topNotif

درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

16135 بازدید
08 بهمن 96
شقایق

در این مقاله مطالبی در مورد درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی خواهید خواند.

سرطان پستان

این سرطان نزد زنان چپ دست بیش از دو برابر زنان راست دست شایع است و زنانی که مادرانشان در دوران باردار بودن آن ها مبتلا به توکسیمی (نوعی فشار خون حاملگی است) بوده اند، 75 درصد کمتر به سرطان پستان مبتلا می شوند. ابتلا این سرطان نزد زنان قد بلند  بیشتر بوده است (به ازا هر 5 سانتیمتر افزایش قد، 70 درصد احتمال ابتلا به این سرطان بعد از یائسگی افزایش می یابد) و هر چه توده استخوانی بیشتر و متراکم تر باشد، خطر ابتلا به این سرطان در زنان کمتر است، این سرطان در کشور آمریکا و اروپای غربی بیش از کشور ژاپن شایع است و مردانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند احتمال ابتلا به سرطان پستان در فرزند دختر آنان 40 درصد بیشتر از افراد سالم است. اگر این سرطان در خانواده شما ارثی است، از سن 35 سالگی به بعد هر سال زیر نظر متخصص زنان، آزمایش ماموگرافی (عکس برداری از سینه) را انجام دهید، لازم به تذکر است توده های پستانی سرطانی اند. یک غده چربی 10 سال طول می کشد تا یک سانتی متر شود.

این بیماری باعث افزایش رسوب و افزایش کلیستوتین می گردد. سرطان سینه به دو گروه اصلی تقسیم می شود : گروه درجا : علت آن سلول های تغییر شکل یافته ای که منشا این سلول های سرطانی داخل غدد شیری است که به قسمت های دیگر حمله نکرده اند. گروه مهاجم : فیبروم پستان، که همان غدد خوش خیم پستان را گویند که زیر 30 سالگی شایع است. ماستکتومی، عمل برداشتن پستان با جراحی را گویند.

شاخص غربالگری سرطان پستان

تشخیص سرطان پستان از راه بزاق نیز میسر است (49 نوع پروتئین که از کم و کیف آن ها می توان به وجود این سرطان پی برد).

درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

 

خودآزمایی پستان

در واقع همان معالجه پستان ها توسط خود شخص می باشد. به پشت بخوابید و دست خود را زیر سرتان بگذارید. این وضعیت موجب می شود تا بافت پستان تا حد ممکن روی قفسه سینه گسترده شود و در نتیجه به کمترین ارتفاع ممکن برسد. در این حالت لمس کردن کلیه بافت و تشخیص توده ها آسان تر و دقیق تر است. سه انگشت وسط دست دیگر را در کنار هم نگه دارید و با نوک آن ها در سینه به دنبال توده ها بگردید. سعی کنید با حرکات کوچک دایره ای به اندازه یک سکه که روی همدیگر می افتند، بافت پستان را کاملا حس کنید.

برای تشخیص دقیق، از سه سطح فشار استفاده کنید اول با فشار کم، بافت نزدیک به پوست را بررسی کنید. بعد با فشار متوسط بافت درونی را حس کنید و در نهایت با فشار بیشتر، به بررسی بافت نزدیک به قفسه سینه و استخوان های دنده بپردازید، به یاد داشته باشید که یک برآمدگی در انحنای پایینی هر پستان طبیعی است. اول هر نقطه از پستان را با هر سه فشار مورد آزمایش قرار دهید و سپس به سراغ نقطه بعدی بروید. برای حرکت در طول پستان پیشنهاد می شود که حرکت خود را از بالا به پایین انتخاب کنید. یعنی اول یک خط فرضی از زیر بغل تا وسط جناغ در نظر بگیرید و بافت پستان را بالا به پایین در مسیر آن بررسی کنید و بعد از رسیدن به حد نهایی پایین پستان، خط فرضی را کمی به سمت داخل بدن حرکت دهید و دوباره از بالا شروع کنید. فراموش نکنید که در حین آزمایش باید همه پستان بررسی شود و حتی بهتر است کمی بالا و پایین آن را نیز مورد آزمایش قرار دهید. یعنی حد پایین و بالای پستان را دنده ها و استخوان ترقوه (زیر گردن) در نظر بگیرید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این شیوه بررسی، موجب می شود بیشترین حجم بافت پستان مورد آزمایش قرار بگیرد و هیچ محلی از قلم نیفتد، همین مراحل را برای پستان دیگر نیز تکرار کنید.

پس از اتمام بررسی هر دو پستان رو به روی آینه بایستید و کف دست هایتان را به آرامی روی باسن فشار دهید. این شیوه ایستادن موجب کشیده شدن عضلات سینه و در نتیجه در معرض دید قرار گرفتن بهتر سینه ها می شود. حالا با نگاه کردن به پستان ها هر تغییری در اندازه و شکل یا وجود لکه ها روی آن را تشخیص دهید. در صورتی که علاقه مند به بررسی زیر بغل ها هستید، آنها را در وضعیتی بررسی کنید که ایستاده اید و دست ها را فقط به اندازه ای بلند کرده اید که دسترسی به زیر بغل هایتان برای انگشت های دست دیگر فراهم باشد.

این شیوه خودآزمایی با شیوه های قدیمی تر کمی متفاوت است و این تفاوت حاصل آخرین مطالعات و بررسی های علمی است. به هر حال کلیت مساله، بررسی بافت برای یافتن توده ها است. اگر احساس می کنید با روشی دیگر دقیق تر به همه بافت دسترسی دارید، از آن استفاده کنید.  فراموش نکنید که احساس هر توده را به سرعت با پزشک در میان بگذارید، با مشاهده علایم زیر سریعا به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید : درد و ورم مفاصل، قرمزی و تورم یا کشیدگی پوست، تورم غدد لنفاوی، خستگی غیر عادی و تورم دست ها و پاها جز این علایم هستند.

 

همچنین بخوانید:  سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان

 

توده های شایع پستان زنان عبارتند از :

 لیپوم، نکروز چربی (در زنان بزرگ پستان ایجاد می شود)، عفونت، فیبروم آدنوم (بیشتر در زنان جوان دیده می شود)، بیماری کیستی جز توده های شایع هستند.

علایم سرطان پستان

عدم تقارن دو پستان در طی مدت کوتاه، خستگی، توده قابل لمس در پستان (75 درصد) و گاهی درد پستان، فرو رفتگی روی پوست پستان، فرو ررفتگی نوک پستان به داخل، ترشح خون آلود از نوک پستان، تورم غدد لنفاوی (زیر بغل و غیره) 39 درد، افزایش رسوب گلبول های قرمز، متاستاز مغزی، زود آغاز شدن قاعدگی (قبل از 12 سالگی)، دیر غاز شدن یائسگی (بعد از 52 سالگی)، توده هایی که در طی مدت 4 هفته پس از پایان قاعدگی ناپدید شوند، ورم موضعی پستان، زخم نوک پستان و  پوسته دار شدن نوک پستان، درد و ورم مفاصل از علایم سرطان پستان هستند.

علایم مراحل پیشرفته سرطان پستان

ثابت شدن توده به دیواره قفسه سینه، آب آوردن و حالت باد کردن بازو، زخمی شدن، متاستاز دور دست به ریه، استخون، کبد و مغز، کاهش وزن، هیپر کلسمی (افزایش کلسیم خون) جز این موارد هستند.

علل سرطان پستان

شیر ندادن مادر به طفل، تغییرات قند خون در دوران بارداری یا دیابت بارداری، تابش اشعه، استعمال سیگار (تا 90 درصد موثر است)، کمبود کلسیم، شیفت کاری شب (بعلت کاهش هورمون ملاتونین)، ازدواج دیر هنگام،  وراثت، سرطان تخمدان یا رحم، فیبروز کیستیک، اختلال سیستم ایمنی، سقط جنین، آنزیم آروماتاز (سرطان پستان در زنان یائسه)، بچه دار نشدن یا دیر بچه دار شدن (بارداری پس از 30 سالگی)، مصرف چربی های حیوانی و گوشت چرب، قرص های جلوگیری از بارداری جز علل سرطان پستان می باشند.

saratan sine attarak photo

درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

مضرات :

کمبود ید، کبالت و منگنز، پرواز طولانی مدت مخصوص کارکنان خطوط هوایی، زیاده روی در مصرف امگا 6، فیتو استروژن ها، پوست مرغ و ماهی، قارچ خوراکی (محدود کننده ساخت استروژن)، تستوسترون، چربی ها خصوصا چربی حیوانی، شیر پر چرب (نوشیدن بیش از 3 لیوان شیر در روز)، تخم مرغ سرخ کرده (ولی مصرف تخم مرغ در نوجوانی باعث پیشگیری از این سرطان می شود)، گوشت های پرورشی مرغ، گوشت قرمز و گوشت کباب شده، فیتو استروژن ها، سس ها، چاقی، اسپارتم (نوعی قند مصنوعی)، قند و شیرینی جات، شب خوابیدن در معرض نور مهتابی یا تلویزیون، غذاهای سرخ کرده، شاغل بودن زنان، ساخارین، سیکلامات (نوعی قند مصنوعی)، الکل، استعمال سیگار، کار با رایانه، تماس با مواد اشتعال زا باعث سرطان سینه مردان بیش از زنان می شود، داروهایی که یائسگی را جلو می اندازند، زیاده روی در مصرف چای سبز، اسپری زیر بغل (بعلت نمک آلومینیوم)، منابع آلومینیوم، ریشه بابا آدم، کوهوش سیاه، سیب زمینی شیرین هندی، سنبل ختایی، فیبو استروژن های گیاهی، تماس با لوازم پلاستیکی و تفلون باسازی شده جز مضرات این بیماری هستند.

 

همچنین بخوانید:   خشکی رحم و درمان های گیاهی آن

 

درمان های خوراکی

  • منابع ویتامین ها ب5، ، ب8، ب9، ب13، او، ک، د مصرف شوند. منابع معدنی سلنیم، ای ، کلسیم و فسفر و منیزیم مصرف شوند. بتاکاروتن، لیکوپن، امگا 3 (برای زنان حامله باعث می شود سرطان سینه در فرزندان دختر 4 درصد کاهش یابد و به طور کلی 5 برابر در پیشگیری آن موثر است.)
  • کورکومین، ژنیستئین، لیگنن ها، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی، نخود، ماهی های پر چرب مانند سالمون، ماکرل، ساروین، هوینگ، تون، ماهی ایل، کپسول روغن ماهی، تره، تره فرنگی یا آرتیشو، سیر روزی یک عدد رنده شده در سالاد یا ماست، پیاز، سبزیجات تازه، تخم مرغ در سنین 12 – 18 سالگی (روزی یک عدد) برای پیشگیری در سنین بزرگسالی بسیار مفید است.
  • سبوس گندم، انار، سیب قرمز با پوست، روغن هسته انگور، شیر شتر، روغن ذرت، زعفران سائیده و دم کرده آن روزی 5 الی 10 قطره، جوشانده ای از پوست سرخدار (به اندازه یک قاشق در 2 لیوان آب ریخته، 15 ثانیه بگذارید بجوشد و 40 دقیقه آن را دم کنید) مصرف کنید.
  • قرص غضروف کوسه، گیلاس، زردچوبه، روغن تخم کتان، دمنوش گل گاو زبان، کباب دل و جگر گوساله، ترب سیاه و سفید و تربچه، سمنو، اسفناج تازه، انگور مخصوصا انگور قرمز، جوانه گندم، آب پنیر، پروژسترون، توت فرنگی، جو دو سر، خوراک لوبیا با روغن زیتون، سبزیجات تازه، میوه جات تازه، بومادران، بنفشه معطر، کرفس، گزنه دو پا، مرکبات، خوراک لوبیا با روغن زیتون، کپسول امگا 3 و 6، زغال اخته، ریشه شیرین بیان، برگ گیاه آسپیلیا، شلغم همگی نافع هستند.
  • دمنوش بنفشه معطر، نیم مشت در 2 لیوان 5 ثانیه جوشانده و 30 دقیقه دم کنید سپس بگذارید سرد شود و با عسل آن را شیرین کرده و میل کنید بسیار نافع است. تنتوری از سرخاب و مینای چمنی تهیه کرده و روزی 20 قطره دو بار در روز همراه آب جوانه جو استفاده کنید. گل گاو زبان، رازیانه، بولاغ اوتی را با هم مخلوط کرده و بگذارید 5 ثانیه بجوشد و به مدت 20 دقیقه دم کنید سپس دم کرده آن را مصرف نمایید.
  • عرق گل شط الراعی و پنج انگشت را مخلوط کرده و روزی 2 لیوان از آن مصرف کنید. ریشه طوسک، یک قاشق ریشه طوسک را در 3 لیوان آب به مدت 7 ثانیه جوشانده و 40 دقیقه دم کرده و سپس آن را استفاده کنید. جوشانده ای از تخم کتان تهیه کرده و میل کنید، یک قاشق بزرگ تخم کتان را در 2 لیوان آب 15 ثانیه بجوشانید و به مدت 20 دقیقه دم کنید و سپس آن را مصرف کنید.
  • می توانید صبح ها آب ترب سیاه را به اندازه یک استکان با عسل شیرین کرده و مصرف کنید و عصرها دمنوشی از شبدر زرد تهیه کرده و میل کنید، نیم مشت شبدر زرد را در 2 لیوان آب 5 ثانیه جوشانده و 20 دقیقه دم بگذارید و سپس آن را استفاده کنید. داروهای مسکنی مانند آسپرین اگر هفته ی 2 بار مصرف شوند تا 50 درصد از سرطان پستان پیشگیری می کنند.
  • یک قاشق از جو دو سر را در 2 لیوان آب جوش به مدت 30 دقیقه دم کنید و سپس بنوشید بسیار نافع است. برگ گیاه آسپیلیا یک قاشق در یک و نیم لیوان آب به مدت 7 ثانیه جوشانده و 30 دقیقه دم کرده و مصرف کنید مفید است. روزی 2 مشت مغز گردو مصرف کنید باعث می شود از  50 درصد رشد غدد سرطانی سینه جلوگیری می کند. دانه قدومه را با عسل مخلوط کرده و میل کنید برای سرطان پستان بسیار نافع است.
  • گنه گنه را به میزان کم مصرف نمایید. مصرف روغن های گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید (روغن هایی همچون سویا، زیتون، هسته انگور، ذرت)، مصرف زیاد فیبر در دوران جوانی تا 50 درصد سرطان پستان را کاهش می دهد. جوشانده ای از تنه درخت برویلفیا تهیه کنید، یک قاشق برویلفیا را در دو لیوان آب به مدت 20 ثانیه جوشانده و 40 دقیقه دم کنید سپس میل نمایید.
  • نمک ید دار یا دریا نیز نافع است، نیم مشت بولاغ اوتی را در دو لیوان آب به مدت 5 ثانیه جوشانده و 20 دقیقه دم کنید و سپس با عسل شیرین کرده و مصرف کنید مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون درمان کیست و فیبروم رحم زنان را با خواص درمان انواع ناراحتی های خانم ها، اختلالات هورمونی، درمان کیست و فیبروم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. بهادری
    23 آذر 1402

    سلام وقتتون بخیر
    مامانم تومر سینه داشت پنج سال پیش عمل جراحی انجام داد فقط همون تومر برداشتن الان درد داره چیکار کنیم چی دمنوش درست کنم تخم شبدر خوب نیست چرا یک جا گفتن خوبه بعد گفتن نه خوب نیست برای سرطان سینه
    فرق سرطان با تومر چی است .

  2. ناشناس
    4 بهمن 1401

    سلام من هر روز عصر ۴ تا لیوان چای سبز میخورم،آیا خطر ناکه،توده هم داخل سینه هام ده سال که هست

  3. سارا
    7 مرداد 1398

    آیا واقعا مصرف زیاد چای سبز می‌تواند باعث ایجاد سرطان سینه شود؟ مگر نه اینکه چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد؟ یعنی اگر کسی بعد از چند سال مصرف چای سبز به همراه زنجبیل تازه و چوب دارچین متوجه شود سرطان دارد، علتش همینست؟

    • عطارک
      10 مرداد 1398

      درود بر شما

      دلیلی علمی برای ایجاد سرطان توسط چای سبز در دسترس نیست.

      • سارا
        15 مرداد 1398

        بالای همین صفحه ذکر شده که از عوامل ایجاد سرطان زیاده روی در مصرف چای سبز هست به همراه هزار و یک علت دیگه که آورده شده.

        • عطارک
          15 مرداد 1398

          اینکه مصرف زیاد چای سبز دلیل ایجاد سرطان شود بیشتر فرضیه است، اما مطمئنا مصرف زیاد هر گیاه یا ماده غذایی مضر بوده و احتمال ایجاد آسیب یا بیماری را در پی خواهد داشت.

0