topNotif

روش های از بین بردن موهای اضافی

1889 بازدید
22 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

روش های از بین بردن موهای اضافی !

برای از بین بردن موهای اضافی بدن به روش مکانیکی، انواع مختلفی وسیله وجود دارد که می توان با توجه به نیازهای مان آن ها را انتخاب نماییم. یک روش مناسب از بین بردن موها باید دارای شرایطی همچون هزینه و قیمت مناسب باشد، تا آنجایی که ممکن است درد کمتری ایجاد نماید، طبیعی و بی خطر بوده و به پوست آسیبی نرساند، استفاده از آن راحت و مناسب باشد و اثر آن مدت زیادی طول بکشد. روش های از بین بردن موها را می توان به دو دسته روش های موقتی و روش های دائمی تقسیم نمود.

روش های موقتی !

در روش های موقت از بین بردن موها را می توان به دو طریق انجام داد که عبارتند از، دپیلاسیون یعنی از بین بردن قسمتی از مو که در بالای پوست قرار دارد، اپیلاسیون، یعنی از ریشه در آوردن موها، بعد از انجام دیپلاسیون موها چند ساعت تا چند روز طول می کشند که دوباره ظاهر شوند. دیپلاسیون شامل تراشیدن یا اصلاح کردن (با تیغ یا ریش تراش برقی)، دپیلاتورها (به شکل کرم یا محلول) در مواردی که از اپیلاسیون استفاده می شود، موها دیرتر ظاهر می شوند و چند روز تا چند هفته طول می کشد تا موها دوباره پدیدار گردند. اپیلاسیون شامل موردی همچون کندن موها با موچین، استفاده از موم (با به کار بردن لایه نازکی از موم گرم یا سرد)، شوگرینک (مشابه استفاده از موم است اما با استفاده از یک ماده چسبناک) و بند انداختن می باشد.

روش های از بین بردن موهای اضافی

روش های از بین بردن موهای اضافی

روش های دائمی !

استفاده از روش های دائمی مستلزم هزینه زیادی می باشد، این روش ها عبارتند از الکترولیز، لیزر و فلاش لامپ می باشند.

چه فرقی بین دیپلاتور و ایپلاتور وجود دارد ؟!

دیپلاتورها باعث برداشته شدن مو از روی پوست می شوند. در حالی که اپیلاتورها (مثل موم یا کندن با موچین) موها را از زیر پوست و از پیاز مو (فولیکول) بیرون می کشد.

دیپلاتورها چگونه عمل می کنند !؟

دیپلاتورها حاوی مواد شیمیایی هستند که درجه اسیدیته آن ها بالا می باشد، این مواد شیمیایی در واکنش با ساختمان پروتئینی موها باعث از بین رفتن موها می شوند. بر اساس ضخامت مویی که این دیپلاتورها برای آن ها به کار می رود حدود پنج تا پانزده دقیقه طول می کشد که این موها در این ماده شیمیایی حل شده و با شستشو پاک شوند.

 

همچنین بخوانید: چگونه وکس خانگی درست کنیم

 

چرا بعد از استفاده از دیپلاتور ها احساس نرمی بیشتری بر روی پوست ایجاد می شود !؟

دیپلاتورها باعث برداشته شدن سلول های مرده پوست از سطح روی پوست می گردند. این سلول های مرده پوست هر روز بر روی پوست جمع می شوند و اغلب احساس سفتی بر روی پوست ایجاد می کنند با برداشتن این سلول های مرده از روی پوست، احساس نرم بودن و صافی پوست به ما دست می دهد. بسیاری از دیپلاتورها حاوی مواد مرطوب کننده ای مثل روغن بچه یا عصاره چای سبز هستند و باعث می گردند که پوست صاف تر و نرم تر شود.

مزایا و معایب دیپلاتور ها چه می باشند !؟

مزایا دیپلاتورها عبارتند از آسان بودن استفاده از آن ها، سریع بودن عمل آن ها و تهیه آن ها بدون نسخه پزشک از داروخانه، معایب دیپلاتورها عبارتند از ایجاد آلرژی و حساسیت پوست به مواد شیمیایی موجود در دیپلاتورها و گاها بوی نامطبوع آن برای برخی افراد که اذیت کننده می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مورچه را با خواص توقف رشد موهای زائد، درمان وزوز گوش، تقویت پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0