3 راهکار سریع برای رفع ترک لب

2412 بازدید
09 دی 96
سمانه

3 راهکار سریع برای رفع ترک لب در فصل زمستان

خشکی و ترک لب یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که بیشتر در فصول سرد سال بروز پیدا می کند. دلیل اصلی این خشکی تبخیر آب سطح لب و کاهش رطوبت است. یک راه حل برای رفع این ترک ها تهیه اسکراب با استفاده از برخی مواد اولیه ای که در کابینت آشپزخانه تان پیدا می شود است. به یاد داشته باشید در بعضی موارد اگر این عارضه حل نشود علامتی از بیماری های جدی پوستی از قبیل پسوریازیس، اگزما یا علامتی از بیماری های داخلی مانند کم کاری تیروئید، کمبود ویتامین ها یا کلسیم است.

ساده ترین نسخه های خانگی درمان ترک لب

اسکراب شکر:

کمی شکر را با عسل مخلوط کنید این مخلوط شنی را روی لب ها بگذارید و ماساژ دهید و پس از 2 دقیقه بشویید. این اسکراب با لایه برداری که انجام می دهد سبب بهبود ترک لب می شود. هم چنین با اضافه کردن روغن زیتون به این مخلوط می توانید میزان آبرسانی را بیشتر کنید.

ماسک توت فرنگی و عسل:

از مخلوط توت فرنگی و عسل نیز می توانید برای درمان سلول های مرده و تیرگی لب استفاده کنید.

آلوئه ورا برای رفع ترک لب:

مصرف آلوئه ورا و خیار برای کاهش ترک لب ها بسیار مفید است. آلوئه ورا نه تنها برای مرطوب کردن لب موثر است، بلکه به لب ها درخشندگی نیز می بخشد، همچنین خیار حساسیت سوختگی را کاهش داده و پوست را مرطوب می کند.

هنگامی که لب قرمز، زخم و پوسته پوسته می شوند حتی یک لبخند کوچک منجر به ترک خوردن آن ها می گردد. پس بیایید دوباره رنگ صورتی لب ها را با رعایت نکات زیر به آن باز گردانیم.

از بلسان (مرهم) لب استفاده کنید

بهترین روش در برخورد با ترک لب ها، اجتناب از هوای سرد و خشک، که نخستین عامل ترک خوردگی لب محسوب می شود، می باشد. اما  از آن جا که رفتن به مناطق گرمسیری در زمستان برای اکثر مردم عملی نیست در عوض می توانید قبل از خارج شدن از خانه و چند بار خارج از منزل، لب ها را با بلسان مخصوص لب پوشش دهید، از آنجا که هیچ چیز به مدت طولانی بر روی لب ها باقی نمی ماند لازم است این کار را پس از هر بار خوردن یا آشامیدن یا پاک کردن لب ها تکرار نمایید.

البته در خارج از منزل از بلسان های حاوی ضد آفتاب استفاده کنید چون نور آفتاب در هر زمانی از سال موجب خشکی لب ها می شود.

 

3 راهکار سریع برای رفع ترک لب

3 راهکار سریع برای رفع ترک لب

برق لب ترمیمی

به اندازه کافی از روغن نارگیل را برداشته و برای مرطوب کردن و برطرف کردن ترک لب و چین و چروک، آن را روی لب بمالید.

مصرف ویتامین ب

کمبود برخی از مواد غذایی نظیر ویتامین ب کمپلکس و آهن می تواند در پوسته پوسته شدن لب ها موثر باشند. پس با مصرف مولتی ویتامین به عنوان مکمل غذایی می توانید از این عارضه پیشگیری کنید.

نوشیدن مایعات

با نوشیدن مایعات بیشتر در زمستان می توان رطوبت لب ها را داخل بافت لب حفظ کرد. با افزایش سن توانایی سلول برای نگه داشتن رطوبت کاهش می یابد، بنابراین ممکن است مشکل خشکی لب ها هر زمستان با بالاتر رفتن سن افزایش یابد و راه دیگر برای جلوگیری خشکی لب ها در زمستان، مرطوب نگه داشتن هوای خانه یا محل کار است.

خیس نکردن لب ها با زبان

ترک خوردگی لب ها در نتیجه کم شدن آب بدن، حاصل می شود. هنگامی که لب ها را با زبان خیس می کنید برای لحظه ای مرطوب می شوند، ولی این رطوبت به زودی تبخیر می شود و لب ها حتی از قبل نیز خشک تر می شوند. به علاوه بزاق دهان حاوی آنزیم های گوارشی است. هرچند این آنزیم ها قوی نیستند، اما به هر حال برای ترک لب ها کاملا مضرند و هر گونه چربی که از مجاور لب ها به روی لب ها آمده اند را پاک می کنید (لب ها فاقد غدد چربی اند) و موجب تشکیل یک حلقه قرمز رنگ اطراف دهان می شوید.

 

همچنین بخوانید:  علت خشکی لب چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

 

عدم استفاده از خمیر دندان

گاهی حساسیت به مواد موجود در خمیر دندان ها، شکلات و کاکائو، آدامس و محلول های دهان شویه موجب ترک خوردن لب ها می شود.

مصرف اکسید روی

برخی از افراد هنگام خواب، بزاق از دهانشان خارج می شود که همین امر منجر به خشک شدن لب ها و یا بدتر شدن آن ها در صورت وجود ترک، می گردد. افرادی که با چنین مشکلی مواجه اند، می توانند به توصیه پزشکان هر شب از پماد های روی استفاده کنند. این پمادها همچون مانعی از لب ها محافظت می کنند.

استفاده از چربی های طبیعی پوست بدن

زمانی که ممکن است هیچ چیزی در دسترس نداشته باشید، انگشت خود را بر روی یک طرف بینی خود قرار دهید و چربی طبیعی آن را به اطراف لب ها بمالید و این همان چربی است که لب ها به آن احتیاج دارد و معمولا آن را از نواحی مجاور به دست می آورند.

استفاده از داروی مخصوص پستان گاو

یک روش که به کشاورزان هم پیشنهاد می شود، دارویی به نام بگ بام(Bag Balm) است که برای التیام زخم پستان گاو از آن استفاده می شود، شما هم می توانید از این دارو به لب های خود بمالید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن بادام شیرین را با خواص تقویت اعصاب، رفع بی خوابی، پرپشت شدن ابرو و مژه، رفع التهاب معده، تمیزکننده پوست و مو، رشد مجدد مو، حاوی ویتامین های ای و ب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0