ناراحتی های دست و بازو

1631 بازدید
11 اردیبهشت 97
سمانه

درباره ناراحتی های دست و بازو بیشتر بدانید !

سرایت مشکلات روانی به جسم مانند اغلب بیماری های روان تنی گویای یک بازتاب روانی است که در طی آن عقده های نا گشوده روانی خود را به جسم تحمیل می کنند. بهترین روش برای غلبه بر این تضادهای درونی این ست که آن ها را در منشا یعنی در سطح روانی معالجه نمود و از توسعه آن ها به محدوده جسم جلوگیری کرد. در روزگارهای پیشین این اندام ها وسیله راه رفتن انسان بودند ولی در این زمان به ابزار هایی برای انجام کارهای یک نواخت تبدیل شده اند. به طور معمول مشکلات و ناراحتی های دست و بازو مفهومی فراتر از یک بیماری صرفا جسمی دارند این مشکلات در عین حال علامت افزایش فشارهای روانی و تحمیل فشار بیش از ظرفیت به فرد می باشد.

قوی ولی حساس در مقابل فشار اضافی !

دست و بازو از جمله اندام هایی هستند که ما به وسیله آن ها سلطه خود را بر محیط زندگی خود اعمال می کنیم. مثال ها و اصطلاحات عامیانه هم گویای ارزش این اندام هستند. به طور مثال اصطلاح او بازوی درازی دارد به معنی داشتن قدرت و نفوذ در یک امر می باشد. بازوی بلند به منزله یک اهرم بلند است که بهتر می تواند نیروی خود را اعمال کند. بازو و عضلات آن سمبل قدرت نمایی هستند تخصص انگشت ها در کارهای ظریف و باز کردن گره های پیچیده است.

ناراحتی های دست و بازو ناراحتی های دست و بازو

رگ به رگ شدن شانه و بازو !

عوارض مشخصه : علامت مشخصه رگ به رگ شدن شانه و بازو، تیر کشیدن شانه است که تا مفصل آرنج ادامه پیدا می کند به طور معمول درد هنگامی ظاهر می شود که بازو و یا شانه تحت فشار قرار می گیرد و گاهی به طور مداوم شخص را آزار می دهد. فشار های مداوم روی استخوان، مفصل، رباط و پی هم مثل سایر اعضا منجر به فرسایش آن ها می شود. به طور معمول رگ به رگ شدن شانه و بازو با کوفتگی عضلات این اندام ها همراه است و در صورت ادامه یافتن منجر به سختی عضلات شده که علامت آن گره هایی است که در ماهیچه قابل لمس بوده و موجب اختلال در خون رسانی به عضو می شود این حالت به نوبه خود منجر به کاهش حرکت عضو می شود.

سختی و خشکی فزاینده بدن باعث می شود که شخص میل به حرکت را از دست بدهد زیرا هر حرکت باعث تحریک و ادامه درد می شود. شخص برای کم کردن درد، ناخوداگاه به کج کردن بدن به چپ یا راست متوسل شده و حالت های غلطی به اسکلت و استخوان بندی خود می دهد. که این حالت و فرم های غلط نتیجه ای جز فشار اضافی بر اندام های سالم نداشته و به طور خلاصه شخص دچار یک دور جهنمی می شود.

علت های احتمالی !

تحقیق در مورد ریشه دردهای شانه و گردن کار مشکلی است زیرا برای آن باید بیش از بیست علت را بررسی نمود، علت هایی که در اکثر موارد به ارتباط با یک عارضه موجود در مهره های گردن ختم می شود. گاهی نیز این درد ها به التهاب شبکه عصبی ناحیه دست و بازو مربوط می شود. پیچیدگی یک مفصل هم می تواند یکی از عوامل ایجاد درد باشد اگر یکی از دنده ها در انتهای غضروفی خود دچار پیچیدگی شده باشد یک ارتوپد می تواند با یک حرکت ساده آن را درمان کند.

 

همچنین بخوانید:   ستون فقرات یک درد و ده ها علت

 

زمینه های نهفته روانی !

در توجیه بیماری قبل از هر موضوعی باید به بیماران تفهیم کرد که بیش از حد از خودشان کار می کشند، اینکه نمی توانید دستتان را بلند کنید یا در حد معمول حرکت دهید به صراحت گویای همین نکته است. به طور قطع و یقین مسئله فراتر از یک مشکل جسمی ساده است و نمی توان آن را با درد و فشار دست بعد از یک بازی سنگین تنیس یا ورزش های مشابه آن مقایسه نمود بلکه باید توجه داشت که تحمیل فشارهای روانی بیش از ظرفیت خود نیز نقش عمده ای در ایجاد این مشکل به عهده دارد. کسی که فقط در یک نیمه بدن خود احساس درد می کند، به طور یقین بخش معینی از بدن خود را تحت فشار می گذارد و به عبارت دیگر بخش هایی از بدن وی تحت فشار کمتری قرار دارند. به هر حال بدن شخص نوعی عدم تعادل را اعلام می کند.

خودیاری و درمان های جایگزین !

دردهایی که به طور معمول به یک طرف بدن محدود می شوند، خود به خود شخص را وادار می کنند که با گرفتن حالت های احتیاط آمیز از عضو مصدوم بیشتر مراقبت نمایند. برای معالجه این نوع از درد نیازی به دکتر نیست و شخص به طور غریزی و بدون راهنمایی متخصص، فرم و حالت لازم را به خود می گیرد.

کمک های اولیه برای عوارض دست و بازو !

عضوی را که درد می کند در وضع راحت قرار دهید. استحمام گرم با محلول های شل کننده عضلات مفید است. به این مسئله فکر کنید که چرا همیشه به یک طرف بدن خود فشار وارد می کنید!؟ و تلاش می کنید ضمن یافتن علت موضوع تعادل لازم را برقرار نمائید. پس از آرام گرفتن درد، به ورزش های متعادل کننده حرکات مانند شنا بپردازید. تلاش کنید که تعادل روانی را هم برقرار نمایید رو در بایستی و ملاحظه های بی مورد را کنار بگذارید و خصوصیت هایی را که تا به حال از ظهور آن ها جلوگیری می کردید آزادانه ظاهر کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با خواص ضد درد و التهاب مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0