گرفتگی رگ های قلب یا تصلب شرایین

2587 بازدید
06 اردیبهشت 97
سمانه

دلایل گرفتگی رگ های قلب یا تصلب شرایین ( گرفتگی عروق )

عوارض مشخصه : ممکن است تصلب شرایین تا مدت ها هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نکند اما در حقیقت مشکل به طور مستقیم ایجاد نشده بلکه پیامدهای آن است که ایجاد بیماری می کنند. بیماری هایی مانند اختلال گردش خون در اندام ها، از کار افتادگی کلیه ها، حمله های قلبی، ضعف قلب، اختلال در ضربان قلب و یا سکته قلبی که به طور معمول از جمله پیامدهای تصلب شرایین به حساب می آیند. اولین نشانه گرفتگی شریان ها اختلال در گردش خون است. رسوباتی که جدار رگ ها را می گیرند فضای داخلی رگ ها را تنگ کرده و مانع ایجاد جریان منظم خون می شوند. نتیجه اختلال گردش خون ابتدا در پاها مشاهده می شود و در موارد نادر نیز در بازوها شخص پس از کمی راه رفتن یا دویدن احساس درد می کند این دردها ممکن است در حال استراحت هم بروز کند و به محض بالا بردن پا شدیدتر می شود. جریان ناقص خون می تواند به پوست و بافت عضلات آسیب وارد کند.

علت های احتمالی !

به نظر متخصصین مهمترین عامل تصلب شرایین فشار خون بالا و افزایش چربی خون است. افزایش چربی خون علاوه بر مسائل ژنتیکی می تواند معلول شیوه زندگی افراد باشد که مهمترین مورد آن سیگار و رژیم غذایی با چربی حیوانی زیاد است. سایر عواملی که زمینه تصلب شرایین و در نهایت سکته قلبی را فراهم می کنند عبارت اند از کمبود تحرک، فشارهای روانی، اضافه وزن، جنسیت و سن که در عامل آخر مردان مسن بیشتر در معرض خطر هستند.

گرفتگی رگ های قلب یا تصلب شرایین

گرفتگی رگ های قلب یا تصلب شرایین

زمینه های نهفته روانی !

بررسی آثار و علایم بیماری بر روی بدن چگونگی ابتلا به بیماری را به طور کامل روشن می کند خون در درون رگ ها به مقدار کافی جریان ندارد بنابراین مقدار کمتری اکسیژن به بدن می رسد و این در حالی است که اکسیژن برای ادامه حیات ضروری است. افرادی که کار را بر هر چیز دیگری در زندگی ترجیح می دهند بیش از سایر افراد به این عارضه دچار می شوند. بی حوصلگی، تنش، تحرک، پرخاشگری و سرعت نشانه های ظاهری افرادی است که به تنگی شریان مبتلا هستند یا حداقل در زمان شروع بیماری این مشخصات را داشته اند. و رفته رفته با پیشرفت بیماری در نهایت مجبورند استراحت کنند که این مسئله نیز باعث آرامش نمی شود بلکه موجب بی قراری و اضطراب و ترس می شود.

 

همچنین بخوانید: عوامل ایجاد کننده بیماری کم خونی قلب

 

خودیاری و درمان های جایگزین !

بیشتر بیماری های قلب و عروق مانند سکته قلبی، اشکال مختلف فشار خون و تصلب شرایین از گروه بیماری هایی هستند که با نحوه زندگی فرد ارتباط دارند نحوه زندگی فرد به طور مشخص در ایجاد بیماری نقش دارد تا حدی به عقیده متخصصین نقش اصلی را به عهده دارد و به این ترتیب اقدامات پیشگیری فردی می تواند از بروز این بیماری های سخت جلوگیری کرده یا حداقل امکان بروز آن را کاهش دهد. تحقیقات علمی جدید نشان داده است که مصرف سیر تازه شراین ها را پاک کرده و از ایجاد رسوب جلوگیری می کند، با دوش آب سرد پاهای خود را از پاشنه تا زیر شکم از پایین به بالا بشویید سپس در مسیر معکوس از بالا به پایین این کار را تکرار کنید، این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. با مشاهده علایمی مانند احساس درد یا سوزش در قلب که احتمال دارد نشانه یک بیماری قلبی باشد به سرعت به پزشک مراجعه کنید. میزان بالای کلسترول خون را می توان با داروهای کاهنده چربی درمان کرد ولی این کار زمانی منطقی است که رژیم های غذایی نتیجه مناسب نداده باشند یا این که اختلال جریان خون به مرحله مشکل آفرینی رسیده باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقویت قلب را با خواص تقویت قلب، آرام بخش، تنظیم ضربان قلب بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0