topNotif

آجیل را در سبد غذایی روزانه بگنجانید

1604 بازدید
26 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

چرا آجیل را در سبد غذایی روزانه بگنجانید ؟!

پنج آجیل سالم را در زندگی روزانه قرار دهیم

سال های زیادی بود که آجیل‌ها برای خاصیت چاق کنندگی شان مورد سرزنش قرار می‌گرفتند. اما در واقعیت آجیل‌ها بخش بسیار مهمی از رژیم ما هستند و در دسته چربی‌های منحصر به فردی قرار دارند که قلب ما را سالم نگه می دارند و ما را از بیماری دور می کنند. آجیل های سالم همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی افزایش طول عمر می باشند. مطالعات علمی اکنون نشان دادند که انواع متفاوت آجیل ها و دانه ها دارای عواملی هستند که مانع بروز بیماری های قلبی، افزایش وزن و انباشتگی کلسترول لیپو پروتئین با چگالی پایین (LDL) می‌شوند.

تمام آجیل ها باید ارگانیک باشند و به صورت خام خورده شوند، آنها نباید تحت نور آفتاب قرار بگیرند و یا کبابی شوند.  لیستی که در زیر از پنج جیل سالم آورده اند و شما باید آنها را به رژیم خود اضافه کنید بدون هیچ ترتیب  و قاعده خاصی می باشد.

آجیل را در سبد غذایی روزانه بگنجانید۱. بادام

یک کف دست بادام ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به منیزیم را برطرف می کند و دارای کلسیم برای تقویت استخوان با مقداری برابر با کلسیم شیر گاو می باشد. آنها همچنین در آنتی اکسیدان های زیادی هم مانند ویتامین E و سلنیوم نیز به مقدار زیادی وجود دارند. مطالعات نشان می دهند که بادام ها نقش مهمی را در جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ بازی می‌کنند و این به دلیل محتوای زیاد فیبری است که در آنها وجود دارد. همچنین بادام باعث می شوند قالب‌های منفی کمتری از کلسترول در جریان خون ظاهر شوند.

۲. گردو

یکی از بهترین آجیل ها روی زمین گردو است و از عملکرد مغز شما حمایت می کند.‌ مطالعات نشان دادند که مصرف گردو به سلامت قلب، حافظه بهتر و کاهش مشکلات استخوانی و پوستی کمک می‌کند.  گردو منبعی غنی از یک آنتی اکسیدان به نام اسید الاگیک است، محققان نشان دادند که گردو حاوی ۱۶ پلیفنل است که با بیماری مبارزه می کنند.

۳. گردوی آمریکایی

مطالعات پزشکی اخیر نشان داده است که گردوی آمریکایی دارای کلسترول بسیار کمی ست. گروهای آمریکایی همچنین منبعی غنی از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی می باشند.

 

         همچنین بخوانید:   آیا افزایش کلسترول مضر است ؟  

 

۴. آجیل برزیلی

این آجیل دارای مواد مغذی سالم برای قلب و مواد معدنی ای همچون مس، نیاسین، ویتامین e، فیبر، منیزیوم و سلنیوم می باشد، انجام مطالعاتی بر روی آجیل برزیلی نشان داده اند که آنها اسنک های غنی از پروتئین می باشند و مانع بروز سرطان سینه می شوند.

۵. آجیل سدر

آجیل های سدر سیبریه ای که از روسیه می آیند ۷۰ درصد از آمینو اسید بدن را تأمین می‌کنند. آنها همچنین دارای مقادیر زیادی از ویتامین های A ، B ، D، ویتامین E حاوی توکوفرول می باشند. این آجیل عجیب و غریب همچنین دارای اسید چربی ای مشابه با روغن ماهی است که موجب کاهش مقدار کلسترول LDL  می‌شود و دیواره‌های شریانی را که موجب بروز بیماری  التهاب و پلاک دندانی می‌شوند کاهش می‌دهد.

آجیل‌های خام بخش بزرگی از رژیم انسان ها را تشکیل می‌دهند و به نسبت هر غذای دیگری مقوی تر و انرژی زا ترند. آنها یک خوراک مختصر سالمند که دارای کالری کم می باشند و می‌توانند به رژیم شما افزوده شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چلغوز را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، تعادل فشار خون، دفع سنگ مثانه، تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0