topNotif

با بوی بد بدن چه کنیم ؟!

3569 بازدید
10 اردیبهشت 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

با بوی بد بدن چه کنیم ؟!

بهداشت شخصی !

دوش گرفتن بهترین راه برای تمیز کردن کل بدن و رفع بوی بد بدن است زیرا به این طریق زیر آب جاری بدن خود را می شویید. اگر در وان حمام می کنید حداقل زمان ممکن را در آب بمانید و هیچ گاه نگذارید بدن زیاد در آب خیس بخورد چون خیس خوردن و شستشوی بدن بعد از آن، چربی های پوست را از بین می برد و آن را پوسته پوسته و خشک و زبر می سازد. از ملایم ترین ماده پاک کننده ای که می توانید استفاده کنید، قالب های صابون یا ژل عاری از مواد شیمیایی شوینده یا صابون بچه بهترین انتخاب است. زیر بغل خود را با دقت خاصی بشویید و حتما خوب آب کشی کنید زیرا اگر صابون روی پوست بماند ممکن است با دئودورانت واکنش کند و پوست را تحریک نماید.

با بوی بد بدن چه کنیم ؟!

عرق کردن بخشی از مکانیسم خنک سازی بدن شماست. آب از سطح پوست تبخیر می شود و کمک میکند که بدن خنک شود. خود عرق هیچ بویی ندارد، بوی مربوطه در اثر عملکرد میکروب هایی ایجاد می شود که مواد شیمیایی با بوی نسبتا ناخوشایند اما طبیعی آزاد می کنند. این مواد اتفاقا حاوی جذب کننده های شیمیایی برای جنس مخالف نیز هستند، مواد دئودورانت حاوی مواد شیمیایی هستند که مانع بو دادن عرق بدن می شوند و مواد ضد تعریق مقدار تولید عرق را کاهش می دهند، اگر از این مواد هر روز استفاده شود بوی بدن به کمترین مقدار خود می رسد.

با بوی بد بدن چه کنیم ؟!

با بوی بد بدن چه کنیم ؟!

 

ناحیه زیر بغل !

اگر ناحیه زیر بغل شما بوی خیلی تندی دارد تا می توانید در فواصل زمانی کوتاه تری شستشو کنید و لباس هایتان را عوض کنید. می توانید از دئودرانت غیر معطر ترکیب شده با ماده ضد تعریق استفاده کنید. همچنین بد نیست موی این ناحیه را با تیغ یا کرم موبر بزدایید زیرا موی زیر بغل عرق را در خود نگه می دارد و مانع از تبخیر سریع آن می شود بهتر است بلافاصله پس از تراشیدن از دئودورانت استفاده نکنید زیرا ممکن است سطح پوست دارای بریدگی های ریز باشد و ملتهب شود.

دئودورانت پا !

اگر از افراد بد شانسی هستید که پاهایشان عرق می کند، پودرها و اسپری های مخصوص پا وجود دارد که به تازه و خوشبو نگه داشتن پاها کمک می کند، اما این نیز لازم است که پاهایتان را زیاد بشویید و جوراب ها یا جوراب شلواری خود را یک یا دو بار در روز عوض کنید. سعی کنید همیشه کفش های چرمی بخرید نه کفش های ساخته شده از مواد مصنوعی و در هوای گرم به جای کتانی و امثال آن از کفش های جلو باز استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: درمان عفونت ادراری با گیاهان دارویی

 

زدودن موهای زائد بدن !

جاهای مختلف زیادی در بدن ممکن است مو در آورد و این امری کاملا طبیعی است اما اگر در جایی مو دارید که خوشتان نمی آید راه های زیادی برای زدودن آن وجود دارد از جمله کرم های موبر، کندن مو، تراشیدن مو، الکترولیزر، استفاده از موم و لیزر، در صورت تمایل می توانید موهایتان را بی رنگ کنید تا کمتر به چشم بیاید. برای تراشیدن موی پاها استفاده از موم و مواد مو بر همگی راه های خوبی برای زدودن موهای پا هستند.

 

ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل سرشور را با خواص درمان جوش و کهیر، حفظ نشاط و شادابی مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0