلسترول را در روده سرکوب می‌کند و دفع کلسترول را از دستگاه گوارش افزایش می‌دهد. با افزودن پودر قارچ به قهوه، پتانسیل آن را برای محدود کردن جذب کلسترول غذایی به دست می آورید. قارچ Maitake منبع قابل توجهی از ارگوسترول است.

  1. پاسخ ایمنی شما را تعدیل می کند

از طریق پتانسیل تعدیل کننده ایمنی بتا گلوکان ها، قارچ های کاربردی از یک پاسخ ایمنی سالم پشتیبانی می کنند. افزودن یک وعده کوچک پودر دم بوقلمون به روتین قهوه خود هر روز سیستم ایمنی بدن شما را برای پاسخ های ایمنی مناسب فعال می کند.

  1. از تمرین شما پشتیبانی می کند

چه می شود اگر روتین قهوه روزانه شما از تمرینات شما نیز پشتیبانی کند؟ با مصرف روزانه و قوام پودر قارچ کوردیپس می تواند استقامت و ظرفیت اکسیژن را در طول تمرین شما تقویت کند و پس از آن ریکاوری عضلات را تقویت کند.

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

10 مزیت شگفت انگیز قهوه قارچ که نمیدانستید

چگونه قهوه قارچ درست کنیم؟

قهوه قارچ را می توان به روش های مختلفی درست کرد. در اینجا دو مورد از رایج ترین آنها وجود دارد:

  • پودر قارچ در قهوه: اولین راه برای تهیه قهوه قارچ این است که پودر قارچ را به قهوه مورد علاقه خود – کافئین دار، بدون کافئین یا نیم کافه – اضافه کنید. با آماده کردن قهوه خود به طور معمول و به سادگی مخلوط کردن در یک قاشق چای خوری پودر یک گونه یا مخلوط قارچ، می توانید از مزایای این ابر غذای قارچی بهره ببرید. برای مثال می توان از یک دستگاه کف ساز کوچک شیر که با باتری کار می کند، برای مخلوط کردن سریع و حل شدن پودر در نوشیدنی شما استفاده کرد.
  • ترکیب قارچ/قهوه: یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای نوشیدن قهوه قارچ در بسته‌های تک‌نفره‌ای است که پودر قارچ را با قهوه فوری ترکیب می‌کند. این گزینه با مواد از قبل اندازه گیری شده که ممکن است شامل شیرین کننده و/یا خامه غیر لبنی باشد بسیار قابل حمل است. برخی از مخلوط‌ها فواید گونه‌های مختلف قارچ و افزودنی‌های گیاهی را ارائه می‌کنند تا ترکیبی انرژی‌زا فراتر از اثر تحریک‌کننده کافئین به تنهایی فراهم کنند.

اگر هنوز نمی‌دانید که چرا مردم پودر قارچ را به قهوه اضافه می‌کنند، پاسخ ساده است. قارچ ها علاوه بر طعم ملایمی که به خوبی با پیچیدگی قهوه سازگار است، سرشار از مواد فعال زیستی هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قارچ گانودرما را با خواص درمان آکنه و جوش صورت،  جوان سازی پوست صورت، تقویت و افزایش رشد مو، درمان ریزش مو، درمان دیابت و قند خون، لاغری و کاهش وزن، تنظیم تیروئید، درمان سردرد شدید میگرنی، درمان انواع سرطان، درمان استرس، اضطراب و افسردگی، درمان بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی، کاهش فشار خون بالا، سم زدایی و پاک سازی کبد، پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. فاطمه
    19 دی 1401

    بسیار جالب و مفید بود

0