topNotif

آرتروز چیست و چه بلایی سر بدن می آورد ؟!

2189 بازدید
18 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

آرتروز چیست و چه بلایی سر بدن می آورد ؟!

آرتروز یکی از بیماری های بسیار شایع در سنین کهنسالی و پیری مخصوصا در بین خانم ها است، در ادامه انواع این بیماری را به شما معرفی می کنم و روش هایی برای مقابله با آن ها را در اختیارتان قرار می دهم اما تا جایی که می توانید سعی کنید با انجام حرکات کششی و عدم استفاده و کار کشیدن بیش از اندازه از بدن خود تا حد زیادی از بروز این بیماری دردناک مفصلی پیشگیری کنید.

بیماری آرتروز باعث در هم شکستن و از بین رفتن غضروف محافظ موجود در مفاصل می شود که منجر به احساس درد و کاهش میزان تحرک می شود. عواملی همچون خشک شدگی، درد عمیق و ناراحت کننده در یکی از مفاصل، هر دردی که در نتیجه حرکت در یکی از مفاصل ایجاد شود، تب، کاهش وزن یا خستگی همراه با درد مفاصل علایم این بیماری هستند. آرتروز انواع مختلفی دارد، 3 نوع از رایج ترین انواع آرتروز عبارتند از استئو آرتریت، آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیلت روماتوئید همگی جز انواع آرتروز هستند.

آرتروز چیست چه بلایی سر بدن می آورد

آرتروز چیست چه بلایی سر بدن می آورد

استئو آرتریت چیست !؟

در واقع فساد دردناک غضروف در مفاصلی است که وزن زیادی را تحمل کرده اند یا مرتب به کار گرفته شده اند البته افزایش سن نیز فاکتور مهمی می باشد. استئو آرتریت رایج ترین نوع آرتروز است که علامت آن سخت شدن و درد مفاصل در انتهای روز است.

آرتریت روماتوئید  چیست !؟

در اثر التهاب مزمن انگشتان، مچ دست ها، قوزک پاها، آرنج ها و زانو ها به وجود می آید و باعث بروز درد، تورم و حساس شدن مفصل می شود. آرتریت روماتوئید در خانم ها بیشتر از آقایان به چشم می خورد و اغلب در سنین 30 و 40 سالگی آغاز می شود.

 

 همچنین بخوانید:    کمر درد در بانوان و درمان های گیاهی آن

 

اسپوندیلیت روماتوئید چیست !؟

معمولا در میان مردان جوان سنین بین 15 تا 45 سالگی دیده می شود که علامت مشخصه آن خشکی ستون فقرات همراه با کمر درد می باشد. از میان انواع درمان ها انجام تمرینات ورزشی از همه مهم تر است اعم از اینکه نوع تمرینات کششی باشد یا تقویت کننده عضلات و یا تمرینات مقاومتی ساده، ظاهرا ورزش هم دارای اثرات تسکین دهنده جسمی است و هم در بهبود وضع روانی موثر می باشد.

بنابراین اگر مبتلا به آرتروز هستید با پزشک خود مشورت کنید تا در تهیه یک برنامه ورزشی به شما کمک کند. یکی از انواع ورزش هایی که بسیار موثر و آرام بخش است آب درمانی یا انجام تمرینات ورزشی در آب است.

مسئله مهم در آرتروز این است که حرکات را تا آنجا که ایجاد درد نمی کند انجام دهید و اگر دچار ناراحتی های عذاب آور شدید دست از تمرین بکشید. حرکاتی را برای ورزش انتخاب کنید که تمام مفاصل آسیب دیده را به کار گیرند. حرکات را آهسته، تدریجی و ملایم انجام دهید. اگر یکی از مفاصل دچار تورم شده است به آن فشار نیاورید. بیش از حد تمرین نکنید بین حرکات به اندازه کافی به خود استراحت دهید تا هم به شما فشار نیاید هم تمرین ها تاثیر عکس بر روی بدن تان نگذارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با خواص ضد درد و التهاب مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0