topNotif

خواص روغن زنجبیل

2772 بازدید
20 بهمن 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

خواص روغن زنجبیل

در این مطلب یکی از بهترین روغن های فرار مناسب فصل سرد، روغن زنجبیل و خواص آن را به شما معرفی می کنم. سعی کنید در فصل سرد سال برای درمان بیماری های فصلی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا و…. از این روغن بیشتر از دیگر فصول استفاده کنید در انتها لیست روغن هایی را که می توان با روغن زنجبیـل مخلوط کرد را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم.

قرن ها می گذرد که توانایی و خاصیت درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی ها و رومی ها فراوان از این ادویه مفید بهره مند شده اند. این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است. از ساقه های زیرزمینی آن ادویه می سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرار تولید می کنند، تقطیر روغن بیشتر در انگلستان انجام می گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن، متمایل به سبز کم رنگ کهربایی با راحیه ای که گرم و دلپذیر است.

خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل را بشناسیم !

رایحه گرم زنجبیل برای سرماخوردگی و آنفولانزا، دردهای عضلانی و ناراحتی ها، آرتروز و جریان ضعیف خون بسیار مناسب است. تاریخچه طولانی درمانی آن شامل استفاده از زنجبیل برای اختلالات هاضمه به ویژه دل به هم خوردگی چون تهوع صبحگاهی است. رایحه برانگیزنده و گرم آن مایه آرامش است به ویژه در هنگام تنهایی و یا افسردگی زمستانی خاصیت انرژی بخش آن به عنوان محرک سودمند است پس سعی کنید از روغن زنجبیل در فصل سرد سال بیشتر استفاده کنید این روغن همچنین برای سرماخوردگی مفید است می توانید از استنشاق بخور آن هنگام سرماخوردن استفاده کرده و زودتر التیام یابید. روغن زنجبیل را نه تنها می توان با تمام روغن های مرکبات و ادویه جات، بلکه با روغن اترج، روغن کندر، روغن بهارنارنج، روغن گل سرخ، روغن چوب صندل و روغن ایلانگ نیز مخلوط کرد.

 

همچنین بخوانید:  روش تهیه اسکراب لب با زنجبیل

 

موارد عدم استعمال زنجبیل کدامند ؟!

  • زنجبیل سمی نیست ولی ممکن است موجب حساسیت پوست شود تا حدودی نیز به نور خورشید حساس است، توصیه می شود با غلظت کم از این روغن استفاده شود.
  • اگر از روغن زنجبیل در افشانه ها و چراغ های شمعی استفاده شود برای آرتروز، رماتیسم، زکام، رفع خمودگی و بی حوصلگی، رفع احساس تنهایی، از دست دادن غریزه جنسی، تهوع، سرماخوردگی و آنفولانزا،ضعف عصبی، دردهای عضلانی، از دست دادن قوای جنسی، دل به هم خوردگی، جریان ضعیف خون و خستگی عصبی مفید است.
  • کمپرس گرم روغن زنجبیل برای آرتروز، روماتیسم، دردهای عضلانی و اختلالات هاضمه ای مفید است.
  • استفاده از روغن رقیق شده زنجبیل در وان یا در حمام (هنگام دوش گرفتن می توان مقداری روغن حدود 3-5 قطره، روی کیسه حمام خود ریخته و با آن خود را بشویید).
  • رقیق شده روغن زنجبیل اگر در کرم پایه استفاده شده باشد برای تهوع، دل به هم خوردگی صبحگاهی، دل به هم خوردگی در مسافرت، سرماخوردگی و آنفولانزا و سوهاضمه مفید است. چند قطره روغن زنجبیل را بر روی دستمال ریخته و استشمام کنید تا از آرتروز، جریان ضعیف خون، دردهای عصبی و رماتیسم رهایی یابید.
 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن زنجبیل را با خواص تسکین دردهای شکمی، درمان مسمومیت غذایی، درمان حالت تهوع، درمان اختلالات تنفسی، کاهش التهاب، درمان مشکلات قاعدگی، محافظت از سلامت قلب، افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0