topNotif

6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

1510 بازدید
19 اسفند 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 12 اسفند 1401

6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

افزودن بادام خیس شده به رژیم سلامت روزانه یا هفتگی می تواند به شما کمک کند تا تمام مواد مغذی و مواد فعال موجود در این آجیل محبوب را باز کنید. در حالی که خود بادام بسیار سالم است، نوع خیس شده نیز گزینه قابل توجهی است.

بادام خیسانده چیست؟

بادام خیسانده، بادامی است که یک شب خیس خورده است، نه اینکه به شکل خام خورده شود. چرا بادام را خیس کنیم؟ این به شما امکان می دهد تا تعداد تانن ها و اسیدهای موجود در پوست آجیل را کاهش دهید، که می تواند جذب مواد مغذی توسط بدن را مهار کند. اساساً، خیساندن این آجیل ها در آب باعث می شود تا مقدار بیشتری از فضل آنها برای استفاده در بدن شما در دسترس باشد.

در حالی که مطمئناً بادام به تنهایی به اندازه کافی سالم است، خیساندن این آجیل به شما امکان می دهد ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری را از آنها جذب کنید و همچنین فعالیت آنزیمی را تحریک می کند که می تواند به بهبود هضم کمک کند. در نهایت، برخی خوردن بادام خیس شده را از نظر بافت خوشایندتر می دانند. آنها را می توان در آماده سازی های مختلف آشپزی نیز استفاده کرد.

طرز تهیه بادام خیس خورده

  • امتحان شده ترین و واقعی ترین روش این است که به سادگی دو فنجان بادام را به یک کاسه آب اضافه کنید و روی آن را با آب گرم بپوشانید.
  • بعد از 12 ساعت آب آن را خالی کرده و 2 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس دوباره کاسه را با آب گرم پر کنید و اجازه دهید 12 ساعت بماند.
  • در پایان این مدت 24 ساعته، می توانید به راحتی پوست قهوه ای بادام را جدا کنید (اگر قبلاً جدا نشده باشد)
  • این بادام های خیس خورده را می توان تا یک هفته بدون از دست دادن قدرت تغذیه ای خود نگهداری کرد.
6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

خواص بادام خیس خورده

به دلیل در دسترس بودن بیشتر ویتامین E، فیبر غذایی و اسید فولیک در بادام خیسانده، اثرات مفیدی بر هضم، ظاهر پوست و بیماری های مزمن دارد.

  1. پوست و مو

بادام حاوی ویتامین هایی است که به بهبود پوست و مو کمک می کند. ویتامین E به میزان قابل توجهی در بادام خیس خورده نسبت به بادام خام سنتی بیشتر است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب و آسیب به مو و پوست عمل می کند.

  1. خواص بادام خیس خورده در بارداری

با وجود سطوح بالاتر اسید فولیک نسبت به بادام خام، بادام خیس شده می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی که به دلیل کمبود فولات ایجاد می شود، کمک کند.

  1. هضم

از آنجایی که بادام حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است، بادام خیس شده می تواند به تنظیم حرکت پریستالتیک کمک کند، در نتیجه علائم یبوست، سوء هاضمه، نفخ و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید: 6 آجیل با بهترین عملکرد برای کاهش وزن

 

4.بادام برای لاغری

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده، بادام خیس خورده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به بادام خام است. فیبر موجود در بادام خیس خورده نه تنها می تواند به فرآیند گوارش شما کمک کند، بلکه می تواند از احساس گرسنگی نیز جلوگیری کند، که برای افرادی که سعی در کاهش مصرف کالری و کاهش وزن دارند ایده آل است.

  1. بیماری مزمن

بادام منبع عالی آنتی اکسیدان است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی و آرتریت روماتوئید کمک کند. یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در Nutrition Reviews به رهبری لانگ وو، نشان می‌دهد که مصرف آجیل‌هایی مانند بادام ممکن است در برابر خطر ابتلا به سرطان کمک کند. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری مورد نیاز است.

6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

6 خاصیت ثابت شده بادام خیس خورده برای سلامتی

تحقیقات انجام شده بر روی جوندگان نشان داد که بادام خیس شده اثر محافظتی حافظه وابسته به ویتامین E را نشان می دهد. این به این معنی است که خوردن بادام یک شبه خیس خورده (که محتوای ویتامین E بادام را غنی می‌کند) برای بهبود موثر اختلال حافظه در دوزهای پایین در صورت مصرف با معده خالی، پیامدهایی دارد.

  1. سلامت قلب

بادام خیسانده دارای سطوح بالایی از چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که می تواند به تعادل کلسترول و جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین کمک کند. مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان می دهد که مصرف بادام ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی متابولیک کمک کند.

علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که بادام، به طور کلی، می تواند کلسترول HDL (خوب) را در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر افزایش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خلال بادام را با خواص درمان اسهال، ضد میگرن، مناسب برای پوست، کمک به تمرکز و حافظه، کنترل فشارخون و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0