7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

1306 بازدید
09 اردیبهشت 02
ریحون
,

7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

چای موز چیست؟

چای موز با جوشاندن یک موز کامل در آب داغ، سپس خارج کردن آن و نوشیدن مایع باقی مانده تهیه می شود. البته بسته به سلیقه شما می توان آن را با پوست یا بدون پوست درست کرد. اگر با پوست درست شده باشد، معمولاً به آن چای پوست موز می گویند.

از آنجایی که چای پوست موز به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، زمان بیشتری برای تهیه آن نیاز دارد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند پوست آن را حذف کنند.

بیشتر مردم دمنوش موز را با کمی دارچین یا عسل می نوشند تا طعم آن را بهبود بخشند. در نهایت، معمولاً در شب برای کمک به خواب از آن لذت می برند.

چای موز ممکن است ترکیبی از دو ماده آشپزی نامرتبط به نظر برسد، اما به طرز شگفت آوری خوشمزه است. اخیراً به عنوان یک کمک کننده به خواب محبوبیت پیدا کرده است. بسیاری از مردم بر این باورند که چای موز، که قبل از خواب مصرف می شود، می تواند به تسکین اعصاب و بهبود خواب کمک کند. این می تواند با فواید دیگری مانند بهبود خلق و خو، سودمندی برای سلامت قلب و مدیریت کاهش وزن همراه باشد.

فواید چای موز

در طب عامیانه، نوشیدن چای موز برای افرادی که از مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب مزمن، ایمنی پایین، فشار خون بالا، چاقی، مشکلات التهابی و سایر شرایط رنج می برند، بسیار توصیه می شود.

  1. ممکن است خواب آرام را ترویج کند

سطوح بالای تریپتوفان، سروتونین و دوپامین موجود در چای موز ممکن است با بهبود سطح خواب، کاهش بروز بی خوابی و به طور کلی خواب آرام تر و بدون وقفه مرتبط باشد. این مواد شیمیایی در غلظت های بالا در خود میوه یافت نمی شوند، اما احتمالاً در پوست آن وجود دارند. هر چه بیشتر پوست و میوه موز را دم بکشید، این مواد مغذی بیشتری به نوشیدنی تزریق می شود.

با خوردن یک فنجان چای پوست موز قبل از رفتن به رختخواب، ممکن است هورمون های استرس خود را کاهش دهید و خوابی سالم، آرام و بدون مزاحمت ایجاد کنید. اگرچه تحقیقاتی که مستقیماً این دو را به هم مرتبط می کند وجود ندارد، یک مطالعه نشان داد که غذاهای کاربردی می توانند به بهبود خواب کمک کنند. موز حاوی بسیاری از عناصر از جمله پتاسیم و تریپتوفان است.

  1. ممکن است فشار خون را تنظیم کند

چای موز شاید بیشتر به دلیل محتوای پتاسیم آن شناخته شده باشد که می تواند سلامت قلب را تقویت کند و فشار خون شما را کاهش دهد. به عنوان یک گشادکننده عروق، پتاسیم نه تنها می تواند تعادل مایعات را در بدن تنظیم کند، بلکه ممکن است با کاهش تنش در شریان ها و رگ های خونی، فشار بر سیستم قلبی عروقی را نیز کاهش دهد.

7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

  1. ممکن است خلق و خوی را بهبود بخشد

دوپامین و سروتونین موجود در چای موز همچنین می تواند به تنظیم سطح هورمون ها و تقویت خلق و خو کمک کند، زیرا آنها انتقال دهنده های عصبی احساس خوبی هستند. افزودن چای موز به رژیم غذایی شما ممکن است یک درمان طبیعی و سالم موثر برای تقویت خلق و خوی شما باشد.

  1. ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشد

انواع مواد معدنی خوبی در چای موز وجود دارد که ممکن است شامل منگنز و منیزیم باشد که هر دو می توانند به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کمک کنند. مصرف کافی این ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از چای موز و سایر غذاها در یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به کاهش یا جلوگیری کامل از پوکی استخوان با افزایش سن کمک کند.

  1. ممکن است هضم را بهبود بخشد

پتاسیم و منیزیم هر دو برای بهینه سازی عملکرد عضلات صاف شناخته شده اند که در دستگاه گوارش مهم است. این می تواند به تحریک حرکت پریستالتیک کمک کند، که ممکن است حرکات روده را تنظیم کند، در نتیجه ممکن است از یبوست، نفخ، و گرفتگی عضلات جلوگیری کند، در حالی که ممکن است جذب مواد مغذی را نیز بهبود بخشد.

 

همچنین بخوانید: 6 مزیت شگفت انگیز قارچ ترافل برای سلامتی

 

  1. ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

ویتامین C و ویتامین A که هر دو در موز وجود دارند، می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. هر دوی این ویتامین ها می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. اسید اسکوربیک (ویتامین C) تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند، ویتامین A ممکن است به طور مستقیم با جلوگیری از استرس اکسیداتیو در شبکیه، دژنراسیون ماکولا و ایجاد آب مروارید مرتبط باشد.

  1. ممکن است کاهش وزن را حفظ کند

برخلاف تصور رایج، موز می تواند در واقع برای کنترل وزن مفید باشد. موز احتمالاً سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول است، این دو نوع فیبر را می توان برای کند کردن هضم، سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم شناخته شد. به لطف تریپتوفان، دوپامین و سروتونین موجود در آنها، می تواند احساس سیری را در شما حفظ کند. یک رژیم غذایی متعادل کلیدی برای حفظ کاهش وزن در طولانی مدت است. ترکیب قندهای طبیعی موز، فیبرها و سایر فواید تغذیه ای می تواند در برنامه ریزی چنین رژیمی بسیار مفید باشد.

چگونه چای موز درست کنیم؟

می توانید چای موز را خیلی راحت در خانه درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک موز ارگانیک، آب داغ و یک شیرین کننده مانند عسل یا دارچین است.

موارد مورد نیاز

  • یک عدد موز ارگانیک
  • دو لیوان آب
  • چوب دارچین یک عدد
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه چای موز

  • آب و چوب دارچین را در قابلمه ای بریزید و بگذارید بجوشد.
  • انتهای موز را برش دهید و در آب جوش بریزید. در صورت تمایل می توانید پوست موز را پوست بگیرید. با این حال، پوست دارای مواد مغذی زیادی است.
  • اجازه دهید موز به مدت 10 دقیقه بجوشد و سپس از روی حرارت بردارید.
  • یک صافی را بالای فنجان مورد علاقه خود قرار دهید و محتویات را بریزید. می توانید موز پخته شده را کنار بگذارید تا برای فرنی یا پودینگ چیا استفاده کنید.
  • عسل را به طعم اضافه کنید. این یک نوشیدنی آرامش بخش فوق العاده برای قبل از خواب است.
7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

7 خاصیت چای موز که نمیدانستید

دستور تهیه دمنوش پوست موز خشک شده

دمنوش پوست موز یک راه عالی برای تمرین بدون ضایعات است و در عین حال مزایای سلامتی مانند خواب آرام و سم زدایی را به همراه دارد. این دستور 3 مرحله ای پوست موز را برای نوشیدنی معطر درست قبل از خواب امتحان کنید

مواد لازم

  • یک عدد پوست موز
  • دو لیوان آب
  • پودر دارچین 1/4 قاشق چایخوری

روش تهیه دمنوش پوست موز

  • انتهای پوست موز را برش دهید. برای تهیه این چای می توانید پوست موز را منجمد یا آبگیری کنید؛ یا از پوست موز خشک شده استفاده کنید.
  • آب را بجوشانید و پوست موز را داخل آن بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد
  • چای را در فنجان خود صاف کنید. پودر دارچین را به سلیقه اضافه کنید. همچنین می توانید شیرین کننده های دلخواه خود را اضافه کنید. عسل بهترین اثر را دارد. لذت ببرید

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دارچین سیگاری را با خواص ضد میکروب، درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، ضد التهاب و تسکین دهنده درد، ضد افسردگی، افزایش گردش خون، ضد تب، تقویت قوای جنسی و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. پارمیس امیدیان
    16 اردیبهشت 1402

    خبر مفید بود

  2. مهدی کشاورز کوهجردی
    15 اردیبهشت 1402

    بسیار عالی است کمر درد دارم چند دقیقه سرپا بیستم بايد بنشینم من راهنمایم کنید تشکر

  3. شهره
    15 اردیبهشت 1402

    چای موز!!!!!!!

  4. سلمان
    14 اردیبهشت 1402

    اینقدر گرونه موز که دیگه باید از دور فقط ببینمش

  5. matina
    12 اردیبهشت 1402

    درود و سپاس فراوان بابت اطلاعات علمی و سنتی و کاربردیتان موفق باشید درنور مانا باشید

  6. marka
    11 اردیبهشت 1402

    جالبه

0