نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها

1801 بازدید
23 اسفند 96
آلاله

نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها که بهتر است بدانید

در کشورهای خارجی خانم ها به طور حرفه ای در رشته بدنسازی فعالیت می کنند به طوری که دارای عضلات حجیم همانند آقایان می شوند اما در ایران بدنسازی برای خانم ها صرفا به خاطر کاهش وزن و چربی بدن و برخورداری از تناسب اندام می باشد بنابراین رژیم غذایی خانم هایی که در رشته بدنسازی فعالیت دارند متفاوت می باشد.

خانم هایی که در زمینه بدنسازی فعالیت دارند چه مقدار پروتئین در روز باید مصرف کنند ؟!

پروتئین به اندازه 1 تا 1/2 گرم به ازای هر کیلو وزن بدن کافی است بنابراین مصرف بیش از حد پروتئین نه تنها به پیدایش زیبایی بدن آن ها کمک نمی کند بلکه مضر هم است.

خانم های ورزشکار چقدر مواد قندی باید مصرف کنند !؟

مصرف 6 تا 8 گرم مواد قندی به ازای هر کیلوگرم در روز کافی است.

نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها

نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها

توصیه های پزشکی در مورد کاهش وزن !

کاهش وزن هم از طریق کم کردن کالری از طریق رژیم غذایی و هم سوزاندن کالری از طریق ورزش می باشد. داشتن انگیزه و هدف شرط الزامی و اساسی برای لاغر شدن است. هیچ فردی حاضر نیست که از لذت غذا خوردن خود را محروم سازد مگر انگیزه ای چون سلامتی و بهداشت بهتر، زیبایی و خوش سیما بودن را در پیش رو داشته باشد. گاهی اوقات افراد چاق به هنگام روبه رو شدن با برنامه غذایی ارائه شده توسط پزشکان دچار بحران شخصی شده و از پذیرفتن آن اجتناب می نمایند اما با تقویت انگیزه های فردی پذیرفتن اجرای رژیم های لاغری مورد قبول می افتد.

 

همچنین بخوانید: ۴ فایده‌ی رژیم گیاه‌خواری

 

  • چاقی فقط از طریق زیاد مصرف کردن نیست. خیلی از افرد اظهار داشته اند خیلی کم غذا می خورند ولی با این حال چاق شده اند. علت آن این است که اشتباه غذا می خورند زیرا آن ها اطلاع دقیقی از میزان کالری موجود در غذا را ندارند مثلا 100 گرم تنقلات تقریبا مساوی با 2 بشقاب برنج است.
  • اکثر افراد دارای اضافه وزن پر خور نیستند ولی اشتباه غذا می خورند. به هیچ عنوان نباید از دستور غذایی داده شده سرپیچی کنید و غذای مازاد و یا کمتر از آن مصرف کنید. شروع لاغری و کاهش وزن پس از سه روز استفاده رژیم غذایی شروع می شود. بنابراین اگر طی دوره رژیم هر بار از دستور غذایی سرپیچی کنید رژیم شما شکسته می شود و کاهش وزن خود را سه روز به تاخیر می اندازید.
  • اضافه وزن و چاقی باعث انواع بیماری و کوتاهی عمر می گردد. سعی کنید تمرینات ورزشی یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت بعد از غذا انجام شود. تمرینات صبحگاهی قبل از صبحانه اثر بسیار مفید در طول روز به جا می گذارد. از مصرف میوه های شیرین و رسیده خودداری کنید و به جای آن از میوه نارس استفاده کنید. (دلیل اثبات شده ایی در دسترس نیست) بعد از مصرف میوه یک لیوان آب بنوشید. داروهای ضد درد و داروهای آرام بخش باعث افزایش وزن می گردد. بعد از چربی الکل بیشترین انرژی را به بدن می دهد بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن از مصرف الکل خودداری کنید.
  • آب میوه را بدون شکر مصرف کنید و از مصرف آب میوه شیرین خودداری کنید. حذف صبحانه یا شام در رژیم غذایی برای کاهش وزن اشتباه محض است این عامل نه تنها باعث لاغری نمی شود بلکه باعث چاقی و افزایش وزن می گردد از طرفی حذف صبحانه باعث کاهش کارایی فعالیت روزانه، عصبانیت، پرخاشگری و .. می گردد. همیشه وزن خود را با یک ترازو وزن کنید سعی کنید برای کنترل بیشتر هر دو هفته یک بار خود را وزن نمایید.
نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها

نکاتی در مورد بدنسازی و تناسب اندام خانم ها

  • از خرید غذاهای چاق کننده و اشتها آور خودداری کنید. در هنگام گرسنگی اقدام به خرید غذا نکنید و سعی کنید به خانه برگشته و غذای سالم خانگی مصرف کنید. از خوردن غذا در ساعات نا مناسب و خارج از زمان تغذیه پرهیز کنید مثلا به هنگام دادن غذا به بچه ها خود غذا نخورید. از خوردن غذای اضافه دیگران به دلیل دور نریختن آن اجتناب کنید. در صورتی که تمایل دارید خارج از وقت غذا خوردن چیزی را تناول کنید بهتر است با مشورت پزشک از غذاهای گیاهی، سبزیجات و میوه جات استفاده کنید.
  • سبزیجات و میوه را قبل از غذا میل فرمایید. بعد از پیاده روی دوش سرد بگیرید. در رژیم غذایی می توانید غذا را به تدریج مصرف کنید فقط دقت داشته باشید که در یک زمان مشخص غذای خود را شروع کنید. از ماست و آبلیمو به عنوان سس استفاده کنید. از همه دوستان و یا همکارن خود کمک بگیرید که شما را از خوردن غذهای اضافی منع کنند و شما را متوجه کنند. غذا را ریز کنند تا بیشتر به نظر برسد به محض تمام شدن غذا سفره را ترک کنید و از نگهداشتن مداوم قاشق و یا چنگال که باعث تداوم لقمه ها می گردد اجتناب کنید.
  • زمان غذا خوردن و جویدن را زیادتر کنید و لقمه ها را آرام قورت بدهید. قبل از قورت دادن یک لقمه اقدام به خوردن لقمه بعدی نکنید. ورزش بیش از آن که اشتها را باز کند کور می کند. سعی کنید از ماهی های آزاد و ازون برون استفاده نکنید چون خیلی چرب هستند. به هنگام غذا خوردن آب زیاد ننوشید بهتر است یک ربع قبل از غذا و یک ساعت بعد از غذا آب بنوشید.
  • اگر شما در انتخاب غذا رعایت نکاتی را که به شما گوشزد شده را بنمایید و به دستور غذایی خوب عمل کنید مطمئن باشید به وزن ایده آل خود خواهید رسید. تقلید کردن رژیم غذایی دیگران اصلا صحیح نمی باشد بخاطر این که ممکن است یک نوع رژیم غذایی در یک انسان چاق موثر باشد ولی در دیگری موثر نباشد. بنابراین رژیم غذایی هرکس برای ساختمان جسمی و روانی همان شخص تعیین می شود و این کار توسط پزشک معالج تعیین می گردد. بنابراین از رژیم غذایی دیگران برای افزایش و کاهش وزن خود هرگز استفاده نکنید. بین وعده های غذایی را طوری مصرف کنید که فاصله غذایی حدود یک تا دو ساعت باشد برای میان وعده می توانید از میوه ها و مغزها و دانه ها استفاده کنید.

تذکر مهم !

هدف تغییر عادات غذایی شما می باشد به طوری که با عادات غذایی جدید هرگز چاق نشوید و همیشه وزن مناسب و دائمی داشته باشید بنابراین در ابتدا رژیم برایتان کمی سخت می باشد ولی کم کم به آن عادت می کنید پس صبور باشد و رژیم خود را کنار نگذارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لاک مغسول را با خواص لاغری و کاهش وزن، درمان یرقان، درمان بیماری های انگلی روده،درمان سرفه و سرماخوردگی، معالجه تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0