topNotif

التهاب حاد پروستات چیست

2381 بازدید
15 اردیبهشت 97
سمانه

التهاب پروستات چیست!؟

پروستاتیت یا التهاب پروستات معمولا در نتیجه یک عفونت مجاری ادراری که به پروستات گسترش یافته است ایجاد می گردد، التهاب پروستات را معمولا با آنتی بیوتیک درمان می کنند.

التهاب حاد پروستات !

التهاب پروستات می تواند در هر سنی ایجاد شود و اغلب به علت عفونت است، گرچه التهاب مثانه در خانم ها بسیار شایع می باشد و باعث سوزش و تکرر ادرار می گردد اما این علایم می تواتند در آقایان هم رخ دهد. چنین علایمی ممکن است به علت عفونت پروستات که اصطلاحا به آن التهاب حاد پروستات گفته می شود ایجاد گردد. در این حالت بیمار تب کرده و حال عمومی اش بد می شود. در مردان مسن تر که به بزرگ شدن خوش خیم پروستات نیز دچار هستند، هرگونه مشکلات قبلی پروستات می توانند بدتر شود و گاهی اوقات باعث احتباس یا بند آمدن ادرار شود.

در بعضی مواقع یک عفونت بیضه باعث پیچیده تر شدن مشکلات التهاب پروستات شده و علایم آن ممکن است بر علایم التهاب پروستات غلبه نماید. این وضعیت نیز توسط تجویز آنتی بیوتیک مناسب قابل درمان است. با این حال پروستات نمی تواند خیلی خوب آنتی بیوتیک ها را جذب نماید و بعضی از آنتی بیوتیک ها نمی توانند اثر خود را بر روی پروستات بگذارند. اما با مصرف برخی آنتی بیوتیک ها و در طول دوره درمان می تواند باعث از بین رفتن عفونت ها و پاکی کامل گردد. مصرف مقادیر زیاد آب و مایعات و استراحت کردن نیز بسیار اهمیت دارد زیرا در هر بار که مایع منی خارج می گردد مقداری از بقایای عفونت را هم خارج می سازد.

التهاب حاد پروستات چیست

التهاب حاد پروستات چیست

التهاب مزمن پروستات !

در التهاب مزمن پروستات درد در قسمت پایین شکم بیضه ها بین پاها و حتی در قسمت راست روده هم ایجاد می شود. از آنجایی که علایم این بیماری را می توان در سایر بیماری ها نیز مشاهده نمود تشخیص التهاب مزمن پروستات مشکل می باشد. در چنین مواردی پروستات در هنگام معاینه انگشت بسیار حساس و دردناک می باشد، پزشک می تواند با ماساژ پروستات مقداری از ترشحات آن را خارج ساخته و آن را به آزمایشگاه بفرستد تا میکروب های آن را مشخص نمایند برای این کار می توان از یک نمونه مایع منی استفاده کرد. گاهی اوقات پروستات دچار التهاب می باشد اما این التهاب به نظر نمی رسد که بر اثر یک عفونت باکتریایی ایجاد شده باشد. علت این نوع التهاب های پروستات هنوز کشف نشده است اما می توان با استفاده از داروهای ضد التهاب آن را درمان نمود.

 

همچنین بخوانید:  بزرگ شدن پروستات چه خطری دارد ؟

 

پروستاتودینیا !

مشکلاتی مشابه حالاتی که در التهاب پروستات ایجاد می شود در وضعیتی به نام پروستاتودینیا رخ می دهد. این مشکل احتمالا به دلیل اسپاسم و گرفتگی عضله پروستات ایجاد می شود و می توان با استفاده از داروهایی در بزرگ شدن خوش خیم پروستات هم مصرف می شوند آن را درمان نمود.

مشکلاتی که به علت اسپاسم و گرفتگی عضله پروستات ایجاد می شوند اغلب بر اثر اضطراب استرس تشدید می گردند و بعضی از آقایان این تجربه را داشته اند که در مواقعی که در محل کار خود با استرس و ناراحتی های شغلی روبرو بوده اند این مشکلات رخ داده اند، نگرانی از این وضعیت می تواند باعث تشدید آن گردد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون پروستات را با خواص تنظیم کننده غده پروستات مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0