شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب

2073 بازدید
20 اردیبهشت 97
سمانه
,,

شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب !

برای آن که پوستی شاداب داشته باشیم باید ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهیم. ورزش اساس بهداشت پوست است و با آن می توان شادابی پوست را برای همیشه تضمین کرد، تمرین های ورزشی مداوم باعث می شود تا تمام مراحل پیری پوست که شامل شل شدن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می شود، دیرتر انجام پذیرد و همچنین پوست خسته و نا سالم بازسازی شود. ورزش جریان خون را افزایش می دهد بهترین مواد تغذیه ای و اکسیژن را از طریق خون به سلول های پوست می رساند و باعث افزایش کلاژن پوست، دفع سموم و مواد زاید، آرامش روحی و روانی و رهایی از استرس می شود. چنانچه عضلات صورت را ورزش ندهید بافت های عضله کیفیت خود را از دست داده و منقبض می شوند و با بالا رفتن سن گردش خون که از طریق مویرگ های کوچک نخ مانند به عضله های صورت و پوست می رسد به مراتب آهسته می شود.

در نتیجه میزان اکسیژن و مواد غذایی و ذخیره خونی که به عضله ها و پوست نفوذ می کند کاهش می یابد و پیری و شل شدن عضلات را به دنبال می آورد. همچنین غدد چربی و عرق که مهمترین مرطوب کننده های پوست هستند با بالا رفتن سن به طور کندتری عمل می کنند و در نتیجه حالت ارتجاعی پوست تقلیل می یابد و پوست شروع به شل شدن می کند. خشک شدن، چروک شدن و شل شدن پوست همه از عوامل غیر قابل اجتناب بالا رفتن سن هستند ولی اعمال خود ما نیز در تسریع این عوامل بی اثر نیستند. روش زندگی، نوع خوراک و عاداتتان می تواند تاثیر قابل توجهی بر پیر شدن پوست داشته باشد.

شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب

شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب

عوامل تاثیرگذار بر روی پوست

به طور کلی فشار های روانی، عوامل آب و هوایی و جغرافیایی (گرما و سرما)، همچنین عدم رعایت نکات بهداشتی و تغذیه ای، بی خوابی، کمبود ورزش و تحرک، مصرف دخانیات، آلودگی هوا، اضافه وزن بدن، استعمال مشروبات الکلی و.. اثرات بسیار نا مطلوب و گاه حتی جبران نا پذیری بر پوست وارد می آورند. وقتی صحبت از تغذیه می شود منظور انتخاب رژیم متعادل و مناسب است، مقدار غذا و دیر وقت غذا خوردن هم روی پوست اثرات منفی دارد.

انواع پوست

به طور کلی چهار نوع پوست وجود دارد، پوست چرب، پوست خشک، پوست نرمال یا طبیعی، پوست مختلط جز این چهار نوع هستند. پوست چرب، بسته به میزان چرب بودن پوست شست و شوی مداوم با صابون نیاز است. پوست خشک، می بایست برای آن از استفاده صابون پرهیز کرد و در صورت نیاز فقط از صابون های ملایم ( خنثی یا اسیدی) استفاده کرد و لازم است که از کرم های مرطوب کننده و استاندارد نیز استفاده شود.

در نوع سوم یعنی پوست نرمال یا طبیعی رعایت بهداشتی معمولا کافی است. در نوع چهارم، پوست مختلط پوستی است که ناحیه وسط صورت یعنی میان ابرو ها، کنار بینی و بالای لب چرب است و در عوض کناره صورت خشک است و اکثریت مردم چنین پوستی دارند، برای مراقبت از این نوع پوست باید مطابق با هر قسمت عمل کرد، یعنی قسمتی را که چرب است به صورت پوست چرب و قسمتی را که خشک است مانند پوست های خشک مورد مراقبت قرار داد. صرف نظر از هر نوع پوستی می توان با ورزش، تغذیه مناسب، آرامش کافی و رعایت بهداشت، زیبایی و تندرستی پوست را برای سال های طولانی حفظ کرد.

 

همچنین بخوانید:   آلوئه ورا الهه زیبایی

 

پوستی جوان و شاداب داشته باشید

رعایت نکات اساسی که در ادامه گفته می شود می تواند به شما کمک کند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. یک برنامه تغذیه ای صحیح همراه با فعالیت های منظم و دائمی (ورزش) بهترین رژیم برای داشتن یک پوست خوب است. تمیز کردن صحیح پوست و رطوبت رسانی به آن ضرورت دارد، پوست خود را با دقت تمیز کنید و سلول های مرده و کرم و لوازم آرایش مانده را از سطح پوست بردارید.

از آفتاب پرهیز کنید زیرا آفتاب دشمن شماره یک پوست است و باعث خشکی و چروک آن می شود در مقابل تغییرات ناگهانی حرارت از پوست خود محافظت کنید و هرگز بدون پوشش پوست (عینک، دستکش و کلاه) در هوای آزاد راه نروید. غذای خود را فقط با یک طرف نجوید، چنانچه دچار اختلالاتی در دندان ها هستید به دندان پزشک مراجعه کنید جویدن با یک طرف دهان موجب رشد عضله آن طرف می شود. نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز تمام مواد سمی را از پوست خارج می کند و پوست را شاداب و مرطوب نگه می دارد.

به اندازه کافی بخوابید زیرا در اثر خواب راحت مقدار زیادی از مواد سمی از بدن دفع می شود با کمبود خواب این مواد سمی همچنان در بدن می مانند و در نتیجه روی پوست هم اثرات منفی دارد. همچنین کمبود خواب موجب ضعف در کشیدگی طبیعی عضلانی شده و چین و چروک را بیشتر جلوه می دهد. هرگز مستقیما به پوست خود عطر نزنید.

فراموش نکنیم :

شست و شو و خشک کردن نا درست و خشن می تواند برای پوست صورت نا خوشایند باشد. در هنگام مطالعه و یا تماشای تلویزیون عضلات صورت خود را نا خودآگاه منقبض نکنید زیرا اخم کردن سرانجام موجب بروز چین و چروک روی صورت شما می شود. کش آمدن و شل شدن مداوم در اثر چاق و لاغر شدن به پوست صدمه می زند، وزن طبیعی خود را پیدا کنید و آن را حفظ کنید. راحت باشید زیرا فشار و کشش در بدن هورمون استرس را به وجود می آورد که باعث بیماری و پیری زودرس می شود، روش های مختلف تمدد اعصاب را کشف کنید و ذهن خود را چنان سرشار از عشق و زیبایی و افکار مثبت کنید که نگرانی نتواند در آن نفوذ کند.

استفاده از ماسک های زیبایی، ماسک ها موادی هستند که معمولا از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن خروج مواد زائد از منافذ پوستی نرم و لطیف کردن پوست، افزایش جریان خون و تغذیه پوست به کار می روند. ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را کاملا با آب بشویید، انواع میوه جات برای ماسک مناسب هستند. از کشیدن سیگار بپرهیزید. سر خود را روی دستتان استراحت ندهید خطوطی که در اثر این عمل ایجاد می شوند چروک های دائمی به وجود می آورند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آلوئه ورا را با خواص ضد جوش، ضد لک، سفید کننده و روشن کننده پوست، درمان حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی، ضدچروک پوست ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0