7 درمان بسیار مجرب برای عفونت قارچی ناف در خانه

2194 بازدید
01 بهمن 01
ریحون
,

7 درمان بسیار مجرب برای عفونت قارچی ناف در خانه

عفونت قارچی ناف چیست؟

عفونت قارچی ناف یک عفونت قارچی در پوست ناف شما است. عفونت قارچی پوست کاندیدیازیس نامیده می شود. کاندیدیازیس یک عفونت قارچی است. این بیماری توسط قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود.

پوست شما دارای انواع مختلفی از قارچ ها است که روی آن زندگی می کنند. این شامل قارچی به نام کاندیدا می شود. در افراد سالم، این معمولاً هیچ آسیبی ایجاد نمی کند. اما زمانی که کاندیدا در نواحی مرطوب و تاریک جمع می شود، می تواند زیر سطح پوست شما را حفر کند. این می تواند باعث عفونت پوست شود. کاندیدیازیس تقریباً در هر جایی از بدن شما ممکن است رخ دهد. اما اغلب در شکاف های گرم و مرطوب پوست شما مانند ناف شما یافت می شود.

علائم عفونت ناف چیست؟

شایع ترین علامت عفونت قارچی ناف، بثورات قرمز روشن در چین های پوستی ناف شما است. بثورات معمولاً به شدت خارش دارند. ممکن است بسوزد. همچنین ممکن است پوسته پوسته شدن، تورم یا ترشح سفید رنگ را مشاهده کنید.

علت عفونت قارچی ناف چیست؟

قارچی به نام کاندیدا باعث عفونت قارچی ناف یا کاندیدیازیس می شود. کاندیدا در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند و رشد می کند. شرایطی که به کاندیدا اجازه رشد و شکوفایی می دهد عبارتند از:

  • پوشیدن لباس تنگ
  • عدم تعویض لباس
  • هوای مرطوب و گرم
  • بهداشت ضعیف
  • بیماری های پوستی مانند اینترتریگو و پسوریازیس

راه های درمان عفونت ناف

در اینجا چند راه موثر برای درمان عفونت ناف شما آورده شده است.

  1. از داروهای آنتی بیوتیک/ضد قارچ استفاده کنید

می توان از آنتی بیوتیک های موضعی یا ضد قارچ استفاده کرد

بسته به ماهیت عفونت شما، پزشک یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف یا یک عامل ضد قارچ تجویز می کند. این داروها ممکن است موضعی یا خوراکی باشند و قدرت و دوز آنها به شدت عفونت بستگی دارد.

آنتی بیوتیک های موضعی یا ضد قارچ ها معمولاً به شکل کرم، پماد یا پودر هستند. عفونت هایی که نیاز به داروی خوراکی دارند نیز ممکن است به برش جراحی و تخلیه کیست تغذیه کننده عفونت نیاز داشته باشند.

  1. الکل مالشی

انواع مختلفی از الکل ها مانند اتیل الکل، ایزوپروپیل الکل (الکل مالشی) و n-پروپانول به دلیل فعالیت ضد میکروبی قوی و سریع به طور گسترده ای برای ضدعفونی پوست استفاده می شود.

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شوند، باکتری ها، ویروس ها و قارچ های ساکن روی پوست شما را برای التیام یا جلوگیری از عفونت می کشند، اما در برابر هاگ ها چندان موثر نیستند. شما می توانید از این محلول های به راحتی در دسترس برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ناف خود استفاده کنید. این به جلوگیری از گسترش عفونت و تسریع روند بهبودی کمک می کند.

نحوه استفاده:
  • از یک پد الکلی یا یک سواب آغشته به الکل مالشی استفاده کنید تا به آرامی زهکشی و ضایعات را از داخل و اطراف ناف پاک کنید.
  • اجازه دهید محل مورد نظر در هوا خشک شود یا آن را با یک پارچه تمیز و نرم خشک کنید.
  • اگر زهکشی ناف شما ترشح می کند، بهتر است پس از هر بار تمیز کردن، از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.
7 درمان طبیعی عفونت قارچی ناف

7 درمان طبیعی عفونت قارچی ناف

  1. اسانس درخت چای

اسانس درخت چای دارای خواص ضد قارچی است. اسانس درخت چای به دلیل خواص ضد میکروبی فوق‌العاده‌اش یکی از پرمصرف‌ترین درمان‌های آکنه است، اما می‌تواند در برابر سایر عفونت‌های پوستی نیز مفید باشد. این محلول ضد عفونی کننده می تواند پوست شما را از طیفی از عوامل بیماری زا، از جمله باکتری ها و قارچ هایی که باعث عفونت ناف می شوند، پاک کند.

بیشتر مطالعاتی که خاصیت ضد قارچی اسانس درخت چای را تایید می‌کنند، روی گونه‌های کاندیدا متمرکز شده‌اند که شایع‌ترین علت عفونت‌های ناف است. این روغن همچنین برای مهار رشد گونه های باکتریایی سرسخت که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاومت نشان می دهند، شناخته شده است.

نحوه استفاده:
  • یک قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر یا روغن نارگیل را در یک کاسه تمیز بریزید.
  • سپس 4-5 قطره روغن درخت چای را مخلوط کنید.
  • از یک تکه پنبه تمیز استفاده کنید تا مخلوط روغن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا محلول جذب پوست شود.
  • روغن اضافی را با دستمال پاک کنید.
  1. زردچوبه

زردچوبه در درمان عفونت ها بسیار محبوب است. خواص ضد باکتری، آنتی بیوفیلم، ضد ویروسی و ضد قارچی آن را می توان به کورکومینوئیدهای زیست فعال موجود در آن نسبت داد. کورکومینوئید ضروری زردچوبه کورکومین است.

زردچوبه نیز مانند روغن درخت چای، فعالیت ضد میکروبی را در برابر طیف وسیعی از گونه‌های باکتریایی و قارچی نشان می‌دهد.

 

همچنین بخوانید: 9 درمان خانگی عفونت قارچی (انواع عفونت قارچی)

 

نحوه استفاده:
  • چند قطره آب را در مقدار کمی پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. می توانید کمی عسل درجه پزشکی به مخلوط اضافه کنید تا فواید بیشتری برای بهبود پوست داشته باشید.
  • این خمیر را با انگشتان تمیز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  • قبل از اینکه آن را با دستمال پاک کنید، بگذارید بماند تا خشک شود.
  • پس از آن مطمئن شوید که منطقه را خشک نگه دارید.
  1. گل همیشه بهار یا بابونه

گل همیشه بهار و بابونه می توانند به درمان عفونت های ناف کمک کنند. گل همیشه بهار و بابونه هر دو گیاهان دارویی هستند که می توانند به کشتن میکروب های مسئول عفونت های ناف کمک کنند، ناراحتی های علامتی را تسکین دهند و پوست آسیب دیده را ترمیم کنند. اگرچه گل همیشه بهار در برابر چندین گونه از باکتری ها و قارچ های عامل عفونت بی اثر است، اما هنوز هم یک التیام دهنده عالی زخم است.

از سوی دیگر، بابونه دارای اثرات ضد باکتریایی بسیار قوی علیه باکتری های گرم مثبت است که معمولاً در عفونت های ناف مانند امفالیت نقش دارند.

نحوه استفاده:
  • آب 2 تا 3 گل/برگ گل همیشه بهار یا بابونه را با له کردن آنها استخراج کنید و سپس آن را روی پوست آلوده بمالید.
  • روغن‌ها، لوسیون‌ها یا پمادهای حاوی عصاره گل همیشه بهار یا بابونه را خریداری کنید و طبق دستور روی ناف خود بمالید.
7 درمان طبیعی عفونت قارچی ناف

7 درمان طبیعی عفونت قارچی ناف

  1. چریش

برای قرن ها، خواص دارویی چریش یا یاس بنفش هندی در آیورودا و سایر اشکال طب عامیانه برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده شده است.

برگ های این گیاه حاوی دو فلاونوئید پلی فنولیک به نام های کوئرستین و بتا سیتوسترول است که اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی ایجاد می کند که می تواند به مبارزه با عامل اصلی عفونت کمک کند.

چریش همچنین به مهار التهاب زمینه ای کمک می کند تا قرمزی، درد و خارش مرتبط با چنین عفونت های پوستی را کاهش دهد.

نحوه استفاده:
  • یک مشت برگ چریش را له کنید تا خمیر درست شود و آن را روی پوست آلوده بمالید. برای التیام بهتر و قوام بهتر به ترتیب می توانید کمی پودر زردچوبه و آب را با خمیر مخلوط کنید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. پوست خود را کاملا خشک کنید.
  • چند قطره روغن چریش را در 1 قاشق چایخوری روغن زیتون یا هر روغن حامل دیگری مخلوط کنید و سپس این معجون را روی پوست آلوده بمالید.
  1. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا می تواند به مدیریت عفونت های ناف کمک کند. آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی پوستی که می تواند برای درمان عفونت های ناف استفاده شود، مورد توجه قرار گرفته است.

آلوئین و امودین، دو تا از 12 آنتراکینون (ترکیبات فنلی) موجود در آلوئه ورا، به عنوان ضد درد، ضد باکتری و عوامل ضد ویروسی عمل می کنند. آلوئه ورا همچنین حاوی 6 عامل ضد عفونی کننده است که می تواند از رشد قارچ ها و باکتری های مختلف عفونت زا جلوگیری کند.

بخشی از اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی آلوئه ورا را می توان به اسید سالیسیلیک موجود در آن ردیابی کرد.

نحوه استفاده:
  • ژل را از برگ آلوئه ورا استخراج کنید.
  • ژل آلوئه را در سراسر ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید خشک شود.
  • به آرامی آن را با دستمال مرطوب پاک کنید.
  • آن را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

کلام پایانی

ناف شما بیش از آنچه تصور می کنید گونه های باکتریایی و قارچی را در خود جای داده است، اما آنها معمولاً در هماهنگی با بدن شما زندگی می کنند بدون اینکه عوارض جانبی ایجاد کنند.

با این حال، گاهی اوقات، برخی از عوامل می تواند باعث رشد بیش از حد آنها شود، که برای شما خوب نیست. در موارد دیگر، باکتری های مضر می توانند از طریق پوست پاره شده یا زخم های باز به ناف شما راه پیدا کنند.

همه اینها جای خود را به عفونت ناف می دهد. عفونت های ناف بسیار شایع هستند و می توان به راحتی با داروهای توصیه شده توسط پزشک، برخی درمان های طبیعی و اقدامات خودمراقبتی مناسب آن را کنترل کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بابونه را با خواص درمان مشکلات گوارشی، ترمیم زخم، درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، ضد التهاب و تسکین دردهای مفصلی، درمان بثورات پوستی،  ضد سرطان و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0